Reklama



Artykuł SponsorowanyDobrze Wiedzieć!

Usługi na czas remontu

Reklama

Co kilka czy kilkanaście lat przychodzi pora, by zrobić w domu remont. Takim niemałym rozgardiaszem kończą się również przeprowadzki i nie dotyczy to tylko mieszkań, bo przecież inwestycje przeprowadzane są w firmach, biurach, hotelach czy restauracjach i wielu innych miejscach. I wówczas, gdy wymieniamy kafelki czy podłogi, wyburzamy ściany będziemy musieli pozbyć się odpadów budowlanych. A te są zazwyczaj duże, ciężkie, problematyczne w utylizacji i wymagają użycia specjalnych pojemników lub torebek. Najlepiej oczywiście całą tę procedurę zlecić profesjonalnej firmie.

Reklama

W tym artykule podpowiemy:

1. Jak wywieźć gruz?
2. Jak zaplanować wywóz gruzu krok po kroku?
3. Na czym polega utylizacja gruzu?
4. Powtórne wykorzystywanie odpadów
5. Koszty kontenera

Jak wywieźć gruz?

Dość często w sieci użytkownicy wpisują frazy „wywóz gruzu Warszawa”, „kontenery na gruz Warszawa”, by znaleźć specjalistów, którzy ściągną im z głowy dość uciążliwy problem. Wiele osób wynajmuje profesjonalne kontenery, a także zleca ich transport do centrów utylizacji. Co istotne, kompleksowe usługi nie będą generować dodatkowych kosztów. Są szybkie i zgodne z obowiązującymi przepisami. Firmy przygotowują oferty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, których interesuje wywóz gruzu. Warszawa na swoim terenie ma specjalistów nawet  od trudnych zadań. Co istotne, dysponują oni pojemnikami w różnych wymiarach, które w prosty sposób można dopasować do swoich potrzeb i oczywiście ilości odpadów. Kontenery na gruz w Warszawie spełniają najsurowsze normy techniczne i dostosowane są także do wywozu kruszywa i innych budowlanych odpadów. Bardzo często klienci mogą liczyć na indywidualnie negocjowane ceny oraz bardzo szeroki pakiet usług. Poza tym wynajęcie profesjonalnej firmy jest również dużą oszczędnością czasu, a także pieniędzy. Wszak mandaty za nieprzestrzeganie zasad dotyczących segregacji śmieci są bardzo dotkliwe.

Jak zaplanować wywóz gruzu krok po kroku?

By zamówić profesjonalne kontenery do wywozu śmieci budowlanych, wystarczy kilka chwil. Większość formalności załatwimy online lub telefonicznie, więc nie będzie nawet potrzeby, by wychodzić z domu. Z konsultantami można umówić się na konkretny czas oraz miejsce podstawienia pojemnika. Oni również doradzą wybór kontenera do konkretnych odpadów. Niewątpliwie po stronie klienta będzie przygotowanie odpowiedniej przestrzeni, na której stanie pojemnik. W wyznaczonym czasie zostanie on również przez firmę zabrany, a odpady trafią w odpowiednie miejsce utylizacji.

Tak jak jesteśmy motywowani do tego, by segregować śmieci domowe, tak też musimy postępować z tymi budowlanymi. Dlatego właśnie pod pojęciem gruzu kryje się wiele różnych materiałów. W dużym skrócie to na przykład dachówki, potłuczone pustaki, tynk,  płytki, beton, a szczegóły reguluje polskie prawo. Te właśnie budowlane pozostałości muszą trafiać do odpowiednich pojemników a nie do tych komunalnych przede wszystkim dlatego, że wymagają one innej utylizacji i trafiają na inne wysypiska.

Na czym polega utylizacja gruzu?

Ci, których interesuje wywóz gruzu Warszawa, kontenery na gruz Warszawa, nie do końca zastanawiają się, co z tym materiałem dzieje się później. A to jest właśnie kluczem do tego, byśmy zrozumieli, jak ważna jest segregacja. Oczywiście im więcej gruzu wywozimy – a tym samym im większy pojemnik zamówimy, tym cena usług będzie większa i dlatego właśnie warto dokładnie przemyśleć, jak dużo miejsca będziemy potrzebować. Utylizacja jest wykonywana przez specjalne maszyny, a otrzymany materiał sprzedawany jest firmom budowlanym. Można więc założyć, że przechodzi swoisty recykling, a tym samym dbamy o środowisko naturalne. Utylizacja jest jednak kłopotliwa ze względu na przepisy dotyczące składowania, problemy z wywiezieniem gruzu z placu budowy, a także wagę i gabaryty odpadów. I dlatego warto zlecić te zadania profesjonalistom.

Powtórne wykorzystywanie odpadów

Obecnie kładzie się szczególny nacisk na takie gospodarowanie odpadami, które pozwala na odzyskiwanie i ponowne wykorzystanie surowców. Tym zasadom również podlegają odpady budowlane takie jak cegły, kamień czy zaprawy, które można poddać recyklingowi tak jak szkło, papier czy plastik. I tak ja te surowce wymagają specjalnego pojemnika. Firmy oferują dwa rodzaje kontenerów na śmieci. W jednym gromadzi się wyselekcjonowany gruz, a w drugim odpady zmieszane. Tu poza odpadami budowlanymi pojawiają się na przykład meble czy sprzęt elektroniczny. Oczywiście te drugie śmieci będą generować zdecydowanie wyższe koszty.

Koszty kontenera

Wiele kosztów całościowych usług jest ustalanych indywidualnie. Najczęściej kontener na gruz ma pojemność 8 metrów sześciennych i jego wynajęcie kosztuje kilkaset złotych. Większe pojemniki będą relatywnie droższe, a na cenę wpływają także usługi dodatkowe. Bardzo ciekawą opcją może być na przykład pomoc w usunięcia gruzu z placu budowy, z garażu czy z piwnicy. Inną ofertą jest uzupełnienie pojemnika, a dzięki temu uda się nieco ograniczyć koszty. Warto pamiętać o tym, że kontener na odpady zmieszane może kosztować nas nawet dwukrotnie więcej, ponieważ w jego ramach płacimy za segregację odpadów, którą musi wykonać profesjonalna firma. Poza tym im krótszy czas wynajęcia kontenera, tym będzie taniej.

Może zainteresuje Cię także.../ Reklama

Inne wiadomości na Legio24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button
Close