Co najbardziej przeszkadza pasażerom komunikacji miejskiej? ZTM pytał o to w sondzie przed rozpoczęciem 11 października, nowej kampanii edukacyjnej. Będzie to
foto: ztm.waw.plkampania pod hasłem "Pomyśl o innych, nie jestem tu sam", dotycząca kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej. W sondzie dostępnej na stronie internetowej ztm.waw.pl oraz facebook wzięło udział 6 526 osób.Ponad połowę głosujących (51,87 proc.) najbardziej irytuje blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniające wysiadanie. Być może wiele osób robi to nieświadomie, np. śpiesząc się do pracy czy szkoły. Choć parę minut później, sami będą w podobnej sytuacji.
20,61 proc. najbardziej przeszkadza głośne słuchanie muzyki zwłaszcza rano, w drodze do pracy czy szkoły. Podobnie, jak głośne rozmowy przez telefon komórkowy, których mimowolnymi słuchaczami stają się inni podróżni. 18,25 proc. właśnie to uznaje za największy dyskomfort.
Nieustępowanie miejsca osobom starszym, niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży najbardziej przeszkadza tylko 9,27 proc. spośród osób głosujących.
Do sondy wybrano te kategorie irytujących lub problematycznych zachowań, które najczęściej były zgłaszane do Zarządu Transportu Miejskiego. Nie oznacza to, że nie dostrzegamy innych problemów - jak higiena osobista czy jedzenie - na które zwracają uwagę pasażerowie.
Dziś rozpoczęła się kampania edukacyjna, w której ZTM chce zwrócić uwagę na zachowania, na które pasażerowie skarżą się najczęściej. W pierwszej kolejności są to: utrudnianie wysiadania przez blokowanie wyjścia z pojazdu, głośne słuchanie muzyki, rozmowy przez telefon komórkowy czy nieustępowanie miejsca osobom potrzebującym. Celem kampanii jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób - pasażerów komunikacji miejskiej.
Planowane są trzy odsłony kampanii:
Kreacje na plakatach kampanii (dystrybuowane w pojazdach warszawskiej komunikacji miejskiej), będą zawierały "przerysowane" negatywne scenki rodzajowe występujące w komunikacji miejskiej, z humorystycznym hasłem oraz tekstem historycznym związanym z konkretnym zachowaniem.
W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona kampanii, dotycząca także innych złych zachowań wskazywanych przez pasażerów.
/ZTM Warszawa/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz