Reklama

KomunikacjaLegionowskiWiadomości

Region: 11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Większych zmian nie będzie

Reklama

W niedzielę (11.12) w życie wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów. Jak informują Koleje Mazowieckie, na większości linii nie przewiduje się spektakularnych zmian, niemniej jednak na utrudnienia muszą się przygotować podróżni, korzystający z przejazdów na trasach gdzie trwają lub rozpoczną się remonty. Tak ma być między innymi na przebiegającej przez Legionowo linii numer 9 relacji Warszawa – Działdowo.

Reklama

Nowy rozkład jazdy pociągów został opracowany na bazie poprzedniego i ma obowiązywać do 9 grudnia 2017 roku. Został on podzielony na dwa etapy. Pierwszy z nich – nazwany przez kolejarzy – zamknięciowym będzie funkcjonować do 11 marca przyszłego roku.

– Każdego roku, opracowując rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich, staramy się, by był jak najbardziej dostosowany do potrzeb naszych podróżnych – zarówno tych korzystających z przewozów w samej aglomeracji warszawskiej, jak i tych, którzy potrzebują dojazdu na obszarach peryferyjnych. W rozkładzie jazdy edycji 2016/2017 udało się wprowadzić kilka nowych połączeń, np. bezpośrednie połączenie z Ostrołęki do Warszawy. Dobrą wiadomością jest także to, że na szlakach Mazowsza pojawi się więcej zmodernizowanych składów – powiedział o nowym rozkładzie Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

Na linii „legionowskiej” bez większych zmian

Na trasie linii numer 9 (Warszawa – Działdowo) rozkład jazdy pociągów nie ulegnie większym zmianom. Na Moście Gdańskim ruch pociągów wciąż będzie się odbywał po jednym czynnym torze. Po 12 marca 2017 r., wraz z rozpoczęciem modernizacji linii na odcinku Warszawa Zachodnia p.8 – Warszawa Gdańska, pasażerowie muszą przygotować się na zawieszenie przewozów na tym odcinku na około rok.

/red/

Tagi
Może zainteresuje Cię także.../ Reklama

Inne wiadomości na Legio24.pl

13 razy komentowano

  1. Hej mądrale i spece od “dróg kolejowych”, remontów torowisk i organizacji ruchu kolejowego. PKP to dojna krowa, którą wszyscy chcą wycyckać. Stąd remonty i inwestycje na “pół gwizdka”, rozciąganie terminów, stwarzanie sztucznych problemów itd.

  2. @Robert
    Rozumem, że Pan i pozostali świetnie się znają na technice transportu, budowie drogi kolejowej i zagadnienia związane z urządzeniami zabezpieczenia ruchu pociągów również są Państwu doskonale znane. Zatem proponuję zacząć karierę w PKP lub firmach współpracujących a być może znajdą Państwo złoty środek jak wykonać generalny remont dwutorowego odcinka trasy, połączonego z budową nowych peronów i remontem wiaduktów przy niezamykaniu linii.
    Od kilku miesięcy “trąbi” się na ten temat a w komentarzach czytam wielkie zdziwienie. Owszem odcinek W-wa Gdańska – Warszawa Zachodnia był remontowany w zakresie przywrócenie prędkości rozkładowej. W końcu jak się przez 30 lat nic nie robi to efekty potem są w postaci prędkości wycieczkowej. Z uwagi na zwiększenie ilości składów SKM i KM i likwidacją “wąskiego gardła” jakim był ten odcinek, remont stał się koniecznością. Zapewne niewielu zauważyło że dostawiono kilka semaforów na tym odcinku w celu zwiększenia przepustowości linii. Jednak z uwagi na przygotowanie linii obwodowej do przejęcia ruchu z linii średnicowej, konieczna jest całkowita modernizacja tego odcinka. Szkoda że w temacie mostu Gdańskiego brak obecnie sygnału ze strony PKP co dalej. Zapewne huta zbiera złom na nowe przęsła, gdyż stare raczej do remontu się nie nadają 😉

  3. Ok Panowie, przyznaje że źle się wyraziłem. Dla mnie wymiana torów to jest całkowita przebudowa torowiska bo to co zostało zrobione na tej trasie to jest tylko kosmetyka. Wymiana szyn i podkładów z posypaniem trochę nowego tłucznia to nie jest wymiana torów!!! Pozwala to zwiększyć prędkość pociągów o kilka kilometrów na godzinę więcej i nic poza tym. Pociągi i tak jadą tak szybko, że na rowerze można je prześcignąć. Teraz ma być całkowita przebudowa , która pozwoli na zwiększenie prędkości i przeniesienie ruchu pociągów dalekobieżnych z linii średnicowej na czas remontu tejże linii w 2017 roku. Miejmy nadzieję 🙂

  4. Tory na trasie Warszawa Gdańska-Warszawa Zachodnia p.8 były wymieniane o ile dobrze pamiętam ze 2 lata temu
    Musiały być wymienione bo ich stan był taki że groził wstrzymaniem ruchu
    Doskonale pamiętam kiedy z wlekącego się 5km/h pociągu oglądałem szyny których główki były tak wyszczerbione że dziwiłem się że pociągi się tam nie wykoleiły

  5. Robert – Ty chyba naprawdę trasą od Gdańskiej do zachodniej nie jeździsz skoro nie ogarniasz, że wymieniali tory. Napisz do PKP i zapytaj skoro tak uparcie stwierdzisz,że tory są stare nie wymieniane. Pozdro.

