Zamknij

Jabłonna: Czarny punkt

10:12, 01.08.2014 Aktualizacja: 20:09, 01.08.2014
Skomentuj

Obwodnica w Jabłonnie pochłonęła życie już kilku osób. Od pierwszego wypadku, niewiele się zmieniło. W przyszłym roku na skrzyżowaniu Modlińskiej z Brzozową stanie kamera reagująca na przejazd samochodów na czerwonym świetle. Nadal czekamy na ustalenia, czy są to środki wystarczające, by zapewnić bezpieczeństwo podróżującym. Ile osób musi stracić życie i zdrowie, by ktoś się nad tym pochylił?

Fot. arch. Legio24

Następnego dnia po wypadku na obwodnicy Jabłonny, w którym życie straciły trzy osoby, Urząd Gminy Jabłonna wystosował do zarządcy drogi żądanie o konkretne działania dotyczące poprawy bezpieczeństwa drogi. - We wtorek, 15 lipca 2014 r. na obwodnicy Jabłonny po raz kolejny niestety wydarzył się śmiertelny wypadek, w wyniku którego śmierć poniosło dwóch kierowców, a trzecia osoba w stanie ciężkim trafiła do szpitala. Nie był to pierwszy śmiertelny wypadek na drodze krajowej przebiegającej przez naszą gminę. Do tragicznych w skutkach wypadków dochodziło również w latach ubiegłych. Sprawy te budzą duży niepokój zarówno mój, jak i mieszkańców gminy Jabłonna - pisze list wójt Jabłonny, Olga Muniak do dyrektora GDDKiA, Łukasza Lendera. W piśmie tym żąda przygotowania i wdrożenia rozwiązań, które zapobiegną podobnym wypadkom w przyszłości. - Wiem, że rozważaliście Państwo ustawienie fotoradaru na obwodnicy. Być może jednak konieczne są również inne działania, w tym ocena stanu technicznego i bezpieczeństwa dróg - upominają się władze gminy.

BID

Samorządy upominają się o kontrole bezpieczeństwa infrastruktury drogowej (BID). Są to działania oceniające stan techniczny nawierzchni, audyty oznakowania świetlnego, poziomego, barier, otoczenia drogi i wszystkich elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników. Inspektorzy sprawdzają natężenie ruchu, rodzaj pojazdów użytkujących dany odcinek drogi, ruch wszystkich grup - kierowców, motocyklistów, pieszych i rowerzystów. Częste zdarzenia drogowe, wypadki i kolizje powinny być pretekstem do ponownego przyjrzenia się temu odcinkowi drogi. Przypadki  wypadnięcia z drogi powinny być analizowane m.in. pod względem prędkości, krętości i cech łuków poziomych.  Ocena zderzeń bocznych dotyczy m.in. cech skrzyżowania. Po kontroli powstaje raport, w którym wymienione zostają defekty drogi oraz kwalifikacja zagrożenia.

Kontrole na obwodnicy

Niedawno mieszkańcy zauważyli, że zarządca kontroluje obwodnicę. Czego dotyczyła ta inspekcja? - Jechali samochodem i nagrywali coś - opowiada pani Iwona. Rzeczywiście, 25 lipca na obwodnicy Jabłonny samochód Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad patrolował odcinek drogi na wysokości osiedla Przylesie. Jednak nie była to reakcja na interwencje samorządów i prośby mieszkańców gminy.

Obserwują zachowania kierowców

Jak twierdzi GDDKiA, jej pracownicy z warszawskiego oddziału codziennie objeżdżają drogi w swoim rejonie, by skontrolować ich stan. - 25 lipca na obwodnicy Jabłonny miał  miejsce objazd związany z prowadzonymi przez oddział okresowymi analizami wynikającymi z prowadzonych obserwacji zachowań kierowców w celu  poprawy postrzegalności oznakowania dla kierowców na całym odcinku z Warszawy do Legionowa - tłumaczy przedstawiciel GDDKiA Agnieszka Stefańska. Na konkrety nadal musimy poczekać. O lipcowym tragicznym wypadku w Jabłonnie pisaliśmy w tej wiadomości. /iw/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

kkkk

0 0

No tak, łatwiej postawić radary i ograniczenia niż poprawić bubel. Na wysokości Os. Przylesie droga jest źle wyprofilowana i żadne ograniczenia tego nie zmienią. A na każdym skrzyżowaniu linie zatrzymania są za blisko świateł i wielu ślepców nie widzi, na które światła ma reagować. Ot i koniec problemów. 10:32, 10.08.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%