Zamknij

Zbyt niskie odszkodowanie za uszkodzony pojazd? Sprawdź, czy masz szansę na wyższe odszkodowanie!

17:33, 22.09.2016 Aktualizacja: 09:28, 26.09.2016
Skomentuj

Poszkodowani zgłaszający szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeniowego zawsze liczą na wypłatę godnej rekompensaty za uszkodzony pojazd. Jak ogromne zdziwienie maluje się na ich twarzach, gdy otrzymują rażąco niską wycenę naprawy pojazdu. Zaniżanie wypłacanych roszczeń odszkodowawczych to nagminna praktyka wielu firm ubezpieczeniowych. Jak uchronić się przed takim działaniem? Czy poszkodowani mają szansę na wyższe odszkodowania?

Poznaj 3 sposoby na zaniżenie odszkodowania

Wystarczy chwila nieuwagi i wypadek gotowy. Każdego dnia na polskich drogach dochodzi do wielu kolizji, które odbijają piętno na stanie samochodów uczestników zdarzenia. Szansą na naprawę pojazdu jest uzyskanie godnego odszkodowania z polisy OC sprawcy. Niestety nierzetelna likwidacja szkody skutkować będzie wypłatą zbyt małych środków pieniężnych. Dlatego każdy poszkodowany zanim przyjmie odszkodowanie powinien upewnić się, czy może wywalczyć wyższe świadczenia.

Oto 3 przykłady, jak Towarzystwa Ubezpieczeniowe zaniżają wypłacane roszczenia:

  • nieprawidłowy kosztorys naprawy - to bardzo znany przykład zaniżania wartości szkody. Poszkodowani otrzymują kosztorys i decyzję ubezpieczyciela i przystają na zaproponowane warunki, gdyż myślą, że rzeczoznawca fachowo ocenił wielkość uszkodzeń na pojeździe. Niestety proponowana wycena w większości przypadków odbiega od realnych kosztów naprawy. Jak to możliwe, że kosztorys sporządzony przez rzeczoznawcę jest wadliwy? Bardzo często dokument ten tworzony jest w oparciu o ceny części nieoryginalnych. Oczywiście, ubezpieczyciel zapewnia, że stosuje jedynie zamienniki odpowiadające jakością częściom oryginalnym. Nie dajmy się zwieść takim zapewnieniom. Kolejnym sposobem na zaniżenie odszkodowania jest wadliwe wyliczenie tzw. roboczogodzin naprawy. TU nie uwzględniają wynikających z uszkodzeń pojazdu dodatkowych napraw, które są niezbędne przy wymianie części na nowe. Praktyki serwowane przez TU są niedopuszczalne i zgodnie z literą prawa poszkodowany ma prawo do dochodzenia wyższego, prawidłowo naliczonego odszkodowania.
  • złudna szkoda całkowita - obserwując wydawane decyzje w obrębie odszkodowań z OC sprawcy możemy dostrzec bardzo popularną praktykę orzekania tzw. szkody całkowitej pojazdu. Niewielu poszkodowanych wie, że TU kwalifikuje pojazd do szkody całkowitej już w sytuacji kiedy koszt naprawy wynosi 70% wartości pojazdu. Dla wyjaśnienia szkoda całkowita winna być orzekana w sytuacji, gdy naprawa pojazdu przekroczy jego wartość. Dlaczego TU stosuje inną praktykę? To proste, odszkodowanie stanowi różnicę pomiędzy wartością pojazdu przed wypadkiem, a kosztorysem naprawy. Poszkodowany na takim zachowaniu traci sporą sumę pieniędzy.
  • kwestionowanie najmu pojazdu - TU ma obowiązek zwrócić poszkodowanemu koszt najmu pojazdu, jeśli owe wydatki były ekonomicznie uzasadnione. Niestety i tutaj TU kwestionują zasadność najmu. Dodatkowo w wielu przypadkach zaniżają rażąco stawki dzienne za najem pojazdu zastępczego.

Jak uzyskać wyższe odszkodowanie za uszkodzony pojazd?

Poszkodowani nie muszą godzić się na niewłaściwe praktyki Towarzystw Ubezpieczeniowych. Istnieją dwa sposoby na uzyskanie wyższego odszkodowania, pierwszy obejmuje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Niestety poszkodowany musi być świadomy, że to wiąże się z kosztami i ryzykiem przegrania sprawy. Drugi sposób to dopłata do odszkodowania świadczona przez doświadczone kancelarie odszkodowawcze. Poszkodowani nie muszą toczyć batalii sądowej z ubezpieczycielem. Mają prawo do sprzedaży szkody firmie odszkodowawczej. Dzięki temu poszkodowani nie tracąc już przyznanego odszkodowania uzyskują dodatkową, uczciwą dopłatę do odszkodowania. Jest to sprawdzony sposób na wyższą rekompensatę za uszkodzony pojazd. Dopłata do odszkodowania to gwarancja wypłaty gotówki od ręki i zniwelowania ryzyka przegrania sprawy w sądzie.

/red/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%