  6. @adam – tak, tak, widać, że przesypiasz całą trasę skoro uparcie twierdzisz, że tory od W-Wy Gdańskiej do W-wy Zachodniej były wymieniane. tor na moście jest wymieniony i jeździły po nim pociągi. Ale widocznie wtedy spałeś. Teraz jest zamknięty bo tak ma być.
    @wiktor – w Polsce na ogół mamy ruch prawostronny, stojąc twarzą do wiaduktu pociąg podmiejski do W-wy powinien przyjechać na tor po prawej stronie, więc tam powinien być “wyglądany”. Ale niestety okazało się już dawno, że w Legionowie ludzie nie wiedzą jak zachować się na peronie i w związku z tym pierdolino musi zwalniać przejeżdżając przez naszą stację.
    @daro – widzę, że Ty jesteś zorientowany we wszystkich tematach. Szacun

  7. Przy “modernizacji” linii Warszawa-Gdynia powielono te same błędy które zrobiono przy okazji innych modernizacji
    Legionowo aż prosiło się o kompletną separację ruchu podmiejskiego od pośpiesznego poprzez budowę dwóch par torów
    Tym bardziej że do Legionowa mamy olbrzymi ruch mieszany
    To że projektant przy potwornych dotacjach z UE nie wziął tego pod uwagę zakrywa na kpinę
    A tak mamy protezę w postaci 3 toru i kolizyjne blokujące ruch głowice rozjazdowe tuż przed Legionowem
    O samej estetyce “zmodernizowanych” za pomocą blachy falistej i betonu stacji to nawet nie dyskutuję
    “Remont” Mostu Gdańskiego gdzie po roku remontu jeden tor jest nadal wyłączony z eksploatacji a firma zwinęła się z placu budowy zakrywa na kolejną kpinę

  8. @Robert wszystko się zgadza, poza jednym że nie okazało się że po remoncie linii W-wa – Gdynia priorytet mają pociągi inter city ale po to był remont tej linii. Przy okazji oczywiście skorzystali mieszkańcy okalających Warszawę miejscowości. Nikt na pewno nie remontował linii pod ruch podmiejski. Generalnie patrząc na cały układ torowy między Legionowem a Chotomowem większej partaniny nie widziałem. Projektant stacji Legionowo chyba nie brał pod uwagę jazd pociągów pośpiesznych bez zatrzymania. Przeraża mnie widok oczekujących ludzi na pociąg stojących przy krawędzi toru nr.1 i wypatrujących pociągu do W-wy w czasie kiedy zbliża się intercity od W-wy. Tak jak by projektant nie mógł odizolować ruchu dalekobieżnego od podmiejskiego np. tak jak ma to miejsce na linii W-wa – Grodzisk Maz.

  9. Akurat do pracy to od poniedziałku do piątku jeżdżę trasą Legionowo – Zachodnia p.8 i chyba Ty masz problem z pamięcią skoro nie pamiętasz,że wymieniali tory. O remoncie mostu, który też był koło roku naprawiany po czym i tak się okazało, że jeden tor jest do pupy.
    Ale dawaj udawaj, że Ty jest ,,specjalistą” i ,,znawcą” tematu za biurka, a teraz możesz kontynuować swoje mądrości …

  10. Jak się czyta takich specjalistów to ręce opadają:
    @adam- widać, że nie jeździsz na tej trasie skoro twierdzisz, że rok temu były remontowane tory. Cały układ rejonu W-wa Zach/Gołąbki – W-wa Gdańska będzie przbudowywany i to jest duża inwestycja żeby taki @adam mógł dojechać dalej skm niż do zachodniej;
    @jakub- jak puszczą ruch przez średnicówkę to pociągi będą tam jeździły 5km/h bo ta trasa nie ma takiej przepustowości. Ale żeby to wiedzieć to trzeba czasem poczytać wiadomości kolejowe a nie tylko oglądać obrazki w prasie kolorowej.
    Niestety po remoncie trasy do Gdyni okazało się, że priorytet maja pociągi inter city i to pod nie ustawiany jest rozkład jazdy. Wszelkie zarzuty dla władz miasta czy do ztm sa bezpodstawne. PKP PKL jest monopolistą, molochem państwowym i robi co chce, nie ma w zwyczaju słuchać innych tak jak obecna władza w kraju, i tu jest problem.

  11. Zawieszenie na ok. rok na trasie Gdańska – Zachodnia p.8 z czego wynika co zamierzają tam remontować/modernizować ? Tory chyba tym roku wymieniali na nowe. Do tego około rok to można rozumieć,że napewno rok to będzie mało czasu. Gdański też remontowali żeby zaraz i tak 1 tor zamknąć.

  12. ręce opadają… jak na Wolę będzie “zawieszone” nie wiadomo do kiedy to niech chociaż przez średnicówkę puszczę R90-tki… brak słów…

  13. Np. 15:53 pociąg KM z Zachodniej p.8 do Nasielska został skasowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button
Close