Zamknij

Promocje dla stałych klientów sektora pozabankowego - gdzie można zyskać profity?

06:25, 01.10.2019 Aktualizacja: 14:38, 02.10.2019
Skomentuj

Współczesne instytucje pożyczkowe są zmuszone do tego, aby coraz intensywniej rywalizować pomiędzy sobą o zainteresowanie klienta. Co więcej, bardzo często są to firmy o ogromnym, międzynarodowym kapitale, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na kuszenie konsumentów różnego rodzaju promocjami.

Przyjrzyjmy się kilku modelom programów lojalnościowych dostępnych w ofercie działających na rodzimym rynku firm z sektora pożyczkowego.

Programy lojalnościowe w firmach pożyczkowych


Standardową i najczęściej spotykaną formą promocji w przypadku oferty instytucji pozabankowych jest oczywiście możliwość zaciągnięcia słynnej pierwszej chwilówki za darmo. Warto jednak mieć świadomość, że oprócz chwilówek przy RRSO wynoszącym 0%, dzisiejsze instytucje pożyczkowe często oferują klientom również znacznie bardziej rozbudowane rozwiązania, które pozwalają na znaczącą redukcję kosztów kredytu.

1. Lendon


Instytucja pożyczkowa Lendon to bez wątpienia jeden z bardziej popularnych pożyczkodawców pozabankowych w skali polskiego rynku. Oprócz oferty bazowej, Lendon umożliwia również swoim klientom korzystanie z ciekawie skonstruowanego programu lojalnościowego.

Jak to działa? Jeżeli spłacamy nasze zobowiązania w terminie, prędzej czy później otrzymamy od firmy wiadomość SMS z kodem uprawniającym do skorzystania z oferty pożyczki na promocyjnych warunkach. Co jednak istotne, kod ten zachowuje ważność tylko przez 48 godzin od momentu jego wysłania. Oznacza to, że mamy dokładnie dwie doby na podjęcie, czy chcemy zaciągnąć pożyczkę na promocyjnych warunkach, czy nie.

Z całą pewnością program lojalnościowy dostępny w ofercie Lendon jest rozwiązaniem pomysłowym, jednak trudno jednoznacznie stwierdzić, czy oferta promocji, która jest ważna tylko przez 48 godzin to aby na pewno wariant dogodny dla klientów.

2. Szybka Gotówka


Całkowicie odmienny model programu lojalnościowego udostępnia firma Szybka Gotówka. W tym wypadku należałoby jednak raczej mówić o dwóch niezależnych programach lojalnościowych.

Pożyczając w firmie Szybka Gotówka możemy uzyskiwać dodatkowe benefity na dwa sposoby: zaciągając i terminowo spłacając kolejne pożyczki i/lub polecając ofertę firmy innym osobom.

Jak to działa? W pierwszym przypadku firma oferuje nam promocję pt. co 5 pożyczka za darmo. Mechanizm jest jednak bardziej zawiły. Firma Szybka gotówka informuje na swojej stronie, że aby móc skorzystać z promocji co 5 pożyczka przy RRSO 0%, musimy "zaciągać pożyczkę co 30 dni" oraz "korzystać ze środków przez co najmniej 14 dni". Dopiero po spełnieniu tych warunków firma udzieli nam 5 pożyczki "za darmo", na kwotę równą kwocie pożyczki nr 4 (oznacza to, że również kwota darmowej pożyczki nr 10 będzie równa kwocie pożyczki nr 9, kwota pożyczki nr 15 równa kwocie pożyczki nr 14 itd).

Drugi segment programu lojalnościowego w Szybkiej Gotówce to po prostu polecanie firmy znajomym. Za każde skuteczne polecenie otrzymujemy 40 zł zniżki na następną pożyczkę.

Jak ocenić program lojalnościowy w Szybkiej Gotówce? Wariant pierwszy z pewnością jest nieco zbyt zawiły. Jednak już zniżki za polecanie pożyczki prezentują się jako opcja naprawdę korzystna.

3. sLoan


Kolejną firmą pożyczkową z dwusegmentowym programem lojalnościowym jest sLoan. Tutaj mamy do czynienia z następującymi formami promocji. Terminowo spłacając 4 kolejne pożyczki, 5 pożyczkę otrzymamy przy 50% obniżce prowizji za udzielenie pożyczki (pamiętajmy, że prowizja stanowi tylko jeden z elementów wchodzących w skład RRSO).

Drugi wariant to punkty lojalnościowe otrzymywane za każdą terminową spłatę pożyczki. Rozwiązanie zostało ciekawie pomyślane, ponieważ każda terminowa spłata zobowiązania w sLoan oznacza bonus w wysokości 2% wartości pożyczki, czyli im więcej pożyczamy, tym wyższy bonus otrzymujemy na następną pożyczkę.

Co jednak ważne, oba warianty są od siebie niezależne. Oznacza to, że musimy wybrać ten program lojalnościowy, który bardziej nam odpowiada, a więc albo co 5 pożyczka przy prowizji niższej o 50%, albo bonusy za każdą terminową spłatę pożyczki.

Jak ocenić system programów w lojalnościowych w sLoan? Z całą pewnością został on ciekawie pomyślany: klient ma bowiem możliwość wyboru tego wariantu, który bardziej mu odpowiada.

4. Extra Portfel


Firma Extra Portfel oferuje klientom system lojalnościowy działający według takiego samego mechanizmu, jak w przypadku Lendon. Chodzi więc o ważne przez 48 godzin wiadomość SMS z kodem uprawniającym do zaciągnięcia pożyczki na warunkach promocyjnych.

Co jednak ciekawe, Extra Portfel oferuje promocję również klientom, którzy złożyli wniosek o refinansowanie pożyczki. Jak to działa? Jeśli dokonaliśmy złożenia wniosku o refinansowanie pożyczki w Extra Portfel firma może (ale nie musi) wysłać nam kod promocyjny pozwalający na zmniejszenie kosztu prowizji za refinansowanie o określoną kwotę, tj. na przykład prowizja będzie nas kosztować 250 zł, otrzymamy kod na zniżkę w wysokości 50 zł, więc ostatecznie za pożyczkę refinansującą zapłacimy 200 zł.

Z pewnością, wariant programu lojalnościowego w Extra Portfel jest dosyć specyficzny. Z drugiej strony, klient starający się o refinansowanie pożyczki najczęściej składa taki wniosek dlatego, że nie jest w stanie terminowo spłacić zobowiązania. Ewentualna promocja umożliwiająca obniżenie prowizji za refinansowanie z pewnością może być więc pożyteczną opcją dla wielu pożyczkobiorców, co dobrze świadczy o podejściu firmy Extra Portfel do klientów.

Podsumowanie


Jak widać, działające na naszym rynku instytucje pożyczkowe oferują bardzo zróżnicowane rozwiązania swoim stałym klientom. Pamiętajmy jednak, że program lojalnościowy zawsze stanowi tylko dodatek do właściwej oferty danej firmy. Dokonując wyboru poszczególnej oferty należy więc brać pod uwagę przede wszystkim bazowe koszty pożyczki, a nie np. hipotetyczne korzyści z tytułu skutecznego polecania oferty danej firmy naszym znajomym.

Co więcej, czasami może się okazać się, że nawet po uzbieraniu wszystkich możliwych bonusów z tytułu programu lojalnościowego oferta i tak będzie mniej korzystna, niż oferta podstawowa innego pożyczkodawcy. Czy oznacza to jednak, że programy lojalnościowe nie są pożyteczne dla klientów? Oczywiście, że mogą być one pożytecznym i ciekawym rozwiązaniem. Nie należy jednak traktować ich jako pierwszorzędnego czynnika przy porównywaniu ze sobą różnych ofert.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%