Legionowski: W sprawie kolei do Zegrza po staremu. Nie wiadomo kiedy ruszy rewitalizacja torowiska

Jan Grabiec był jednym z pomysłodawców rewitalizacji linii kolejowej do Zegrza, Fot. Starostwo Powiatowe w Legionowie

Portal Legio24.pl, tym razem za sprawą jednego z czytelników, ponownie pochyla się nad jedną z dwóch sztandarowych obietnic ostatniej kampanii wyborczej do samorządu terytorialnego, a mianowicie rewitalizacją kolei do Zegrza. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku sławnej już dalszej przebudowy DK61, także i w tym przypadku, nie mamy dobrych wiadomości. Inwestycja co prawda nie wypadła jeszcze z planów, ale termin jej realizacji jest nieokreślony.

Kilka dni temu jeden z naszych czytelników, wysłał oficjalne zapytania dotyczące stanu przygotowań do realizacji inwestycji polegającej na przebudowie linii kolejowej numer 28 do Zegrza Południowego (gmina Nieporęt). Inwestycji, która według zapowiedzi samorządowców z października 2014 roku miała zostać przeprowadzona w możliwie jak najkrótszym czasie. Ponieważ czytelnik przesłał nam „do wiadomości” swoje pytania, „do wiadomości” otrzymaliśmy także przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Legionowie odpowiedzi na nie. Niestety od kwietnia 2016 roku, kiedy to po raz ostatni pochyliliśmy się nad tym tematem, nic się nie zmieniło. Inwestycja, choć nie wypadła jeszcze z planów, w dalszym ciągu nie ma zapewnionego finansowania. O jakichkolwiek terminach nie ma nawet mowy.

– Środki na rewitalizację linii pochodzić będą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, którego Instytucją Zarządzającą jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Z informacji uzyskanych przez Powiat od PKP PLK obecnie trwają uzgodnienia odnośnie założeń projektu z określeniem jego montażu finansowego i wpisaniu go na listę projektów pozakonkursowych RPO WM – czytamy w odpowiedzi jaką skierował na ręce naszego czytelnika Michał Stalmach ze Starostwa Powiatowego w Legionowie. Urzędnik, w dalszej części e-maila informuje ponadto, że PKP PLK, po dokonaniu oględzin stanu technicznego linii podjął decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych badań geologicznych gruntu, z którego wykonany jest nasyp torowiska przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 631, dla zmniejszenia ryzyka jego ewentualnego osunięcia z chwilą uruchomienia regularnych przejazdów zespołów trakcyjnych. Na podstawie wyników badań sporządzona zostanie specyfikacja techniczna oraz studium wykonalności dla projektu, będące podstawą do rozpoczęcia realizacji zadania.

Temat długo wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji będziemy monitorować.

Przeczytaj nasz ostatni artykuł na ten temat:

Legionowski: Kolej do Zegrza – inwestycja pod znakiem zapytania?

/red/

16 razy komentowano artykuł "Legionowski: W sprawie kolei do Zegrza po staremu. Nie wiadomo kiedy ruszy rewitalizacja torowiska"

  1. grzeczny_m | 26/08/2016, godz. 08:21 |

    @Stanisławie, równie dobrze środki na odbudowę tego kawałka torów można wziąć z 2 bilionów złotych które obiecywał prezes Kaczyński… Więc traktujmy obietnice wszelakiej maści politykierów (bo nie polityków) na równi z mokrym snem wariata czy pijackim bełkotem.

    Kolego ML, proszę zobacz jak wyglądają te „tańsze” autobusy jadące w tamtym kierunku. Polepione taśmą, przeciekające podczas deszczu wydając z siebie odgłosy młockarni mkną z zawrotną prędkością znacząc drogę śladami z oleju. Osobiście dziękuje za parówki z promocji i takie tańsze autobusy, swoją drogą kto kontroluje ich stan techniczny? Dobrze że nie drogówka bo po jednej akcji rozłożą całą komunikację w regionie…..

    Podziękowania należą się jedynie redakcji Legio24 że przypomina o sprawie pociągu do Zegrza 🙂 Tak trzymać!

