Zamknij

Które meble są niezbędne w nowoczesnym biurze - podpowiada specjalista z NoNameOffice

05:03, 30.11.2020 Aktualizacja: 13:07, 30.11.2020
Skomentuj

Biuro to niezwykle ważne miejsce. Świadczy o tym choćby fakt, że wielu pracowników spędza tam więcej czasu niż we własnych domach. Przestrzeń biurowa, w której spędzamy prawie cały dzień musi być zaprojektowana perfekcyjnie. Nie ma tu mowy o najmniejszych niedociągnięciach. O tym jakie meble są niezbędne w biurze opowiada nam ekspert z NoNameOffice w Katowicach.


Okiem eksperta z Katowic: funkcjonalne biurko


Większość czynności biurowych wykonywana jest przy biurku. Zakup wygodnych i funkcjonalnych biurek to jedno z podstawowych zadań osoby projektującej biuro. Biurko musi być odpowiednio duże. Ważne jest nie tylko to, żeby można było zmieścić na nim wszystkie dokumenty i sprzęty biurowe. Równie istotne jest, żeby nawet bardzo wysoki pracownik mógł swobodnie ułożyć pod nim nogi.

Współcześnie bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się biurka z regulowaną wysokością. Długotrwała praca siedząca jest szkodliwa dla naszego kręgosłupa, dlatego fizjoterapeuci zalecają, by od czasu do czasu wstać od biurka. Jeżeli nie chcemy przerywać pracy, możemy po prostu odsunąć krzesło i podnieść blat biurka.

Kwestią, której nie można pominąć przy zakupie biurek są materiały, z jakich meble są wykonane. Pamiętajmy, że biurko, z którego korzystamy w biurze ma przed sobą znacznie większe wyzwania niż mebel, z którego korzystamy w domu. Jako, że będzie ono bardzo intensywnie eksploatowane musi być wykonane z solidnych materiałów charakteryzujących się zwiększoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Dobrym pomysłem jest wybieranie takich biurek, które są dodatkowo łatwe do utrzymania w czystości.

Fotel, który pokocha nasz kręgosłup


Osoby pracujące w biurze większość swojego dnia spędzają na siedząco. Niestety nie jest to szczególnie korzystna pozycja dla ludzkiego kręgosłupa. Choć wciąż jeszcze powszechne jest przekonanie, że praca biurowa to praca lekka, codzienne siedzenie po kilka, a nawet kilkanaście godzin stanowi poważne zagrożenie dla naszego zdrowia.

Możemy w pewnym stopniu zminimalizować negatywne skutki siedzącej pracy poprzez wybór odpowiedniego krzesła lub fotela biurowego. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że siedziska takie są projektowane przez osoby świetnie znające się na swoim fachu. Profesjonalny fotel biurowy znacząco różni się od tego przeznaczonego do użytku domowego. Jest on przede wszystkim bardzo uniwersalny, gdyż potencjalnie korzystać z niego będą osoby o różnych gabarytach. Dobrze zaprojektowane krzesło biurowe będzie wygodne dla drobnej kobiety mierzącej sto pięćdziesiąt centymetrów wzrostu, a także dla dwumetrowego, dobrze zbudowanego mężczyzny.

Fotele biurowe (1) są wykonane z solidnych materiałów odpornych na codzienne, wielogodzinne użytkowanie. Posiadają one regulację wysokości, kąta nachylenia, głębokości siedziska. Bardzo wygodne są modele z podłokietnikami i podparciem pod głowę. Dużym udogodnieniem jest możliwość zapisania ustawień (jest to ważne dla osób przez dłuższy czas korzystających z jednego fotela).

Pojemna i ergonomiczna szafa biurowa


Gdyby nie szafa biurowa, pracownicy wielu biur nie mogliby niczego znaleźć. Szafa pozwala zachować porządek w przestrzeni biurowej. Możemy w niej przechowywać niezbędne dokumenty, a także przedmioty (na przykład odzież roboczą), z których korzystają pracownicy naszej firmy.

Szafa musi być dostosowana do wielkości biura. Bardzo ważne jest, żeby była stworzona zgodnie z zasadami ergonomii. Osoby z niej korzystające nie powinny odczuwać najmniejszego dyskomfortu. Niedopuszczalne jest pochylanie się kilkadziesiąt razy w ciągu dnia w celu wyjęcia lub włożenia do szafy dokumentów. Dobra szafa biurowa (2) musi otwierać się bez najmniejszego oporu. Jeżeli ma ona służyć do przechowywania poufnych dokumentów, warto wybrać model posiadający zabezpieczone zamknięcie.

Na rynku dostępne są szafy biurowe wykonane z materiałów odpornych na działanie wody, uszkodzenia mechaniczne, a nawet ognioodporne. Zdecydowanie warto zainteresować się meblami łatwymi w czyszczeniu.

Jak kupować meble biurowe w Katowicach?


Osoby szukające mebli biurowych w Katowicach mogą cieszyć się dużym wyborem. W mieście znajduje się co najmniej kilka salonów mebli biurowych. Zanim zdecydujemy się przyjść do sklepu meblowego, dokładnie zastanówmy się czego potrzebujemy. Zaleca się, żeby dokładnie wymierzyć powierzchnię biurową (bez tego nie ma mowy o zakupie mebli).

Pamiętajmy, że zakup zestawu mebli (zwłaszcza dużego) nie zawsze jest dobrym pomysłem (zwłaszcza, kiedy nasze biuro jest niewielkie). Na początek lepiej jest zaopatrzyć się w meble podstawowe, takie jak biurka, krzesła, czy szafy, a dopiero później zastanowić się czy czegoś nam brakuje. Zakup zbyt dużej ilości mebli to często strata pieniędzy. W wielu wypadkach nie mamy możliwości wstawienia ich wszystkich do biura. Trzeba mieć świadomość, że każdy pracownik przebywający w naszym biurze musi mieć do dyspozycji określoną przestrzeń. Nadmiar mebli skutecznie to ogranicza.

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach rekomenduje zakup mebli pochodzących od najlepszych producentów (w ten sposób eliminujemy ryzyko kupienia towaru niepełnowartościowego, gdyż firmom tym nie opłaca się produkować mebli wadliwej jakości). Warto również zwrócić uwagę na długość gwarancji - im dłuższa, tym lepiej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%