Reklama



Najważniejsze

Legionowo: Pendolino pojedzie tunelem pod III Parcelą? Trwają konsultacje w sprawie rozbudowy sieci kolejowej

Reklama

Tunel kolejowy pod III Parcelą w Legionowie, a może nowe tory przy CSP lub nowa linia przy Wiśle w Jabłonnie? Na te pytania, dotyczące rozbudowy linii kolejowej Warszawa – Nasielsk, mogą już teraz odpowiedzieć mieszkańcy powiatu legionowskiego. Konsultacje dotyczące przebiegu nowej nitki torów potrwają do 18 grudnia.

Reklama

Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., przedsiębiorstwo Databout opracowuje dokumentację przedprojektową inwestycji polegającej na zwiększeniu przepustowości linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze). Obecnie, jak informuje Starostwo Powiatowe w Legionowie, trwa proces pogłębionych konsultacji społecznych, dotyczących oceny poszczególnych wariantów inwestycyjnych przebudowy i modernizacji połączeń kolejowych, przebiegających między innymi przez teren powiatu legionowskiego.

Jak czytamy w komunikacie legionowskiego starostwa, celem projektu jest określenie optymalnego wariantu inwestycyjnego, pozwalającego na dostosowanie układów torowych do potrzeb podróżnych oraz zwiększenie przepustowości infrastruktury kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk.

III warianty do wyboru i żaden nie jest dobry

Na odcinku przechodzącym przez teren powiatu legionowskiego projekt zakłada budowę linii kolejowej nr 20 poprzez wyłączenie jej z linii kolejowej nr 9 oraz przebudowę linii kolejowej nr 10 Legionowo – Tłuszcz, gdzie planowana jest dobudowa drugiego toru dla zapewnienia większej przepustowości linii.

W ramach budowy linii kolejowej nr 20 w projekcie zaproponowano 3 warianty, których orientacyjny przebieg w powiecie legionowskim wygląda następująco:

Wariant 1 – trasa – Warszawa Praga –Legionowo –Skrzeszew – Wólka Kikolska – Cegielnia Psucka – Nasielsk

Projekt zakłada częściową rozbudowę linii kolejowej nr 9 oraz wyłączenie linii kolejowej nr 20 na wysokości osiedla Kozłówka w Legionowie, gdzie rozpoczynałby się tunel o długości około 2 km, prowadzący pod III Parcelą, z wylotem w lasach przy Al. Róż i dalej w kierunku Skrzeszewa po śladzie starego torowiska. Na Narwi miałby powstać nowy most pomiędzy Sikorami a Topoliną. Projekt przewiduje także budowę łącznicy nowej linii z linią kolejową nr 10 na wysokości Michałowa-Regionowa.

Wariant 2 – trasa – Warszawa Praga – Legionowo przy Centrum Szkolenia Policji – Skrzeszew – Wólka Kikolska – Cegielnia Psucka – Nasielsk

Projekt zakłada rozbudowę istniejącej linii kolejowej nr 9 oraz wyłączenie linii nr 20 przed osiedlem Bukowiec w Legionowie, następnie jej przebieg przez Grudzie, tunel pod DK 61 i pod Centrum Szkolenia Policji oraz miejscowość Łajski, mniej więcej równolegle do ul. Kolejowej do Skrzeszewa.

Wariant 3 – trasa – Warszawa Praga – Jabłonna – Czarnowo – Miękoszynek – Nasielsk

Założenia tego wariantu całkowicie odbiegają od poprzednich dwóch. Linia kolejowa nr 20 wyłącza się z linii nr 9 już na wysokości stacji Warszawa-Płudy, następnie trasa prowadzi niezabudowanymi terenami w gminie Jabłonna w sąsiedztwie prawego brzegu Wisły i dalej do mostu na Narwi w okolicach miejscowości Góra.

Mechanizm konsultacji społecznych pozwoli mieszkańcom poszczególnych gmin przedstawić opinie w odniesieniu do konkretnych wariantów oraz skonfrontować potrzeby mieszkańców w zakresie rozwoju infrastruktury kolejowej w powiecie.

