Reklama

KomunikacjaLegionowskiWiadomości

Legionowo: ZTM chce zlikwidować linię 731?

Reklama

Wraz z końcem maja zamknięta zostanie pętla autobusowa na os. Przylesie w Jabłonnie. Pisaliśmy już o tym na łamach Gazety Legio24 oraz Portalu Legio24.pl. W związku z jej likwidacją autobusy linii 731, które do tej pory obsługiwały mieszkańców nie będą mogły już zajeżdżać na teren osiedla. Szykują się zatem zmiany w komunikacji. Na razie nic nie wskazuje na to, by były to zmiany na lepsze.

Reklama

W swoim piśmie, skierowanym między innymi do władz Legionowa i Jabłonny ZTM informuje, że likwidacja pętli na os. Przylesie spowoduje konieczność zmiany trasy autobusu linii 731. Teraz będzie on musiał jechać obwodnicą prosto, bez zajeżdżania na osiedle. Pierwsza z propozycji przewoźnika mówi o tym, że mieszkańców Przylesia ma obsługiwać nowa linia kursująca na trasie Nowodwory – os. Przylesie. Takie rozwiązanie utrudni jednak dojazd do Legionowa.

Ponieważ ZTM dysponuje ograniczoną liczbą pojazdów, wprowadzenie nowej linii skutkować ma dodatkowo ograniczeniem częstotliwości kursowania linii 731. Miałaby ona jeździć w godzinach szczytu co 60 minut. Dodatkowo zmiany objęłyby również korektę obecnego rozkładu jazdy linii 723.

Ponieważ uruchomienie nowej linii wiązałoby się z dodatkowymi kosztami dla samorządów, to ZTM ma jeszcze jedną propozycję, o wiele bardziej destrukcyjną, choć nie powodującą zwiększenia kosztów dla samorządów.

Chcą zlikwidować linię 731?

W swoim piśmie, skierowanym do samorządowców ZTM zaproponował dalej idące zmiany w komunikacji autobusowej. Choć nazywa je „lepszymi”, to trudno się z tym stwierdzeniem zgodzić. W drugim wariancie przewoźnik proponuje więc:

  • utworzenie nowej linii na trasie Nowodwory – os. Przylesie.
  • zawieszenie kursowania linii 731,
  • skrócenie trasy linii 723. Miałaby ona jeździć z Żerania do starej pętli na Mickiewicza, co zwiększyłoby częstotliwość kursowania. Autobusy miałyby jeździć co 10-15 min. w szczycie i co 20 min. poza szczytem,
  • uruchomienie nowych linii strefowych za linię 731, kursujących po Legionowie.

Nowe linie dla Legionowa według propozycji ZTM:

  • Linia 753 – Mickiewicza- Sowińskiego – Zegrzyńska – Piaskowa – al. Legionów – Cynkowa – Suwalna – os. Młodych. Linia miałaby pozwolić dojechać pasażerom do pociągów SKM i kursować w szczycie co ok. 40 minut i poza szczytem co 60 minut.
  • Linia 754 – Legionowo Przystanek – Jagiellońska – Parkowa – Sobieskiego – Piłsudskiego – Kościuszki – PKP Legionowo. Autobusy jeździłyby co 30 min. w szczycie i co 60 min. poza szczytem. Linia dowoziłaby mieszkańców do pociągów SKM i KM kursujących ze stacji Legionowo – Przystanek oraz Legionowo.

Ale to już było…

Warto wspomnieć, że takie linie autobusowe już kiedyś po Legionowie kursowały. Pod koniec lat 80-tych i na początku 90-tych ZTM posiadał w Legionowie linie miejskie o numerach 253 oraz 254, później ich numerację zmieniono na 753 i 754. Trasy autobusów były niemal identyczne z tymi zaproponowanymi teraz. Linie, choć cieszyły się ogromną popularnością zostały zlikwidowane w chwili, kiedy UM Legionowo uruchomił własną, nie istniejącą już Komunikację Lokalną.

Co na to władze Legionowa?

Tamara Mytkowska, rzecznik prasowy UM Legionowo powiedziała naszej redakcji, że ratusz nie godzi się na jakiekolwiek ograniczenie liczby autobusów linii 731. – Autobusy mogą jechać prosto obwodnicą, z pominięciem os. Przylesie w Jabłonnie, ale z tą samą częstotliwością – powiedziała Mytkowska.

/red/

Przeczytaj także:

Tagi
Może zainteresuje Cię także...

Inne wiadomości na Legio24.pl

10 razy komentowano

  1. Podobno ma być zlikwidowana linia 731 (która kursuje co 40 min) co za nonsens. ZTM proponuje linie 753 i 754, kursujących co godzinę to jakichś żart z mieszkańców – za kogo urzędasy z ZTM z PO nas mają za ludzi niższego pokroju. Pytam się czy mieszkańcy mieszkający na trasie linii 731 to ludzie żyjący w średniowieczu i do Warszawy XXI wieku mają dojeżdżać wozami drabiniastymi. Jeżeli urzędasy Jabłonny nie wiadomo dlaczego likwidują pętlę autobusową na Oś Przylesie jednocześnie rozbudowując osiedle to świadczy o ich poziomie intelektualnym i braku perspektywicznego myślenia. Natomiast jeżeli władze Legionowa dopuszczą do likwidacji linii 731 to będzie ich ostatnia kadencja a kto wie czy nie skrócona.

  2. w ZTM rządzą ludzie z PO i postawieni przez ludzi z PO nawet rzecznik prasowy kandydował do Sejmiku Mazowieckiego z PO więc nadszedł czas by tym z PO podziękować bo od samej góry do dołu rozbestwili się że sprawy ludzi mają w d…e

  3. Jabłonna po tej stronie obwodnicy zostanie odcięta od świata! Jak to możliwe, jeżeli to MY płacimy największe podatki do Gminy – młodzi ludzie z osiedli Przylesie, Leśna i mieszkańcy domków jednorodzinnych! Autobus co 15 minut powinien być standardem, a nie przywilejem, mieszkamy przy samej granicy Stolicy, a nie na zadupiu!!! Co robią władze Gminy w tej sprawie, przecież to skandal!!!

  4. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwiększenie częstotliwości i kursowanie linii 741 na nowej trasie bezpośrednio do metra Młociny. Tak naprawdę autobus 741 jeżdżący do pętli Nowodwory dojeżdża już tam pusty a w sytuacji likwidacji linii 731 autobus, który jeździłby bezpośrednio do metra jest najlepszym rozwiązaniem, na jak najsprawniejszy dojazd do centrum Warszawy.

  5. Spora część mieszkańców w tym dzieci dojeżdża do legionowa 731. Jak do cholery mamy teraz tam dojeżdżać? do mnie dodatkowo z legionowa przyjeżdża właśnie tym autobusem opiekunka do dziecka !! SMLW ma w d… tych mieszkańców? Wybudować mieszkania i domy i zlikwidować dobre połączenie komunikacji miejskiej – SUPER i gratuluje pomysłu. Ciekawy jestem co na ten temat sądzi nasz Nowy Pan Wójt Gminy Jabłonna Jarosław Chodorowski?

  6. Popieram Daro, tj. żeby autobus miejski mógł być brany na poważnie powinien jeździć w szczycie co najmniej co 20 minut.
    Sama propozycja dla mieszkańców tej strony Legionowa jest ciekawa, aczkolwiek można byłoby pomyśleć o przedłużeniu 754 przez tunel do Starostwa.

  7. moim zdaniem bardzo dobra zmiana. Skoro Osiedle Przylesie zamiast inwestowąc w swoich mieszkańców woli budować kolejne domy no to inni mieszkańcy nie powinni ponosic kosztów tego przedsięwzięcia.

  8. Jestem mieszkańcem os. Przylesie, regularnie korzystam z komunikacji miejskiej, szczególnie autobusu 731. Większość mieszkańców os. Przylesie dojeżdża do pracy właśnie tym autobusem. Nie wyobrażam sobie jak będą wyglądać dojazdy do pracy w warszawie jak zlikwidują 731. Pare lat temu już były cyrki z aurobusami w jabłonnie, nikomu nie polecam spotkanie się z taką sytuacją. Panowie i Panie urzędnicy którzy zostali wybrani przez mieszkańców jabłonny, nic z tym faktem nie zrobicie? Osiedle Przylesie nabrało sporych rozmiarów, mieszkańcy to głównie młodzi ludzie, rodziny z dziećmi, studenci, w jaki sposób mają się wydostać z miejsca zamieszkania? Autobusem który będzie jeździł raz na godzine? Jestem pewien, że wpływy z podatków z osiedla przylesie są wyższe niż wpływy pojedyńczych mieszkańców domków jednorodzinnych w jabłonnie. Reasumując, jeżeli dojdzie do likwidacji lini 731 będzie to zwyczajna kpina i lekceważenie świadomych obywateli.

  9. Autobus kursujący tylko po mieście co 40 minut w szczycie i co 60 poza szczytem to bardzo dobra propozycja ……ciekawe tylko dla kogo
    Aby taka linia miała sens autobusy powinny kursować co 15 góra 20 minut

  10. A moim zdaniem UM powinien się zgodzić na proponowane zmiany. Wygląda to bardzo rozsądnie, a poza tym sam Prezydent Smogorzewski mówił swego czasu, że po otwarciu Centrum Komunikacyjnego będzie występował z prośbą o skierowanie autobusów ZTM właśnie tam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button
Close