We wtorek (25.07) - po przeciągającej się procedurze przetargowej - podpisano wreszcie umowę na przebudowę Drogi Krajowej nr 61 w Legionowie (III etap). Jak informuje inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - roboty budowlane powinny rozpocząć się w przyszłym roku.
W ramach zadania przewidywana jest budowa drogi na długości ok. 1,8 km (od wiaduktu do Centrum Szkolenia Policji) o przekroju dwujezdniowym wraz z infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Generalnym wykonawcą jest Skanska SA, a umowa opiewa na 45,7 mln zł. Oddanie inwestycji do użytkowania zaplanowano na sierpień 2020 r.
Jeszcze poczekamy
Termin realizacji inwestycji to 31 miesięcy, z zastrzeżeniem, że w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Pierwsze 10 miesięcy to czas, kiedy wykonawca będzie zmieniał projekt, aby dostosować go aktualnej sytuacji. Gwarancja na roboty budowlane wyniesie 10 lat.
Etap III przebudowy DK61 w Legionowie. Mat. GDDKiA
Parametry: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu po 3,5m oraz 3m wydzielone pasy do skrętów
Termin realizacji: prace projektowe i roboty - 31 miesięcy od daty rozpoczęcia tj. od 25.07.2017 r. Ostateczny termin przekazania inwestycji do użytkowania zaplanowano na sierpień 2020 r.
Wyższe finansowanie
Przebudowa trasy "61" przebiegającej przez Legionowo znajduje się w zaktualizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), przyjętym przez Radę Ministrów 12 lipca 2017 r. Zmieniony dokument uwzględnia realizację inwestycji z wykorzystaniem nowego limitu finansowego, zwiększonego ze 107 mld zł do 135 mld zł.
Co z kolejnymi odcinkami DK61?
GDDKiA przygotowała już Programy Inwestycyjne dla przebudowy DK 61 - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu na odcinkach:
DK 61 Legionowo - Zegrze (od skrzyżowania z ul. Wolską do ronda w Zegrzu)
- długość: ok. 4,8 km
- szacowane lata realizacji (uzależnione od pozyskania środków finansowych)
08.2021-09.2023 roboty
DK 61 węzeł Borowa Góra
- długość: ok. 2,5 km
- szacowane lata realizacji (uzależnione od pozyskania środków finansowych)
02.2023-05.2025 roboty
Jednak uwaga: realizacja powyższych inwestycji możliwa będzie dopiero po pozyskaniu środków finansowych. Na razie środków jednak brakuje.
/red/
Jaruś15:26, 27.07.2017
0 0
Szkoda że nie do Nowodworskiej lub chociaż do Polnej to by odciążali skręcający i lepsze możliwości objazdów. 15:26, 27.07.2017
piotr18:01, 07.08.2017
0 0
Jak się wydaje 45mln złotych na 1,8km drogi + infrastrukturę, warto to zrobić wygodnie, zarówno dla kierowców jak i pieszych...
Np dorzucić jeszcze trochę kasy...
Mogliby wykupić trochę terenu od Policji i skupu złomu i zrobić rozjazd bezkolizyjny (Ślimak + tunel). Przecież tam i tak juz jest naturalna górka.
W wcześniej, przy zjeździe z wiaduktu do skrętu i wyjazdu (Strużańka) to już dawno powinien być dodatkowy pas. Jak się wydaje 45mln złotych na 1,8km drogi + infrastrukturę, to warto to zrobić wygodnie, zarówno dla kierowców jak i pieszych...
Takie rozwiązanie z tunelem odciążyłoby również mieszkańców okolicznych bloków i domków. Hałas z ulicy robi się coraz większy. A ekrany akustyczne nie zawsze są dobrym i wystarczającym rozwiązaniem. 18:01, 07.08.2017
Kwiatkowski z Legion15:29, 17.08.2017
0 0
ŻEBY BYŁO DOBRZE TO DROGA MUSI BYĆ POSZERZONA OD WIADUKTU W LEGIONOWIE DO RONDA W ZEGRZU, Z ROZJAZDAMI NA BOKI PRZY SKRZYŻOWANIACH !!! 15:29, 17.08.2017
Ted10:46, 12.10.2017
0 0
A przeciesz jak starostą Legionowskim był Ktoś taki jak Grabiec obiecywał to od dawna tylko na obiecankach się kończyło a ludzie na niego głosowali . 10:46, 12.10.2017
Patryk09:38, 17.10.2017
0 0
Śmiechu warte. Wiem że zaraz podniosą się głosy że jest to droga krajowa i samorządowcy nie wiele mogą, ale do póki samorządowcy nie poinformują Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i nie dogadają się z wojewodą to nikt nie kiwnie nawet palcem. Jest to podręcznikowy przykład nieudolności naszego samorządu i pokazuje jak im bardzo się nie chce lub jak mało układów mają w województwie. 09:38, 17.10.2017