Z uwagi na panującą pandemię SARS-CoV-2 niemożliwym jest obecnie przeprowadzenie bezpośrednich spotkań z mieszkańcami. W związku z tym konsultacje społeczne realizowane będą w formie zebrania opinii mieszkańców gmin przy wykorzystaniu kwestionariusza ankietowego.

Jak wziąć udział w konsultacjach?

Aby wziąć udział w ankiecie należy wejść na stronę internetową: www.databout.pl/konsultacjespoleczne. Tam, poza kwestionariuszem, znajdują się także niezbędne informacje o planowanej inwestycji oraz orientacyjne mapki przebiegu torów kolejowych w każdym z rozważanych przez PKP PLK wariancie. Ankiety należy odesłać na adres [email protected] do dnia 18 grudnia 2020 włącznie.

/red., Starostwo Powiatowe w Legionowie/

Tagi
Może zainteresuje Cię także.../ Reklama

Inne wiadomości na Legio24.pl

4 razy komentowano

  1. W normalnym kraju, normalni ludzie kładą nowe tory na już istniejących torowiskach. Dzięki temu odpada wiele innych problemów. PKP ma na to fundusze własne, dotacje krajowe i unijne. Nie jest tajemnicą że dużą część nie wykorzystanych pieniędzy PKP zwraca do budżetu. Wyjątkiem jest miasto Legionowo, gdzie z podatków mieszkańców buduje się obiekty kolejowe zamiast przeznaczać te środki finansowe na potrzeby mieszkańców. Co na to prezydent Legionowa ? Ano nic. Dzięki zaangażowaniu funduszy miejskich ma wpływ na wybór wykonawcy i inne profity z tego tytułu. Tak będzie i w tym wypadku. Konsultacje to procedura bez większego znaczenia. Mają się odbyć, a decyzja i tak zapadnie uznaniowo w forum romanum. Powodzenia w Nowym Roku 1

  2. “Budować i to jak najszybciej”. Widzę że u zwolenników tak zwanej dobrej zmiany rozum nadal śpi. Kraj zadłużony na 1.5 biliona złotych, branża lotnicza po epidemii nie podniesie się przez długie lata, a tu proszę oszołom krzyczy budować
    W obecnej sytuacji mega lotnisko nie ma żadnego ekonomicznego sensu. Nowe tory które miały ułatwić dojazd do tego lotniska w różnych wariantach projektowych albo potężnie niszczą środowisko naturalne, wariant Jabłonna albo poważnie ingerują w gęsto zaludnione Legionowo
    A najlepsze na koniec, wydane miliardy, zniszczone środowisko, tylko po to aby pendolino, tak jakby nie było już innych pociągów w Polsce dojechało nad morze niecałe 20 minut wcześniej

  3. Witam,
    kilka słów do wariantu 3. NIe jest prawdą, że prowadzi niezabudowanymi terenami, bo niszczy kilkadziesiąt domów, PKP chce zbudować tory pod oknami nowych osiedli mieszkaniowych zarówno w Warszawie: ul. Klasyków, jak i w Jabłonnie osiedle Kasztanowy Park, zniszczyć park pałacowy PAN w Jabłonnie, naruszyć rezerwat przyrody Ławice Kiełpińskie, rezerwat przyrody Jabłonna. Ten wariant dewastuje środowisko naturalne i stwarza wymierne zagrożenie powodziowe dla całego powiatu. Ww. wariantem zaintersowało się już kilka organizacji ekologicznych oraz protestują mieszkańcy. Jest też petycja w internecie:
    https://www.petycjeonline.com/ratujmy_biaok_i_jabonn_petycja_o_odrzucenie_wariantu_3_w_projekcie_pkp_nt_zwikszenia_przepustowoci_w_rejonie_biaoki_i_jabonny_oraz_o_przeprowadzenie_niezalenych_konsultacji_spoecznych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button
Close