Zamknij

Nowe Dowody Osobiste - co się zmieniło?

13:19, 02.03.2015 Aktualizacja: 13:21, 02.03.2015
Skomentuj

Od poniedziałku (2.03) urzędy gmin w całej Polsce przyjmują wnioski o wydanie nowego Dowodu Osobistego. Zmiany zaszły nie tylko w wyglądzie plastikowej karty. Co jeszcze uległo zmianie?


Dowód zamówisz w dowolnym urzędzie gminy


Od dziś można zamówić Dowód Osobisty w dowolnym urzędzie gminy na terenie całego kraju i to bez względu na to gdzie jesteśmy zameldowani i czy w ogóle. Można to także uczynić elektronicznie.

Przykład: Mieszkaniec Nowego Dworu Mazowieckiego zgubił swój dowód. Chce nowy, ale kiedy wraca z pracy, z Warszawy urząd jest już nieczynny. Wysiada więc na stacji w Legionowie i udaje się do Urzędu Miasta Legionowo z wnioskiem o nowy dowód.

Bez danych adresowych


We wzorze nowego Dowodu Osobistego nie znajdziemy już informacji o adresie zameldowania. To spore ułatwienie. Dotychczas trzeba było wymieniać dokument przy każdej przeprowadzce lub kiedy samorządowcy zmienili nazwę ulicy, albo numerację domów.

W dowodzie nie będą także umieszczane dane dotyczące wyglądu (kolor oczu, wzrost).

Ile ważny będzie nowy dowód?


Dokument będzie ważny 10 lat od dnia wydania. Wyjątek będą stanowiły dokumenty wydawane dzieciom do 5 roku życia - one będą ważne tylko 5 lat.



/red/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%