W niedzielny poranek (8.03) o godz. 9.30 ruszyły pociągi na II linii warszawskiego metra, która połączyła dwa brzegi Wisły. Dzięki temu podróż z Pragi i Woli do centrum trwa teraz kilka minut. Uruchomienie kolejki to bardzo dobra informacja nie tylko dla warszawiaków, ale także dla mieszkańców powiatu legionowskiego i regionu, którzy pracują w stolicy.
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego przez ostatnie kilka godzin trwało mycie wagonów i czyszczenie stacji. Wcześniej zakończyły się ostatnie testowe jazdy pociągów według normalnego rozkładu. O godz. 9.30 maszynista Łukasz Koczywąs dał sygnał odjazdu i ze stacji Świętokrzyska wyruszył pierwszy pociąg w kierunku Dworca Wileńskiego. Chwilę po nim z pozostałych stacji wyjechały składy na innych stacjach. Pasażerowie usłyszeli głos Macieja Gudowskiego zapowiadający kolejną stację. Pociągi będą pokonywać całą trasę w ok. 10-12 min.
Niedziela bez biletów w M2
Jak informuje Magdalena Potocka z biura prasowego ZTM, pierwszego dnia jazdy nie trzeba kasować biletów. Każdy, kto chce się przejechać nową podziemną kolejką, może więc to zrobić bez dodatkowych kosztów.
Autobusy i tramwaje pojadą inaczej
W związku z uruchomieniem nowej linii metra pasażerów autobusów i tramwajów czekają zmiany. Zaczną one obowiązywać od początku kursowania linii w poniedziałek (9.03). Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.
Kiedy kolejne stacje?
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii. Za kilka lat trasa wydłuży się o kolejne stacje - trzy na zachód i trzy na północny wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi będą zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze - techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. Dojazd np. ze stacji Targówek II czy z Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 10-12 minut. Ogłoszony został już przetarg na budowę dwóch odcinków II linii metra.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Wolska" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Moczydło" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: "Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz "Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
Centralny odcinek II linii metra w pigułce:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz