Wojewoda mazowiecki odmówił wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji dla bocznicy kolejowej w Modlinie. Samorząd województwa mazowieckiego złożył zażalenie na to postanowienie. Nie ma bowiem jednoznacznej interpretacji przepisów ustawy dotyczącej przedsięwzięć związanych z EURO 2012.
fot. Kacper Mościcki, www.kolejowe.mazowsze.pl
12 grudnia 2012 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia "Budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin".
17 grudnia 2012r. samorząd województwa mazowieckiego złożył do wojewody mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji dla tego przedsięwzięcia, jeszcze w trybie ustawy dotyczącej EURO 2012. Dlaczego w tym trybie? Koleją do portu w Modlinie mieliśmy dojechać już na ubiegłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Nie udało się, po części przez bardzo intensywne starania "ekologów".
W postanowieniu z 23 stycznia 2013 r. wojewoda mazowiecki odmówił wszczęcia postępowania w sprawie bocznicy kolejowej do modlińskiego portu. W jego ocenie nie można już stosować wspomnianej ustawy w wydawaniu decyzji administracyjnych. Nadal nie wiadomo też,
czy nowelizacja przedłużająca szczególne zasady realizowania inwestycji związanych
z turniejem piłkarskim
jest zgodna z konstytucją. 18 grudnia ubiegłego roku miał to to rozstrzygnąć Trybunał Konstytucyjny, ale odroczył rozprawę bezterminowo.
Zgodnie z opinią prawną uzyskaną przez mazowieckich samorządowców inwestycje, które zostały wpisane na listę przedsięwzięć EURO 2012 przed rozpoczęciem turnieju finałowego, a które nie zostały ukończone, mogą nadal być realizowane na mocy tego prawa. Samorząd województwa mazowieckiego złożył już zażalenie na postanowienie wojewody. Od wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia uzależniony jest termin wszczęcia postępowania dotyczącego wyłonienia wykonawcy w systemie "Projektuj i Wybuduj" dla bocznicy w Modlinie.
Budowa 5-cio kilometrowego odcinka torów wraz z podziemną stacją Warszawa/Modlin pochłonie około 180 mln złotych. Inwestycja miała być zakończona w 2015r., ale jest już niemal pewne, że termin nie zostanie dotrzymany.
/wł/
Redakcja20:47, 06.02.2013
0 0
Panie Antoni, 5 organizacji ekologicznych włączyło się do postępowania, by chronić nietoperze z gatunków nocek i mopek, zarzucając inwestycji negatywne skutki dla tych ssaków. Torowisko jest planowane w miejscu, gdzie wcześniej były tory, więc nie ma mowy o znaczącej ingerencji w okoliczny krajobraz. Chociaż właśnie za sprawą ekologów, ten się mocno zmieni (pojawią się wysokie ekrany dźwiękochłonne). 20:47, 06.02.2013
Antoni23:49, 05.02.2013
0 0
"Nie udało się, po części przez bardzo intensywne starania “ekologów”.
A można wiedzieć, co autor ma na myśli? Jakie to "intensywne działania ekologów" blokowały procedurę? 23:49, 05.02.2013