Zamknij

ZTM: Bilet na okaziciela wycofany z WKM

08:54, 08.05.2013 Aktualizacja: 08:59, 08.05.2013
Skomentuj

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wstrzymał kodowanie biletów na okaziciela na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Na razie nie wiadomo na jak długo, ale jest pewne, że ma to związek z fałszerstwami WKM. Pasażerom korzystającym z tego rodzaju biletów pozostaje korzystanie z tradycyjnych, kartonowych biletów.


fot. ZTM

"Z powodu zaawansowanych prac nad wdrożeniem zabezpieczeń na Warszawskiej Karcie Miejskiej oraz ograniczenia ryzyka utraty zakupionych już kontraktów, Zarząd Transportu Miejskiego jest zmuszony do czasowego wstrzymania kodowania na WKM biletów na okaziciela" - podał przewoźnik na swojej stronie internetowej. Tym samym wszystkie najdroższe rodzaje biletów nie są czasowo dostępne dla posiadaczy Karty Miejskiej na okaziciela. Nic nie zmienia się dla użytkowników imiennej karty - na niej dalej można kodować wszystkie rodzaje biletów.

Biletów na okaziciela nie można kodować od wczoraj (7.05). Dotyczy to zarówno terminali w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, jak i urządzeń w kioskach oraz automatów biletowych. Bilety na okaziciela nie są również kodowane na Elektronicznych Legitymacjach Studenckich. Od 7 maja nie można także aktywować biletów na okaziciela zakupionych wcześniej.

Mam kartę WKM na okaziciela z zakodowanym biletem. Co dalej?

Pasażerowie korzystający z biletów 30 i 90 dniowych na okaziciela kodowanych na WKM powinni zgłaszać się do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM w celu wymiany biletów na inny nośnik. W Punktach Obsługi Pasażerów ZTM na nowym nośniku zostanie nadany termin ważności biletu zgodnie z tym, jaki był zapisany na WKM.

Nieaktywowany bilet...

W przypadku biletów nieaktywowanych zostanie oznaczony termin ważności zgodnie z życzeniem pasażera, jednak początek terminu ważności nie może przekroczyć 7 dni od daty zgłoszenia się do Punktu ZTM.

Ważny dowód zakupu

W przypadku posiadania paragonu zakupu biletu należy okazać go w Punkcie Obsługi Pasażerów, co ułatwi procedurę wymiany biletu. Wymogiem koniecznym do wymiany nośnika wraz z biletem jest zarejestrowana sprzedaż biletu w systemie ZTM.

Pasażerom korzystającym z metra zostaną przy wymianie wydane bezpłatne wejściówki wielokrotnego użycia, które umożliwią przekraczanie bramek metra.
Bilet 30 lub 90 dniowy na okaziciela można nabyć jedynie w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Początek terminu ważności biletu nie może przekroczyć 7 dni od daty zgłoszenia do Punktu ZTM.

/wł, ZTM/

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%