Zamknij

Legionowska Akademia Jazdy: Parkowanie to nie problem. Przekonaj się, że to łatwe

06:26, 12.02.2016 Aktualizacja: 17:01, 23.11.2019
Skomentuj

Drodzy kierowcy. Kilka dni temu udałem się do jednego z centrów handlowych w Warszawie. Jak większość klientów przebywałem tam w godzinach popołudniowych, czyli w szczycie zakupów. Oczywiście wiąże się to z trudnościami w parkowaniu. Wynikają one po pierwsze z powodu trudności w znalezieniu miejsca, a po drugie z samym parkowaniem. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji? O tym w dzisiejszym odcinku.

Kłopoty z zaparkowaniem samochodu są dla wielu kierowców problemem dnia codziennego. Zatłoczone parkingi, ciasne miejsca, w które nie można wjechać nie są czymś przyjemnym. Nie należy jednak od razu zdawać się na niepowodzenie. Aby łatwo i bezproblemowo zaparkować trzeba posiadać wiedzę na temat zachowania się samochodu podczas jazdy po okręgu. - Jeśli będziemy jeździli samochodem w kółko, przednie koła będą zataczać większy okrąg, a tylne mniejszy - przypomina Waldemar Janczak, instruktor w Ośrodku Szkolenia Kierowców Auto Plus - Akademii Auto Świat Legionowo. - Uczymy tego na początku kursów na prawo jazdy, gdyż jest to podstawa przy manewrowaniu samochodem - dodaje Janczak.

Podczas parkowania przodem kluczem do łatwego i sprawnego wykonania manewru jest odpowiednie prowadzenie tylnych kół. Skupmy się na standardowym parkowaniu przodem. Jedziemy po parkingu i szukamy wolnego miejsca. Miejsce takie należy wyszukać, zanim zaczniemy sam manewr. Chodzi o to, żeby wiedzieć, gdzie będziemy wjeżdżać zanim zaczniemy manewrować. Od tego zaczynamy. Miejsce znalezione, można wjeżdżać.

Jakich zachowań unikać?


Częstym błędem wśród kierowców jest zbyt wczesne rozpoczęcie skręcania kierownicą. Powoduje to najeżdżanie tyłu naszego pojazdu na sąsiedni oraz ustawienie go skośnie, a nie prostopadle. Dlatego parkując przodem niezbędne jest wytyczenie sobie toru jazdy, jakim będziemy jechać. Należy wziąć pod uwagę to, że skręcanie należy rozpocząć w takim momencie, aby tylne koła mogły wjechać w wytyczone przez nas miejsce. Przypominam, że parkowanie przodem zmusza nas do myślenia o tylnych kołach, a nie o przednich. Jest to często ignorowane i powoduje problem z wjazdem. - Podczas swoich szkoleń zauważam jedną prawidłowość - mówi instruktor Janczak. Wielu kierowców ma wrażenie, że pojazd kończy się na oparciu przedniego fotela - nie myślą o tylnej osi i wjeżdżają tylko przodem. Następnie następuje zdziwienie, że samochód nie mieści się, czy stoi nie równo, pod skosem.

Szeroki najazd i oddalenie się od miejsca, w które mamy zamiar wjechać to recepta na bezpieczne i pewne zaparkowanie na ciasnym parkingu. Pamiętajmy, żeby manewrować czyli skręcać przed miejscem parkingowym, a nie w nim!

Dla tych z Państwa, dla których może wydać się to trudne proponuję wykonać kilka ćwiczeń polegających na trenowaniu szerokiego najazdu. Pozwoli to na zmianę złych przyzwyczajeń i wytrenowaniu odpowiedniej techniki. Należy się skupić na szerokim najechaniu, późniejszym rozpoczęciu skręcania i myśleniu nad torem jazdy tylnych kół. Takie podejście do wjazdu przodem jest początkiem rozwiązania problemów z parkowaniem. Manewrowanie można poćwiczyć na placu manewrowym OSK Auto Plus po wcześniejszym umówieniu terminu.

Mam nadzieję, że w dość czytelny sposób przedstawiłem Państwu podpowiedzi pozwalające ułatwienie parkowania. Oczywiście w kilku zdaniach poradnika nie jestem w stanie wyjaśnić wszystkich detali, lecz te przedstawione przeze mnie dadzą podstawy do prawidłowego parkowania. Wykorzystując moje wskazówki znajdą Państwo rozwiązania odpowiednie dla siebie.

Jeśli macie Państwo jakieś sugestie do poruszanych tematów lub chcielibyście, abym napisał o czymś szczególnym to proszę o kontakt przez e-mail: [email protected]

Porad udziela mgr Maciej Janczak z Ośrodka Szkolenia Kierowców Auto Plus - Akademii Auto Świat w Legionowie.
Adres do korespondencji: [email protected]





 

 

 

Przeczytaj także:


 


Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%