W dzisiejszych czasach kontakt mailowy i telefoniczny jest jednym z najlepszych form przedstawiania ofert przedsiębiorców. Nie jest to zła forma promocji produktów i zachęcania do korzystania z usług firm, ale tylko wtedy kiedy wyraźnie zaznaczyliśmy chęć otrzymywania takich wiadomości. Niestety, coraz częściej po drugiej stronie rozmawiamy z robotami, a oferty wysyłane masowo na naszą pocztę elektroniczną zazwyczaj nie są dostosowane do naszych potrzeb.
Musimy wiedzieć jedną podstawową rzecz, że firmy marketingowe przetwarzaj dane osobowe zarówno z naszą, jak i bez naszej zgody. Możemy jednak przyczynić się do zmniejszenia ilości takiego kontaktu. W przypadku maila, należy spojrzeć w dolną część takiej wiadomości, tam powinien znajdować się link do anulowania subskrypcji i wypisania nas z listy mailingowej, a jeżeli takiego odnośnika nie będzie, to musimy odpisać na maila z prośbą o usunięcie naszych danych osobowych w sposób trwały.
Treść wezwania nie musi być obszerna, wystarczy napisać:
Żądanie niezwłocznego usunięcia danych osobowych i wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Na podstawie artykułu 7 i 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO niniejszym cofam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i żądam niezwłocznego usunięcia moich danych osobowych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz