Zamknij

Kolej do Zegrza: Wojewoda wydał pozwolenie budowlane

12:32, 13.12.2021 Aktualizacja: 11:06, 15.12.2021
Skomentuj

Na początku grudnia wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę linii kolejowej łączącej Wieliszew z miejscowością Zegrze Południowe (gmina Nieporęt). Prace mają ruszyć, gdy tylko warunki pogodowe na to pozwolą, a pierwsze pociągi mają dotrzeć do Zegrza pod koniec przyszłego roku.

Mieszkańców powiatu legionowskiego od dłuższego czasu niepokoiła cisza wokół jednej z ważnych inwestycji komunikacyjnych - remontu linii kolejowej łączącej Wieliszew z Zegrzem Południowym. Już jakiś czas temu wykonawca robót rozebrał stare podkłady kolejowe, przygotował teren i na tym widoczna część prac się zakończyła. Przestój w realizacji inwestycji był na tyle widoczny, że zajęły się nim media. Na szczęście - jak informuje PKP PLK plany nie uległy zmianie, a nowe tory mają zostać oddane do użytku zgodnie z pierwotnym planem - do końca 2022 roku.

Dlaczego prace zostały przerwane? Kiedy pojedziemy pociągiem do Zegrza?


- Kontrakt jest realizowany w formule "projektuj i buduj" dlatego równolegle do projektowania wykonawca usunął stare podkłady oraz szyny i rozebrał stary peron. Równocześnie na plac budowy zostały dostarczone materiały pod budowę nowej linii. Pozyskano już decyzje lokalizacyjne i pozwolenia wodnoprawne. Z początkiem grudnia wojewoda wydał pozwolenie na budowę. Po uprawomocnieniu się decyzji wykonawca rozpocznie prace - czytamy w informacji przesłanej Portalowi Legio24.pl przez Martyna Jandułę z Zespołu Prasowego PKP PLK, który dodaje, że wpływ na termin pozyskania pozwolenia na budowę miały zmiany w projekcie, wynikające z planowanej przez zarządcę drogi wojewódzkiej DW 631 inwestycji. Konieczne było znalezienie optymalnych rozwiązań dla powiązania komunikacji kolejowej i drogowej, które zapobiegną w przyszłości wstrzymywania ruchu pociągów i pozwolą uniknąć robót straconych. Termin zakończenia inwestycji jest utrzymany i planowany jest do końca 2022 roku.

Projekt "Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew - Zegrze" jest dofinansowany ze środków z udziałem Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020. Wartość kontraktu to ok. 34 mln zł netto.

/red./

Więcej informacji na temat:

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

Pierwotnie, na użytek opinii publicznej mówiło się o terminie oddania do użytku linii do Zegrza w dniu 23 września 2022 roku. Teraz PKP mówi już o "końcu roku" a więc obsuwa będzie. Ale czy faktycznie tylko taka? Prace rozbiórkowe (na kontynuowanie których nowe pozwolenie potrzebne nie było) zawieszono jeszcze wiosną, na przełomie maja i czerwca pozostawiając rozbabraną, podkopaną i osypującą się rampę zajmującą teren przyszłej stacji oraz nieusunięte do końca stare kruszywo na nasypie, który zdążył już zarosnąć zielskiem, krzakami oraz odrostami drzew. To właśnie są roboty stracone których PKP jakoby chciała uniknąć, bowiem wycinkę trzeba będzie powtórzyć. Tymczasem pogoda wybitnie nie sprzyja pracom, poczekamy pewnie do wiosny na ich wznowienie. Przez stracone pół roku można było wyczyścić podtorze tak aby niezwłocznie po wiosennych roztopach można było ostatecznie przewalcować grunt i pokryć go świeżym kruszywem. Tymczasem nawet zapasów świeżego kruszywa nie ma, piętrzą się za to sterty zanieczyszczonego tłucznia w trudno dostępnym terenie w pobliżu starorzecza Narwi. Gdyby od razu zwieziono je do Wieliszewa - można byłoby ładować go na kolejową oczyszczarkę i wykorzystywać sukcesywnie w miarę odbudowy toru. Podkładów zgromadzonych w Zegrzu wystarczy zapewne na potrzeby przyszłej stacji z pięcioma jakoby torami, natomiast na pewno nie wystarczy na blisko 4km toru do Wieliszewa. A trzeba jeszcze wywieźć stare podkłady, potrzaskane słupy trakcyjne i inne śmieci. To też można było uczynić przez minione pół roku, prościej jednak było zwinąć manatki i zniknąć całkowicie z terenu budowy, pozostawiając tylko zarośnięte bujnym zielskiem zaplecze socjalne z wychodkiem na czele. 15:12, 28.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%