Urząd Miejski w Nasielsku wybrał firmę, która (od demontażu po utylizację) zajmie się zalegającym na terenie gminy azbestem. Przedsiębiorstwo zajmie się pokryciami dachowymi oraz odbieraniem płyt azbestowych i cementowych, które obecnie znajdują się w miejscu tymczasowego składowania.
Azbestu na terenach wiejskich najwięcej jest w postaci pokryć dachowych, na domach oraz budynkach gospodarczych. Jeszcze w tym roku usuwaniem i utylizowaniem takich pokryć (oraz płyt azbestowych i cementowych) zajmie się firma P.H.U. "PIOTR" Piotr Jaczyński z Leszna, która uzyskała największą ilość punktów w przeprowadzonym przetargu.
Ponad 207 ton azbestu
Firma z Leszna odwiedzi 83 posesje, gdzie zdemontuje wyroby zawierające azbest. Przyjęto, że ich szacunkowa powierzchnia to 4020 m2, przy czym 1 m2 waży 15 kg. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
Firma zajmie się także wyrobami zawierającymi azbest, które są składowane luzem na 60 posesjach. Wykonawca prac zabezpieczy, załaduje, przetransportuje i zutylizuje te wyroby na składowisku odpadów niebezpiecznych. Szacunkowa powierzchnia przedmiotów przeznaczonych do usunięcia to 9815 m2.
Do kiedy?
Odbieranie wszystkich elementów z azbestem (zarówno tych z dachów, jak i składowanych luzem) ma zostać zakończone do 28 listopada br. Warto w tym miejscu dodać, że z dyrektyw unijnych wynika, iż Polska powinna pozbyć się wyrobów zawierających azbest do 2032 roku. Pozostało zatem niecałe 17 lat.
/nk/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz