Legionowskich kierowców czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu w okolicach tunelu. Nowe zasady mają zostać wprowadzone po otwarciu budowanej właśnie ul. Nowo-Barskiej, czyli mniej więcej za około miesiąc. Co się zmieni?
Najważniejszą zmianą jest nowa trasa dla pojazdów zmierzających z Chotomowa do tunelu. Kierowcy pojadą przez rondo przy ul. Jagiellońskiej i ul. Nowo-Barską, po czym włączą się do ruchu na ul. Krakowskiej na skrzyżowaniu z nakazem skrętu w prawo. Na innych zasadach pojedziemy również ul. Krakowską, na skrzyżowaniu z ul. Nowo-Barską w stronę tunelu - tu będzie obowiązywał zakaz skrętu w lewo. Czyli w kierunku Chotomowa skierujemy się ul. Jagiellońską.
W lewo nie będziemy mogli skręcić również wyjeżdżając z tunelu na ul. Krakowską i docierając do skrzyżowania z ul. Nowo-Barską. Będziemy mogli pojechać na nim albo prosto, albo skręcić w prawo. Generalna zasada zakazu skrętu w lewo upłynni ruch i zminimalizuje zagrożenie kolizjami, i uciążliwymi korkami - czytamy w komunikacie Starostwa Powiatowego w Legionowie.
Opisane powyżej zasady wydają się być skomplikowane, ale poruszanie się w okolicy PKP Legionowo Przystanek ułatwić ma czytelne oznakowanie oraz mapki, które publikujemy poniżej:
Zmiana organizacji ruchu po otwarciu Nowo-Barskiej. Graf. Starostwo Powiatowe w Legionowie
Dlaczego zmienią organizację ruchu?
Już podczas planowania budowy tunelu przewidywano, że mało obciążona ul. Krakowska zyska rangę istotnej arterii. Ważnym zadaniem stało się jej skuteczne odciążenie, a to wymagało zmiany dotychczasowego układu komunikacyjnego w tym rejonie. W konsekwencji zaplanowano wyprowadzenie części ruchu na ul. Jagiellońską, biegnącą równolegle do ul. Krakowskiej i połączenie obu tych arterii poprzez budowę ul. Nowo-Barskiej. Dzięki temu posunięciu powstaną dwa nowe skrzyżowania; jedno - w formie ronda, drugie - klasyczne - czytamy w komunikacie starostwa.
Ulica Nowo-Barska zostanie oddana do użytku najprawdopodobniej w pierwszych dniach listopada. Będzie ona miała jezdnię o szerokości 7 metrów. Po jednej stronie powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości od 2 do 4 metrów. Rondo planowane na skrzyżowaniu nowej drogi z Jagiellońską będzie miało średnicę wewnętrzną 26 metrów i jezdnię o szerokości 5,5 metra. Wokół niego zbudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2 do 4 metrów. Koszt inwestycji to prawie milion złotych.
Więcej o aktualnych pracach przy budowie ul. Nowo-Barskiej przeczytasz TUTAJ.
/red/
Waldek18:42, 29.09.2015
0 0
Kierunek Chotomów - tunel na nowym rondzie pod prąd ? 18:42, 29.09.2015
Piotr08:38, 30.09.2015
0 0
A co z kierunkiem Tunel - Centrum Legionowa? Czy nadal tylko dwie opcje z powodu zakazu skrętu w lewo w Nowo Barską? To po co definicja odciążenia Krakowskiej skoro ruch z tunelu i dziś może wjechać w Jagielońską przez rondo na przystanku! Czy tam będzie można skręcić w Lewo z tunelu? 08:38, 30.09.2015