Reklama
Najważniejsze

Autostradowa Obwodnica Warszawy będzie przebiegać przez powiat legionowski. Gdzie dokładnie?

Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat na terenie powiatu legionowskiego zostanie wybudowana część, planowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, tak zwanej Autostradowej Obwodnicy Warszawy. Ma ona przebiegać przez tereny gminy Serock. Prace nad koncepcją nowej drogi, wyprowadzającej ruch ze stolicy już się rozpoczęły. Obecnie brane są pod uwagę 4 warianty jej przebiegu.

Reklama

Nowa Autostradowa Obwodnica Warszawy, zwana także „dużym ringiem Warszawy”, w zależności od branego pod uwagę wariantu, ma przebiegać od Włocławka lub Torunia do powiatu płońskiego i dalej przez teren gminy Nasielsk i Serock w okolice Tłuszcza, następnie prowadzić ma na południowy zachód do Góry Kalwarii skąd podąży w stronę Żyrardowa i przez teren gmin Sochaczew i Wyszogród w stronę powiatu płońskiego. Na południe od Warszawy nowa droga będzie miała klasę autostrady, na pozostałym odcinku drogi ekspresowej. W zależności od branego pod uwagę wariantu długość trasy ma liczyć od 362 do 412 km. Sam ring będzie oddalony od centrum Warszawy, w zależności od odcinka, od 35 do 50 km.

Każdy brany pod uwagę wariant przebiega przez teren powiatu legionowskiego

Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad bierze pod uwagę 4 różne warianty przebiegu nowej trasy. Każdy z nich przebiega przez teren gminy Serock oraz znajdującą się w sąsiedztwie gminę Nasielsk. Prezentujemy to na mapce poniżej:

Autostradowa obwodnica Warszawy ma przebiegać przez teren Powiatu Legionowskiego. Mat. GDDKiA

Kiedy powstanie Autostradowa Obwodnica Warszawy?

Nowa, zewnętrzna obwodnica Warszawy ma zostać wybudowana, zgodnie z planami GDDKiA do 2029 roku. Szczegółowe kalendarium wygląda następująco:

  • 2019/2020 r. – pozyskanie finansowania na prace przygotowawcze, zatwierdzenie Programu Inwestycyjnego, ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji oraz pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • 2020-2024 r. – wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej,
  • 2023 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji),
  • 2024-2028 r. – badania archeologiczne,
  • 2025 r. – przetarg na projekt i roboty budowlane,
  • 2026-2029 r. – projektowanie i roboty budowlane.

Koszt budowy obwodnicy ma wynieść, w zależności od realizowanego wariantu od 23 do 26 mld złotych.

Po co ta obwodnica?

Projektowana obwodnica ma przejęć większość ruchu tranzytowego odbywającego się obecnie przez Warszawę, odciąży także przebiegającą przez teren powiatu legionowskiego Drogę Krajową nr 62.

Czy planowana inwestycja wpłynie znacząco na ruch drogowy w samym Legionowie? Czekamy na Wasze opinie pod adresem [email protected]

/red./

Tagi
Może zainteresuje Cię także...

Inne wiadomości na Legio24.pl

4 razy komentowano

  1. Zniszczą ładne tereny i spowodują zwielokrotnienie dotychczasowego ruchu na wielu drogach wokół tej planowanej ekspresówki.

  2. A ja odpowiem pytaniem na pytanie- po jaką cholerę?! Nie wystarczy, że mamy w **uj bloków, osiedli? Komu przeszkadza jedna z nielicznych zielonych, pięknych i przede wszystkim pustych, nieosiedlonych przestrzeni?!

  3. Wystarczy, że tiry będą w końcu włożone koleją i znika problem tzw. Tranzytu. Koleją można też wozić kontenery tir. Nie znajduje uzasadnienia, dlaczego A1 jedzie tir z Gdańska do wawy albo dalej a można to przewieźć PKP Cargo. Lobby logistyczne? Lobby producentów tirow? Lobby naftowe?

  4. gdy będą rządzić obecnie rządzący, to nie zbudują ani kilometra, a 24 mld wydadzą na Fundację Narodowej Obwodnicy Warszawy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AntySPAM *

Back to top button