Reklama
KomunikacjaLegionowskiWiadomości

Legionowo: Kiedy będzie można korzystać z dworca?

31 maja 2016 roku ma się oficjalnie zakończyć budowa nowego, legionowskiego dworca kolejowego – tak przynajmniej twierdzi rzecznik prasowy UM Legionowo Tamara Mytkowska. Odbiory techniczne mają potrwać około miesiąca. Czy jest więc szansa, że zostanie on otwarty jeszcze przed wakacjami?

Reklama

Budowa Centrum Komunikacyjnego w Legionowie nie dość, że znacząco się przedłuża, to jeszcze kosztuje coraz więcej pieniędzy, które zamiast umożliwić wykonanie innych inwestycji ciągle są pompowane w ten komunikacyjny kompleks – studnię bez dna – jak mawiają już mieszkańcy miasta. Na szczęście koniec budowy zbliża się wielkimi krokami. Znamy też pierwsze terminy zakończenia prac.

Budowa dworca do końca maja

Budynek dworca kolejowego ma zostać oficjalnie ukończony do 31 maja. W tym terminie mają zakończyć się także wszystkie prace przy garażu wielopoziomowym znajdującym się po stronie os. Piaski. Z informacji przekazanych nam przez Mytkowską możemy się także dowiedzieć, że 30 kwietnia zakończy się przebudowa przejścia podziemnego, a miesiąc wcześniej budowa ul. Torowej, która najprawdopodobniej ostatecznie przybierze nazwę Szwajcarskiej. Ulica – nazywana swego czasu wewnętrzną obwodnicą Legionowa – połączy ul. Polną z ul. Piaskową.

– Po wykonaniu wszystkich robót budowlanych nastąpi odbiór końcowy całej inwestycji, a później procedura uzyskania pozwolenia na użytkowanie poszczególnych obiektów. Szacujemy, że obowiązkowe kontrole ppoż i nadzoru budowlanego potrwają co najmniej miesiąc od zakończenia budowy. Drogę i przejście podziemne będziemy chcieli oddać użytkownikom wcześniej, niż budynki dworca i garażu – mówi naszej redakcji Tamara Mytkowska.

Kiedy udostępnią nowy dworzec?

Odpowiedź na pytanie postawione w tytule niniejszej informacji jest bardzo ważna dla ogromnej liczby pasażerów, którzy na co dzień korzystają ze stacji PKP Legionowo. Od razu śpieszymy z informacją, że otwarcie budynku jeszcze przed wakacjami wydaje się mało prawdopodobne. Planowany przez ratusz czas odbiorów technicznych i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie może być nierealny. Dlaczego? Urzędnicy nie wzięli pod uwagę, że okresy odbiorów są w praktyce dużo dłuższe niż 1 miesiąc, jeśli w sprawie pojawia się… PKP. A dworzec – choć budowany przez miasto – jest ściśle powiązany z infrastrukturą należącą do kolejarzy.

Mieliśmy już tego przykłady w Legionowie przy okazji oddania do użytku tunelu na Przystanku, czy obecnie przedłużające się procedury związane z odbiorem kładki dla pieszych w ciągu ul. Parkowa – Wyszyńskiego. Bez wyjątku ostatnie inwestycje w mieście, które były prowadzone przy przy terenach kolejowych, mają ogromne opóźnienia w odbiorach technicznych.

Na dodatek nie można wykluczyć, że inspektor budowlany zażyczy sobie wykonania poprawek, co może jeszcze bardziej wydłużyć czas oczekiwania na nowy dworzec. Kiedy więc będziemy mogli z budynku dworca skorzystać? Najprawdopodobniej pod koniec wakacji lub na początku roku szkolnego – we wrześniu.

Dworzec i parkingi dla prywatnej firmy

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Prezydent Legionowa Roman Smogorzewski wystąpił do Rady Miasta o zgodę na wydzierżawienie budynku dworca i parkingów prywatnej firmie. Rada – zdominowana przez członków jego ugrupowania – zgodziła się na taki krok. Obiekty wybudowane za publiczne pieniądze trafią w prywatne ręce na 20 lat. Pod znakiem zapytania jest wysokość opłat, jakie w tej sytuacji mieszkańcy będą ponosić w związku z pozostawianiem aut na wielopoziomowych parkingach.

/red/

Przeczytaj więcej:

Tagi
Może zainteresuje Cię także...

Inne wiadomości na Legio24.pl

6 razy komentowano

  1. Mieszkańcy Nowego Dworu Mazowieckiego od dawna są źli, że mają kasę biletową zamiast na dworcu to w piekarni obok peronów. Jednak po otwarciu tzw. “Centrum komunikacyjnego” w Legionowie doszli do wniosku, że lepsza jest kasa biletowa w piekarni niż dworzec bez kasy biletowej. Tyle odnośnie tej szumnej inwestycji w Legionowie.

  2. Zależy co będzie się znajdować w budynku dworca, jak będzie tam Biedronka, Rossmann, biblioteka, albo punkt ładowania karty Legio, to nie wejdziecie?

  3. Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pieniądze.
    Dla mnie jest bardzo “dziwne” że legionowskie władze tak ochoczo zgodziły się na budowę dworca, gdzie samorządy generalnie pozbywają się dworców bo nie chcą dokładać do ich utrzymania
    Następnym “dziwnym” aspektem było to że legionowskie władze nie drążyły tematu kładki dla pieszych której to projekt pojawił się w konsultacjach a następnie przepadł bez wieści w planach przebudowy trasy kolejowej
    Kładkę zamiast kolei musiał wybudować powiat
    Dla mnie obie strony po prostu się dogadały

  4. Od samego początku było wiadomo, że budowa dworca nie ma sensu. Wszyscy idą od razu na pociąg. Zamiast kas biletowych są automaty już od kilku lat. Chyba menele będą tam przesiadywać. Zmarnowane pieniądze – zamiast tego zrobili by lepiej coś pożytecznego!!!

  5. No do tego budynku to nikt z mieszkańców legionowa w życiu nie wejdzie bo przecież jak biegnie na skmke to nie ma czasu na chodzenie po dworcu !!! No ale romek spełni swoje marzenie. Mnóstwo pieniędzy wyrzuconych w błoto.

  6. “Ulica – nazywana swego czasu wewnętrzną obwodnicą Legionowa – połączy ul. Polną z ul. Piaskową.”
    Obwodnica tu jest wyjaśnione co oznacza: https://pl.wikipedia.org/wiki/Obwodnica
    Torowa czy jak tam sobie Ratusz wymarzył Szwajcarska połączy być może ul.Polną z ul.Piaskową ale do obwodnicy to jeszcze jej bardzo daleko. Może gdyby zamiast bawić się w budowę nikomu nie potrzebnego dworca i wielopoziomowego parkingu zbudować tunel czy wiadukt w miejscu przejazdu Kwiatowa – Polna ulica Torowa w tym miejscu miała by jakiś sens.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button