Wszystko wskazuje na to, że pierwsze pociągi dopiero w październiku pojadą wyremontowaną trasą pomiędzy dworcami Warszawa Gdańska, a Warszawa Zachodnia. Testy, wyremontowanego za kwotę 196 mln złotych torowiska już trwają.
W niedzielę (12.08) odbyły się kolejne próby, tym razem dynamiczne, wiaduktów na linii obwodowej w Warszawie. Po obiektach na Obozowej, Zawiszy, Kasprzaka i Wolskiej przejeżdżała lokomotywa z różną prędkością: od 10 do 80 km/h. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry obiektów i ich zachowanie. Potwierdzone zostały założenia, że wiadukty są przystosowane do obsługi cięższych składów, poruszających się z większą niż przed modernizacją prędkością rozkładową.
Na linii obwodowej kończą się już zasadnicze prace. Nad nowymi torami rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Tory są wyregulowane. Na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8 peronie stacji Warszawa Zachodniej trwają prace wykończeniowe i porządkowe. W połowie sierpnia rozpoczną się odbiory techniczne nowej infrastruktury, pozyskiwanie zgód administracyjnych. Od 20 października linią pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią pojadą pasażerowie.
To nie koniec prac...
W przyszłym roku, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczną się roboty przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych łączącą Wolę i Żoliborz.
Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 196 mln zł Warszawa zyska lepszy system komunikacji. Będą dwa nowe przystanki: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy - pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne. Inwestycja jest ważnym elementem zmian komunikacji w aglomeracji warszawskiej.
Projekt "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska)" współfinansowany jest z mechanizmu CEF - Łącząc Europę. Wartość umowy dotyczącej bieżącej realizacji projektu wynosi 196 mln brutto. Dofinansowanie z UE wynosi 85%.
/red., PKP PLK/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz