Zamknij

SKM-ka dorównała PKP InterCity w liczbie pasażerów

08:22, 19.01.2015
Skomentuj

Szybka Kolej Miejska obsługująca aglomerację warszawską podsumowała dane za 2014 rok. Pokazują one, że z popularnej SKM-ki skorzystało ponad 25,5 mln osób. Statystycznie to więcej niż połowa ludności żyjąca w całym kraju.


- Rok 2014 już za nami. Pora na podsumowanie. Z naszych pociągów w ubr. skorzystało ponad 25 milionów i 580 tysięcy osób. Wszystkim pasażerom dziękujemy za zaufanie. - chwalą się i dziękują przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej. Z kolei portal transport-publiczny.pl zauważa, że w ubiegłym roku SKM dogoniło pod względem liczby pasażerów PKP Intercity.

Statystyka na linii S3 i S9


Linie Szybkiej Kolei Miejskiej obsługujące Legionowo i Wieliszew miały w ogólnej liczbie pasażerów SKM znaczący udział. - Szczyt pasażerski na S9 przypadł w maju 2014 r. Tego miesiąca jeździło na tej trasie blisko 350 tysięcy mieszkańców aglomeracji warszawskiej. Najwięcej osób skorzystało z jazdy pociągami na S3 w styczniu - blisko 300 tysięcy. - podaje na swojej stronie SKM.

Trasa linii S3, Fot. SKM

Większe obłożenie notują linie S1 i S2. - Najwięcej pasażerów odnotowaliśmy  w lutym minionego roku na linii S1 i było to blisko 1.8 miliona osób. Linia S2 miała najwięcej pasażerów  w październiku ;  ponad 820 tysięcy. - wylicza ją przedstawiciele SKM.

Jak liczono pasażerów?


Liczenie pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej nie odbywało się za pomocą tradycyjnych metod. Pomogła w tym zaawansowana i nowoczesna technika, której tajniki przybliżyli fachowcy z kolei. - Podstawowym elementem systemu jest urządzenie zliczające pasażerów. Składa się ono z zespołu czujników i mikrokomputerów drzwiowych. Czujniki wykrywają przejście pasażera przez drzwi pojazdu, mikrokomputer zlicza pasażerów przechodzących przez przejście w obu kierunkach i dostarcza dane do komputera pokładowego pojazdu. Informacja o liczbie pasażerów wsiadających i wysiadających przesyłana jest z komputera pokładowego do centralnej bazy danych za pośrednictwem połączenia GPRS/UMTS. Na 32 aktualnie eksploatowane jednostki system liczenia funkcjonuje w 19 jednostkach. Dla pozostałych jednostek szacuje się ilości pasażerów wedle dotychczasowych procedur. - podają fachowcy z warszawskiej SKM.

/nk/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

legionowiankalegionowianka

0 0

Ale ścisku to już nie zauważają... Pewnie więcej osób by jeździło na trasie Legionowo-Warszawa gdyby zwiększyli częstotliwość albo chociaż wydłużyli skład bo ludzie jak sardynki upchani podróżują. Zachęcam osoby decyzyjne do skorzystania z S3 ok. 7.30 do stolicy i ok.18.23 z Warszawy Wschodniej do Legionowa. 11:58, 19.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MaciejMaciej

0 0

Dokładnie! Od 6 rano jest już taka sytuacja, że do pociągu nie ma jak wsiąść w Legionowie - tak samo w S3, jak i w S9... do Wieliszewa chyba trzeba zacząć jeździć, żeby wsiąść normalnie. Powrót z Gdańskiego trochę lepiej, chociaż wydłużenie składu byłoby rzeczywiście dobrym pomysłem. 15:31, 19.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

0 0

Ja mam pytanie. Skoro faktycznie tylu ludzi jeździ tymi pociągami to może warto troszeczkę o nich zadbać i poszanować. Ścisk w pociągach chyba już nikogo nie dziwi to jest raz, ale na piaskach nawet wiaty żadnej niema żeby schować się przed deszczem czy wiatrem. Powstało coś przed przejściem dla pieszych (zainteresowani wiedzą gdzie) ale komu i jak ma to służyć. Długa wiata chyba na rowery i malutka dla ludzi. Na peronie jest potrzebna a nie na osiedlu. Kolejna sprawa to system informacyjny na piaskach, a właściwie jego brak. Już wielokrotnie czekałem na SKM - nie przyjechała, ale czy się spóźni, czy może wcale nie przyjedzie to już trzeba wróżyć z fusów. Są to niby banalne sprawy, ale jak wkurzają! 08:54, 20.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%