Warsztaty filozoficzne dla uczniów jabłonowskich szkół

Warsztaty filozoficzne dla uczniów jabłonowskich podstawówek, fot. GBP Jabłonna

Gminna Biblioteka Publiczna w Jabłonnie zorganizowała kolejną atrakcję dla uczniów szkół podstawowych. Tym razem najmłodsi mieszkańcy gminy mogli zapoznać się z tajnikami filozofii. Wszystko za sprawą specjalnych warsztatów, które odbyły się poniedziałek (5.11).

W sumie zorganizowano dwa spotkania. Pierwsze z nich odbyło się w siedzibie biblioteki, drugie natomiast w Szkole Podstawowej w Chotomowie.

Podczas pierwszego spotkania uczniowie klas III omawiali pojęcie wolności i jej granic. W wesołej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu swoich myśli i sądów dzieci starały się znaleźć odpowiedzi na pytania, które pojawiły się w dyskusji.

Temat warsztatów dla starszych dzieci, które odbyły się w szkole w Chotomowie, nosił tytuł „Jestem wolny w mierze , jaką sam określam. (Max Scheler)”. Definicja wolności, wokół której dyskutowano to brak przymusu , możliwość dokonywania wyborów. Starano się rozróżnić wolność prowadzącą do szczęści i wolność totalną (samowolę) prowadzącą do chaosu. Dyskusja nawiązywała do kartezjańskiego rozumienia wolności, jako źródła godności człowieka.

Warsztaty prowadzone przez Joannę Imienowską z Pracowni Filozoficznej Eureka zostały uznane za najbardziej rozwojową Inicjatywę w Warszawie – Słoneczniki 2016, w kategorii – Logika.

/red./

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje artykuł "Warsztaty filozoficzne dla uczniów jabłonowskich szkół"

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *