Zamknij

Czy warto zaprzyjaźnić się ze swoim szefem?

13:01, 02.12.2016 Aktualizacja: 19:17, 04.12.2016
Skomentuj

Zwykle jest tak, że do swojego szefa podchodzimy z dystansem. Nierzadko nawet go po prostu nie lubimy. Czasem jednak zdarza się, że okazuje się on być człowiekiem niezwykle sympatycznym i wtedy stajemy przed dylematem - zaprzyjaźnić się z nim na gruncie prywatnym, czy też nie. Choć wiele osób uważa, że przyjaźń pomiędzy przełożonym i podwładnym nie jest na miejscu, to jednak wszystko wskazuje na to, że jeśli mamy taką możliwość, warto znajomość taką rozwijać i pielęgnować. Wszystko musi odbywać się jednak wedle ściśle przestrzeganych - przez obie strony - reguł.



Wraz z dziennikarzami portalu Pracuj.pl postanowiliśmy się dziś przyjrzeć biurowym przyjaźniom. O ile koleżeństwo pomiędzy członkami jednego zespołu to rzecz jak najbardziej pożądana w każdej firmie, o tyle już zażyłość z przełożonym już niekoniecznie. - Z badań opublikowanych przez HRdrive.com wynika, że aż 41% pracowników swoją relację z szefem traktuje czysto profesjonalnie. Ankietowani przyznali, że nie darzą zbyt dużą sympatią osób, które przyjaźnią się z przełożonymi. Dlaczego? Jak pokazuje badanie, w opinii pracowników szefowie faworyzują osoby, z którymi przyjaźnią się na gruncie prywatnym: poświęcają im więcej czasu na rozmowy (56% odpowiedzi) lub proponują bardziej elastyczny czas pracy (52% odpowiedzi) - możemy przeczytać w portalu Pracuj.pl. Z drugiej jednak strony przyjaźń z szefem, na prywatnym gruncie może przynieść wiele korzyści obu stronom.

- Z każdym z moich dotychczasowym przełożonych miałam świetne relacje. W dużej mierze mogło to wynikać ze wspólnych zainteresowań. Mieliśmy podobne poczucie humoru, wspólnie chodziliśmy na ścianki wspinaczkowe, a czasem do kina. Dlatego nie uważam, że przyjaźń z szefem to coś złego. Jednak jak we wszystkim, wskazany jest umiar, bo o plotki biurowe bardzo łatwo - przyznaje Joanna, specjalistka ds. sił sprzedaży na łamach portalu Pracuj.pl. I jak mówią specjaliści ma ona rację. Jeśłi Twój szef jest sympatyczny, macie wspólne zainteresowania, to warto tą przyjaźń rozwijać. Należy jednak dbać o kilka istotnych szczegółów:


  • Twój szef zawsze będzie Twoim szefem, więc musisz pamiętać o jego autorytecie. Zbytnia poufałość może bowiem zaszkodzić wam obojgu.

  • Bądź otwarty na innych. Jeśli idziesz z szefem do kina, zaproś także kolegów i koleżanki z zespołu. To może być fantastyczna, nieplanowana impreza integracyjna.

  • Nie oczekuj specjalnego traktowania. Oddziel życie prywatne od zawodowego. Nie oczekuj szybkiego urlopu, większej liczby dni wolnych, czy łatwiejszych zadań. W czasie wolnym, kiedy idziesz na przykład z szefem na siłownię porozmawiaj z nim o hobby, a nie obgaduj kolegów.


Szukasz pracy? Sprawdź sprawdzone ogłoszenia w sieci


Jeśli obecnie szukasz pracy na pewno przeglądasz ogłoszenia w Internecie. Aktualne oferty pracodawców w Legionowa i okolic można znaleźć między innymi tutaj.

/red/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Kwiatkowski z LegionKwiatkowski z Legion

0 0

Szef nie śpi - szef odpoczywa.
Szef nie je - szef regeneruje siły.
Szef nie pije - szef degustuje.
Szef nie flirtuje - szef szkoli personel.
Kto przychodzi do szefa ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami szefa.
Kto ma przekonania szefa - robi karierę.
Szanuj szefa swego - możesz mieć gorszego.
Szef nie wrzeszczy - szef dobitnie wyraża swoje poglądy.
Szef nie drapie się w głowę - szef rozważa decyzję.
Szef nie zapomina - szef nie zaśmieca pamięci zbędnymi informacjami.
Szef nie myli się - szef podejmuje ryzyko.
Szef nie krzywi się - szef uśmiecha się bez entuzjazmu.
Szef nie jest tchórzem - szef postępuje roztropnie.
Szef nie jest nieukiem - szef przedkłada twórczą praktykę nad bezpłodną teorię.
Szef nie bierze łapówek - szef przyjmuje dowody wdzięczności.
Szef nie lubi plotek - szef uważnie wysłuchuje opinii pracowników.
Szef nie ględzi - szef dzieli się swoimi refleksjami.
Szef nie kłamie - szef jest dyplomatą.
Szef nie powoduje wypadków drogowych - szef ma kierowcę.
Szef nie jest uparty - szef jest konsekwentny.
Szef nie znosi wazeliniarzy - szef premiuje pracowników lojalnych.
Szef nie toleruje sitw - szef szanuje zgrane zespoły.
Szef nie zdradza swojej żony - szef wyjeżdża w delegacje.
Szef się nie spóźnia - szefa zatrzymują ważne sprawy.
Jeśli chcesz żyć i pracować w spokoju - nie wyprzedzaj szefa w rozwoju. 14:42, 27.12.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%