Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?

Aby strona internetowa była realnie widoczna w wynikach wyszukiwania, należy poddać ją profesjonalnemu pozycjonowaniu. Mało który właściciel witryny posiada jednak wymagane umiejętności oraz wystarczającą ilość czasu, aby przeprowadzić tego typu przedsięwzięcie samemu. Z tego względu pozycjonowanie z reguły zleca się firmom, które zajmują się nim na co dzień.

Oddanie całości prac w cudze ręce nie oznacza jednak, że nie warto interesować się tym, co dzieje się z naszą stroną internetową. Przed podpisaniem umowy z firmą pozycjonującą, właściciel witryny powinien wziąć pod uwagę kilka bardzo ważnych kwestii. Sprawę tę naświetlił nam w dzisiejszym wywiadzie Pan Marek Masalski – freelancer z Białegostoku, który od lat świadczy swoje profesjonalne usługi na lokalnym rynku. Serdecznie zapraszamy!

Czym jest pozycjonowanie?

Niestety, dla wielu przedsiębiorców pozycjonowanie stron internetowych jest wciąż owiane otoczką tajemniczości. Aby stworzyć więc solidną podstawę do naszej rozmowy, poprosiliśmy Pana Marka o wytłumaczenie podstawowych pojęć związanych z pozycjonowaniem. Nasz gość nie szczędził wyjaśnień.

– Pozycjonowanie, zwane potocznie jako SEO, to działania mające na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Wraz z upływem czasu zabiegi tego typu nabierają na ważności. Stron internetowych jest coraz więcej, dlatego też samo w sobie założenie witryny absolutnie nie oznacza, iż ktokolwiek zacznie ją odwiedzać. Aby w dzisiejszych czasach zaistnieć w sieci, nie można zostawiać spraw przypadkowi.

Wpływ pozycjonowania na zawartość i strukturę witryny

Wszystko to zdaje się być logiczne. Każdy jednak, kto oddaje własną stronę internetową w ręce specjalisty, chciałby z pewnością wiedzieć, czego będą dotyczyły przeprowadzane na niej zabiegi. Poprosiliśmy więc Pana Marka, aby powiedział nam, w jakim stopniu działania pozycjonerskie wpływają na strukturę i zawartość witryny.

– Nie wszystkie prace pozycjonerskie wpływają na stronę internetową w zauważalny sposób. Wśród działań SEO wyróżnia się dwa obszary: zmiany dokonywane na stronie Klienta oraz prace prowadzone poza nią. Ma się rozumieć jedynie pierwszy obszar działań może zaowocować pojawieniem się widocznych zmian w obrębie witryny. Nie są one jednak nigdy tak, duże, by aby strona zmieniła się nie do poznania. Z reguły najmocniej zmieniają się treści. Pozycjoner – zazwyczaj we współpracy z wykwalifikowanymi copywriterami – zapewnia witrynie nowe artykuły zawierające wartościowe informacje oraz frazy kluczowe.

Ceny pozycjonowania

Każdy właściciel witryny planujący jej pozycjonowanie, chce poznać wysokość czekających go wydatków. Ile kosztują tego typu usługi? Pan Marek Masalski kontynuuje.

– Przede wszystkim należy mieć na uwadze fakt, iż witryny internetowe mogą różnić się od siebie pod wieloma względami. Jeden serwis składa się z kilku podstron, podczas gdy inny zawiera ich setki. Równie mocno witryny różnią się między sobą pod względem przeznaczenia. Wszystko to ma wpływ na długość procesu pozycjonowania, a tym samym jego cenę, w związku z czym nie da się jednoznacznie określić kosztów przedsięwzięcia. Jednocześnie pragnę ostrzec w tym miejscu przed nieuczciwymi osobami, które oferują kompleksowe działania SEO za kwoty rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Niestety, usługi takich ludzi charakteryzują się niską jakością i nie są w stanie przynieść oczekiwanych i długotrwałych rezultatów. Z mojego bogatego doświadczenia wiem, że takie sumy nie mogą wynagrodzić uczciwego i solidnego pozycjonowania.

Słuchając faktów przytaczanych przez Pana Marka, zaczęliśmy zastanawiać się, czy możliwe jest uniknięcie wydatków i przeprowadzenie koniecznych zabiegów na własną rękę. Nasz gość stwierdził:

– Oczywiście nikt nie zabrania podejmowania osobistych działań mających na celu poprawę widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Osobiście zniechęcam jednak do samodzielnego pozycjonowania witryn, przez osoby do tego nieprzygotowane. Nie mówię tu oczywiście o pozycjonowaniu dla nauki lub przyjemności, lecz o działaniu typowo biznesowym. Jeśli zależy Ci na danej stronie internetowej i chcesz zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania, zaufaj profesjonalnej firmie.

To już koniec dzisiejszej rozmowy! Bardzo się cieszymy, że Pan Marek Masalski odwiedził nas, i że mieliśmy możliwość przeprowadzenia tak miłego i wartościowego wywiadu. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości uda nam się spotkać ponownie!

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje artykuł "Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?"

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *