Zamknij

Region: "Ciepłe guziki" i "przystanki na żądanie" wracają. WTP reaguje na zimę

16:38, 25.01.2021
Skomentuj

- Zima daje o sobie znać. Komfort pasażerów w czasie podróżowania pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego jest ważny, dlatego od 1 lutego przywracamy przystanki "na żądanie" i "ciepłe guziki" - czytamy w komunikacie przesłanym przez Tomasza Kunerta, rzecznika prasowego WTP.



- Z powodu niskich temperatur, w ostatnich dniach pojawiło się wiele głosów pasażerów, że w autobusach i tramwajach jest zbyt chłodno. Dlatego od początku kursowania 1 lutego przywracamy funkcjonowanie "ciepłych guzików" oraz przystanków "na żądanie" - czytamy w komunikacie stołecznego przewoźnika. Nie zmieniają się inne epidemiczne nakazy - w pojazdach trzeba zasłaniać usta i nos, obowiązują limity liczby pasażerów, trzeba zachowywać dystans od innych osób.

Pojazdy są regularnie czyszczone i dezynfekowane a powierzchnie, których dotykają pasażerowie, dezynfekowane po każdym zjeździe do zajezdni. Obserwacje, prowadzone przez ZTM pokazują, że w pojazdach nie ma przepełnień ponad wyznaczone limity, co ułatwia zachowanie dystansu społecznego. Opinie i analizy epidemiologów mówią, że transport publiczny nie jest miejscem w którym jest się szczególnie narażonym na zarażenie.

"Ciepły guzik", czyli "Sezamie, otwórz się"


Przez kilka miesięcy można się było odzwyczaić od używania przycisków do otwierania drzwi i machania ręką na przystankach "na żądanie", przypominamy więc, jak korzystać z nowych-starych zasad. Regulują to "Przepisy porządkowe", obowiązujące w WTP.

W przypadku "ciepłych guzików" pasażerowie wysiadający i wsiadający są zobowiązani samodzielnie otworzyć drzwi naciskając przycisk znajdujący się na lub przy drzwiach, po zatrzymaniu się autobusu na przystanku.

"Na żądanie", czyli co to oznacza?


W przypadku przystanków "na żądanie" trzeba pamiętać, żeby dać kierowcy odpowiednio wcześniej jasny sygnał do zatrzymania autobusu na przystanku, bo inaczej pojedzie on dalej, a nas czeka dłuższy spacer lub konieczność oczekiwania na kolejny pojazd. Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym "na żądanie" powinien uprzedzić o tym fakcie obsługę pojazdu w odpowiednim czasie, umożliwiającym bezpieczne zatrzymanie pojazdu na przystanku, poprzez wciśnięcie przycisku oznaczonego "STOP" lub "na żądanie", a jeśli nie ma odpowiedniego przycisku - poprzez zgłoszenie potrzeby zatrzymania obsłudze pojazdu.

Z kolei osoba zamierzająca wsiąść na przystanku oznaczonym "na żądanie", powinna zasygnalizować kierującemu pojazdem ten zamiar poprzez wyraźne podniesienie ręki do czasu zauważenia włączonego kierunkowskazu. Zasygnalizowanie potrzeby zatrzymania powinno być dokonane w sposób umożliwiający bezpieczne zatrzymanie pojazdu na przystanku.

Obsługa pojazdu ma obowiązek zatrzymać pojazd na przystanku "na żądanie" nawet jeśli osoba z niepełnosprawnością nie sygnalizuje takiej potrzeby. Ważne jednak, by osoby z widoczną niepełnosprawnością ruchową lub osoby niewidome lub niedowidzące, poruszające się z białą laską lub psem asystującym, oczekiwały w przedniej części przystanku "na żądanie". Umożliwi to bezpieczne zatrzymanie pojazdu.

/red./

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%