Zamknij

Z jaką firmą kurierską podjąć współpracę?

08:01, 24.04.2020 Aktualizacja: 16:15, 24.04.2020
Skomentuj

Przesyłka kurierska w działalności firmy


Dlaczego ktoś miałby podejmować współpracę z firmą kurierską? Współpracę taką mogą podejmować różne przedsiębiorstwa w różnych celach. Zależnie od zakresu działalności, lokalizacji na mapie Polski i wielkości, niektóre firmy muszą wysyłać często przesyłki kurierskie do kontrahentów lub oddziałów. Jednakże najbardziej współpraca z operatorem logistycznym przydaje się firmom z branży e-commerce, dla których przesyłka kurierska jest kluczowym sposobem dostawy towarów do klienta. Według raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2019" kupujący online stanowią już 62% wszystkich badanych internautów, a najczęściej wybieraną formą dostawy jest właśnie wysyłka kurierem (58% respondentów korzystała z tej formy dostawy) oraz dostawa do paczkomatu (52% wskazań). Te dwie formy dostawy są również najczęściej wskazywane przez respondentów jako motywujące do zakupów przez internet (odpowiednio 71% i 61% wskazań). Za czynniki motywujący do robienia zakupów w sieci 53% respondentów uważa też "możliwość darmowego odesłania
produktu kurierem (door-to-door)"

Przesyłka kurierska w pakiecie


Główną formą współpracy firm kurierskich z przedsiębiorstwami są pakiety usług. W tym przypadku decydującymi czynnikami są cena i wiarygodność operatora. Według wspomnianego raportu Gemius o e-commerce, trzy firmy kurierskie najczęściej dokonujące dostaw z e-sklepów w roku 2019 to DPD (29% respondentów korzystało z ich usług), DHL (26% wskazań) i InPost (20% wskazań). Przy tym ta druga jest też jedynym dostawcą usług paczkomatowych, z których korzysta ponad połowa respondentów. Utrzymująca się od paru lat pozycja tych trzech operatorów na szczycie listy sugeruje, że oferują oni sklepom internetowym najlepszy stosunek ceny do jakości przesyłek kurierskich.

Jeżeli jednak chodzi bezpośrednie porównanie, oparte o badania rynku w kierunku cen przesyłek kurierskich w pakietach dla firm, to ciężko o aktualne dane. Najnowszy raport na ten temat pochodzi sprzed ponad 3 lat, a to sporo czasu w branży związanej z internetem (np. niektóre usługi znikły w tym czasie z oferty niektórych firm, a pojawiły się nowe). Niemniej jednak, wspomniany raport, sporządzony przez portal Nowy Outsourcing, jest jakimś punktem wyjścia. Redaktorzy portalu wysłali zapytanie ofertowe dotyczące pakietu przesyłek kurierskich do kilku wiodących firm z branży logistycznej.

Najtańszą propozycję otrzymali od InPostu, który zaproponował im cenę o prawie 300 zł niższą od najtańszego konkurenta, którym okazał się być DHL. Aktualnie zbliżony pakiet usług logistycznych InPost (Maxi Firma 100 - obejmujący wysyłkę kurierem lub do paczkomatu 100 przesyłek miesięcznie) kosztuje ok. 1100 zł. Autorzy raportu chwalili też InPost za jakość obsługi klienta i za elastyczność oferty.

Jeżeli dodać do tego dostępność w ofercie InPost dostaw paczkomatowych (dostępnych w jednym pakiecie z przesyłkami kurierskimi), które również są bardzo pożądane przez klientów, to InPost wydaje się być najciekawszą propozycją. Co więcej, operator ten oferuje także sklepom internetowym kompleksową obsługę logistyczną (od przyjęcia towarów, przez magazynowanie, po pakowanie i dostawę) w ramach usługi Fulfillment.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%