Koleje Mazowieckie prowadzą testy techniczne nowych pociągów typu Flirt, które docelowo trafią do obsługi połączeń na trasie Warszawa - Działdowo. - Celem prowadzonych testów jest kompleksowe sprawdzenie kluczowych systemów pociągu, między innymi układu napędowego, hamulcowego czy systemu antypoślizgowego tak, aby wyeliminować ewentualne błędy i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym. Badane są również: system informacji pasażerskiej, klimatyzacja oraz inne systemy mające wpływ na komfort podróży - czytamy w komunikacie mazowieckiego przewoźnika.
Testy nowych składów rozpoczęły się na początku października i są prowadzone na specjalnym torze testowym w Żmigrodzie. Za sterami pociągów zasiedli maszyniści zatrudnieni przez Koleje Mazowieckie.
- Testy tego typu są niezbędne, aby uzyskać dopuszczenie pojazdu do ruchu. Po ich przejściu będziemy mieli pewność, że nasi maszyniści mogą bezpiecznie wozić pasażerów. Dla nich też jest to wymagające i trudne zadanie. Prowadząc testowany pojazd muszą pamiętać o wszystkich zasadach bezpieczeństwa,
a jednocześnie przeprowadzać trudne doświadczenia związane z zachowaniem pojazdu w stanach awaryjnych - mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Jakie będą nowe pociągi?
Pojazd Flirt dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony
w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety.
Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej. Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów. Porusza się
z prędkością maksymalną 160 km/h i mieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu - ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.
Pociągi zostały wyprodukowane w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Dostawy nowych pociągów są zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe.
Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, z której pochodzi prezentowany na zdjęciach pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa - Działdowo.
/red., KM/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz