Czy warto zaprzyjaźnić się ze swoim szefem?

Fot. pixabay.com/CC0 Public Domain

Zwykle jest tak, że do swojego szefa podchodzimy z dystansem. Nierzadko nawet go po prostu nie lubimy. Czasem jednak zdarza się, że okazuje się on być człowiekiem niezwykle sympatycznym i wtedy stajemy przed dylematem – zaprzyjaźnić się z nim na gruncie prywatnym, czy też nie. Choć wiele osób uważa, że przyjaźń pomiędzy przełożonym i podwładnym nie jest na miejscu, to jednak wszystko wskazuje na to, że jeśli mamy taką możliwość, warto znajomość taką rozwijać i pielęgnować. Wszystko musi odbywać się jednak wedle ściśle przestrzeganych – przez obie strony – reguł.

Wraz z dziennikarzami portalu Pracuj.pl postanowiliśmy się dziś przyjrzeć biurowym przyjaźniom. O ile koleżeństwo pomiędzy członkami jednego zespołu to rzecz jak najbardziej pożądana w każdej firmie, o tyle już zażyłość z przełożonym już niekoniecznie. – Z badań opublikowanych przez HRdrive.com wynika, że aż 41% pracowników swoją relację z szefem traktuje czysto profesjonalnie. Ankietowani przyznali, że nie darzą zbyt dużą sympatią osób, które przyjaźnią się z przełożonymi. Dlaczego? Jak pokazuje badanie, w opinii pracowników szefowie faworyzują osoby, z którymi przyjaźnią się na gruncie prywatnym: poświęcają im więcej czasu na rozmowy (56% odpowiedzi) lub proponują bardziej elastyczny czas pracy (52% odpowiedzi) – możemy przeczytać w portalu Pracuj.pl. Z drugiej jednak strony przyjaźń z szefem, na prywatnym gruncie może przynieść wiele korzyści obu stronom.

– Z każdym z moich dotychczasowym przełożonych miałam świetne relacje. W dużej mierze mogło to wynikać ze wspólnych zainteresowań. Mieliśmy podobne poczucie humoru, wspólnie chodziliśmy na ścianki wspinaczkowe, a czasem do kina. Dlatego nie uważam, że przyjaźń z szefem to coś złego. Jednak jak we wszystkim, wskazany jest umiar, bo o plotki biurowe bardzo łatwo – przyznaje Joanna, specjalistka ds. sił sprzedaży na łamach portalu Pracuj.pl. I jak mówią specjaliści ma ona rację. Jeśłi Twój szef jest sympatyczny, macie wspólne zainteresowania, to warto tą przyjaźń rozwijać. Należy jednak dbać o kilka istotnych szczegółów:

  • Twój szef zawsze będzie Twoim szefem, więc musisz pamiętać o jego autorytecie. Zbytnia poufałość może bowiem zaszkodzić wam obojgu.
  • Bądź otwarty na innych. Jeśli idziesz z szefem do kina, zaproś także kolegów i koleżanki z zespołu. To może być fantastyczna, nieplanowana impreza integracyjna.
  • Nie oczekuj specjalnego traktowania. Oddziel życie prywatne od zawodowego. Nie oczekuj szybkiego urlopu, większej liczby dni wolnych, czy łatwiejszych zadań. W czasie wolnym, kiedy idziesz na przykład z szefem na siłownię porozmawiaj z nim o hobby, a nie obgaduj kolegów.

Szukasz pracy? Sprawdź sprawdzone ogłoszenia w sieci

Jeśli obecnie szukasz pracy na pewno przeglądasz ogłoszenia w Internecie. Aktualne oferty pracodawców w Legionowa i okolic można znaleźć między innymi tutaj.

/red/

1 raz komentowano artykuł "Czy warto zaprzyjaźnić się ze swoim szefem?"

  1. Kwiatkowski z Legionowa | 27/12/2016, godz. 14:42 |

    Szef nie śpi – szef odpoczywa.
    Szef nie je – szef regeneruje siły.
    Szef nie pije – szef degustuje.
    Szef nie flirtuje – szef szkoli personel.
    Kto przychodzi do szefa ze swoimi przekonaniami – wychodzi z przekonaniami szefa.
    Kto ma przekonania szefa – robi karierę.
    Szanuj szefa swego – możesz mieć gorszego.
    Szef nie wrzeszczy – szef dobitnie wyraża swoje poglądy.
    Szef nie drapie się w głowę – szef rozważa decyzję.
    Szef nie zapomina – szef nie zaśmieca pamięci zbędnymi informacjami.
    Szef nie myli się – szef podejmuje ryzyko.
    Szef nie krzywi się – szef uśmiecha się bez entuzjazmu.
    Szef nie jest tchórzem – szef postępuje roztropnie.
    Szef nie jest nieukiem – szef przedkłada twórczą praktykę nad bezpłodną teorię.
    Szef nie bierze łapówek – szef przyjmuje dowody wdzięczności.
    Szef nie lubi plotek – szef uważnie wysłuchuje opinii pracowników.
    Szef nie ględzi – szef dzieli się swoimi refleksjami.
    Szef nie kłamie – szef jest dyplomatą.
    Szef nie powoduje wypadków drogowych – szef ma kierowcę.
    Szef nie jest uparty – szef jest konsekwentny.
    Szef nie znosi wazeliniarzy – szef premiuje pracowników lojalnych.
    Szef nie toleruje sitw – szef szanuje zgrane zespoły.
    Szef nie zdradza swojej żony – szef wyjeżdża w delegacje.
    Szef się nie spóźnia – szefa zatrzymują ważne sprawy.
    Jeśli chcesz żyć i pracować w spokoju – nie wyprzedzaj szefa w rozwoju.

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *