Zamknij

Legionowo: Kiedy zamkną przejazd na Parkowej?

17:37, 12.11.2014 Aktualizacja: 16:46, 16.04.2015
Skomentuj

Do Redakcji Legio24 wpłynął list od przedstawicieli legionowskich urzędów w sprawie kładki i zamknięcia przejazdu kolejowego na ulicy Parkowej/Wyszyńskiego w Legionowie. Zgodnie z obietnicą przejazd ten będzie czynny do 13 grudnia.

Oświadczenie

 Przejazd kolejowy w ulicach Parkowej i Wyszyńskiego w Legionowie pozostanie otwarty co najmniej do połowy grudnia. W związku z nieprawdziwymi informacjami opublikowanymi w Mazowieckim "To i Owo" (nr 46 z 12 listopada 2014) informujemy, że przejazd kolejowy na ul. Parkowej w Legionowie nie zostanie zamknięty 17 listopada ani dla ruchu kołowego, ani pieszego. "Ze względu na przyjęty harmonogram przełączania urządzeń sterowania ruchem na stacji w Legionowie, zamknięcie przejazdu powinno nastąpić nie później niż do połowy grudnia 2014 roku" - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. "Umowa z PKP PLK obowiązuje do 13 grudnia, jej wypowiedzenie wymaga formy pisemnej i dotychczas nie otrzymaliśmy informacji o jej wypowiedzeniu. Dyrektor Mirosław Łoziński z PKP Zakład Linii Kolejowych potwierdził dzisiaj, że przejazd nie zostanie zamknięty przed 13 grudnia." - poinformował Zastępca Prezydenta Miasta Legionowo Lucjan Chrzanowski. "Aby zamknąć przejazd kolejowy na drodze powiatowej, a jest nią ul. Parkowa w Legionowie, PKP musi dysponować zaopiniowanym przez Policję i zarządców dróg planem zmiany organizacji ruchu. Następnie ów plan musi uzyskać zatwierdzenie Starosty Legionowskiego, a taki wniosek jeszcze nie wpłynął" - wyjaśnia Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Paweł Zając. Władze miasta i powiatu robią wszystko, żeby utrzymać przejazd otwarty dla ruchu pieszego do czasu wybudowania kładki dla pieszych i rowerzystów, czyli do wiosny 2015 r. 7 listopada zostało podpisane porozumienie pomiędzy Starostą Legionowskim a Prezydentem Miasta Legionowo na temat wspólnej realizacji tej inwestycji. Jednocześnie zachęcamy do korzystania z pobliskiego tunelu - jest to znacznie szybsza i wygodniejsza przeprawa przez tory dla osób zmotoryzowanych niż zamykane często rogatki w ulicach Parkowa/Wyszyńskiego. Mariusz Kraszewski w zast. Rzecznika Prasowego Starostwa Powiatowego w Legionowie Tamara Mytkowska Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Legionowo

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

alicjaalicja

0 0

jak mają zamknąć ten przejazd to po co jest budowana droga torowa?

kiedy będzie poszerzecie drogo dk 61 za wiaduktem? 19:36, 12.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JacekJacek

0 0

A gozdziki i buzi buzi bylo Romana i Grabca, miejscowosci na trasie Wa-wa Gdansk jakos dały rade a tu jak zwykle ,, POrozumienie" np. w Ciechanowie wybudowali kładke i koncza podziemny przejazd, nie mylic jak u nas z podwodnym na Przystanku. Zadłuzyli miasto/powiat i na nic nie ma kasy, robia konsultacje, ktore zamykaja przed terminem o zgrozo. 22:48, 12.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waldekwaldek

0 0

Szanowna Redakcjo Legio24.Pl.
Wiem, że pisaliście na ten temat wielokrotnie ale po prostu już tego nie mogę wytrzymać i dlatego zabieram w tej sprawie głos. Sprawa dotyczy paradoksów ,które kosztują ogromne pieniądze a z góry są skazane na niepowodzenie. Odniosę się do ostatnio opisywanej przez WAS sprawy budowy przejścia nad torami kolejowymi w ul. Parkowa /Kard. Stef. Wyszyńskiego, którego nie zrealizowało PKP a próbuje to zrobić Zarząd Miasta Legionowo. Z informacji wynika ,że będzie to budowa około 400 metrowego odcinka po pochylniach, którymi nie wiele osób będzie chodziło jak również jeździło na rowerach ze względu na dużą różnicę poziomów. Kładka ta ma obsługiwać nasze przyszłe pokolenia mieszkańców dzielnicy niepopularnie nazywana 3-ą Parcelą. Jestem mieszkańcem tej dzielnicy i rzeczywiście coraz bardziej jest izolowana ta dzielnica od centrum miasta poprzez takie działania. Aż się prosi aby zamiast tej kładki było przejście podziemne gdzie mogliby korzystać wszyscy piesi ,inwalidzi i rowerzyści. Podobno jest to niemożliwe. Koszt jeżeli byłyby wyższy to jednak zadowoli wszystkich. Mieliśmy już przejście nad torami i zostało zlikwidowane.Wiadomo ,że przejścia, przejazdy bezkolizyjne są idealnym rozwiązaniem. Przecież przejście automatyczne na przydłużeniu ul. Kazimierza Wielkiego funkcjonuje i to za niewielkie pieniądze. Może w Legionowie tak musi być, że dworzec kolejowy nie dla pasażerów, windy nie dla matek z dziećmi i bagażami ponieważ są nie czynne,tunel kolejowy nie dla pieszych ,rowerzystów /rowerem od strony ul. Al. Róż trudno podjechać a osoby w gorszej kondycji muszą zejść z roweru i iść na piechotę a znak drogowy zabrania ruchu pieszego /,a przejście nad torami ogromnym utrudnieniem dla wszystkich A jeśli chodzi o Ciechanów to w tym 40 tysięcznym mieście buduje się cztery wiadukty i jeden tunel. Pozdrawiam.Waldek 08:51, 13.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kwiatkowski z LegionKwiatkowski z Legion

0 0

Jeżeli przejazd kolejowy w ulicach Parkowej i Wyszyńskiego ma być zamknięty to znaczy, że będą to tzw. "ślepe drogi". Czy te "ślepe drogi" muszą być drogami z pierszeństwem przejazdu, skoro prowadzą w ślepy zaułek ? Tak tylko pytam..... 23:47, 13.11.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%