Niemożliwe staje się możliwym. To już nie tylko drogi, ale także tory - samorządy powiatów legionowskiego i pułtuskiego porozumiały się w sprawie wspólnego działania na rzecz przebudowy linii kolejowej nr 28, czyli trasy od Wieliszewa do Zegrza. W piątek (16.10) podpisano specjalny, symboliczny list intencyjny w tej sprawie.
Od 2014 roku, kiedy to były legionowski starosta Jan Grabiec, zabiegając o względy wyborców przed ówczesnymi wyborami samorządowymi poruszył temat rewitalizacji tej linii kolejowej, niewiele się niestety działo w tej sprawie. Po wyborach temat bardzo szybko ucichł. Konkretny krok, który poczyniono, to rozwiązanie umowy z firmą Logis, zarządzającą terenem kolejowym przy stacji w Zegrzu Południowym.
Teraz, przed kolejnymi wyborami temat wraca. W piątek przedstawiciele Powiatu Legionowskiego, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Urzędu Marszałkowskiego, Powiatu Pułtuskiego oraz gmin Legionowo, Nieporęt, Wieliszew, Serock, Pułtusk, Winnica i Pokrzywnica podpisali list intencyjny w sprawie działań na rzecz renowacji linii kolejowej Wieliszew-Zegrze.
Niestety - list nie jest dokumentem, który do czegokolwiek zobowiązuje. Po wyborach bezkarnie będzie można go włożyć do segregatora aż do kolejnych wyborów, które już za 3 lata. Miejmy jednak nadzieję, że tak się nie stanie.
Co z finansowaniem?
- Rząd przed kilkoma tygodniami ujął inwestycję w Krajowym Programie Kolejowym zapewniając w ten sposób na wkład własny do realizacji inwestycji ze środków unijnych. - podkreślają w komunikatach prasowych urzędnicy starostwa w Legionowie. Niestety nie dodają, że jeśli chodzi o ten dokument to kolej do Zegrza wylądowała na liście rezerwowej i tym samym inwestycja póki co nie ma zagwarantowanego wkładu własnego.
Krajowy Program Kolejowy zawiera poza listą inwestycji podstawowych również zestawienie projektów rezerwowych. Dopiero pojawienie się w toku wdrażania programów europejskich wolnych środków umożliwi realizację większej liczby zadań niż wskazano na liście podstawowej.
Sporo pracy do wykonania
By przywrócenie pociągów na trasie Wieliszew - Zegrze Południowe stało się faktem, niezbędna jest odbudowa zniszczonych i częściowo rozkradzionych torów, odbudowa sieci trakcyjnej oraz remont infrastruktury: sygnalizacji, zwrotnic, czujników oraz peronów.
Przeczytaj więcej o linii kolejowej Wieliszew - Zegrze
ale zabawa09:24, 23.10.2015
0 0
-chłopaki moja pieczątka robi najfajniejsze wzorki
-a ja mam ekstra długopis na cztery kolory
-a moje pudełeczko jest zepsute i nie chce wyskoczyć myszka 09:24, 23.10.2015