  2. Stanisław | 25/08/2016, godz. 22:20 |

    Słuchajcie raz jeszcze „durnoty urzędnicze” przecież o stanie nasypu oraz torowiska wszyscy wiedzą od 20 lat. Po co było zatem obiecywać a teraz wypychać się sianem

  3. Stanisław | 25/08/2016, godz. 22:16 |

    Na Mazowszu dalej rządzi Struzik – „kolega” Grabca( koalicjant PO)i co ????? Przed wyborami znowu zawiozą ‚prominetów” do Zegrza, alby POjedli, POpili, POgadali i Poobiecywali i tak jest już chyba od trzech wyborów. Ufajcie zatem GRABCOWI to dobrze na tym wyjdziecie. Pociąg będzie ale w grudniu PO POłudniu

  4. Kwiatkowski z Legionowa | 22/08/2016, godz. 16:45 |

    WARSZAWE ODBUDOWALI ZA MISKĘ ZUPY W KROTKIM CZASIE, ALE ŻEBY ODTWORZYC LINIĘ KOLEJOWĄ i POSZERZYC DROGĘ DO ZEGRZA (kilka kilometrów), TRZEBA co 4 LATA KŁAMAĆ, WYSYLAC SZCZENIACKIE WIDOKOWKI DO MINISTRA TRANSPORTU, SKŁADAC OBIETNICE BEZ POKRYCIA i ZALEWAC ŁEB PODCZAS REKONESANSU….

  5. Paweł to nie były pierwsze wyborcze obiecane reaktywacji tej linii. One ciągle są powielanie i wierzyć mi się nie chce ale ludzie w nie ciągle wierzą. Grabiec i Smogorzewski zabili na tym i na DK61 swój kapitał polityczny.

  6. Jak zwykle „ktozatozapłaci”
    Pewnie zamiast ekologicznego transportu jakim jest pociąg lepiej jest dopłacić do smrodzącego autobusu stojącego non-stop w korku bo kopcący autobus jest odrobinę tańszy
    Takie myślenie przeważa niestety w Polsce, dzięki takiemu myśleniu praktycznie zlikwidowaliśmy lokalne pociągi w Polsce
    Natomiast w Czechach takie linie działają praktycznie bez zmian

  7. Grabiec znówu was oszukał, a wy jego wybieraliście, a teraz on się z was śmieje z ciepłego fotela w sejmie.
    Dobrze że chociaż kolejni nie będą mogli brać nas za 2 lata na skm zegrze bo jak nic się nie robi teraz to za 2 lata będę to tylko wyborze oszustwa.

  8. Tylko kto ma potem płacić za utrzymanie ruchu pociągów z atrakcyjną dla pasażerów częstotliwością ? Wg obecnych przepisów do pociągów doplacja samorządy, a tych po prostu nie stać na tak kosztowną zabawkę jak pociąg.
    Autobusy są tańsze, więc mogą jeździć częściej. Kto będzie jeździł pociągiem kursującym dwa razy na dobę ?

  9. grzeczny_m | 12/08/2016, godz. 22:02 |

    @Agato, dziękuj Najwyższemu że „za komuny” elektryfikacja nastąpiła i nie trzeba po naftę latać…

  10. Nie znam się na tego typu kosztach ale nawet jako laik wiem, że jak ma jeździć do Zegrza SKM to trzeba zbudować na nowo trakcje elektryczną i ja zasilić 🙁

  11. 20 mln za przywrócenie ruchu na istniejącej trasie gdzie jest gotowe torowisko oraz gotowe słupy trakcyjne bez wiszącej sieci ??
    Cytat z biznes.pl

    „Firma Swedwood – należący do Ikei producent mebli – w 2011 roku w zaledwie dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno – Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł własnych pieniędzy, a do tego otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 80 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK.”

    Od siebie dodam że pociągi wróciły na tory po 12 latach zawieszenia ruchu na tej linii
    Jak dobrze pamiętam to zrewitalizowany odcinek ma 20 km długości
    Jak to wszystko ma się do 20 mln za rewitalizację 3-4 km trasy do Zegrza ????

  12. grzeczny_m | 12/08/2016, godz. 10:43 |

    Bez pociągu do Zegrza nie będzie „normalnej” komunikacji dla mieszkańców północnej części powiatu, dalej zostaniemy skazani na busiki większe, mniejsze, zapchane drogi, korki na legionowskim wiadukcie i gównoburze o cwaniakach z lewego pasa…
    Dalej będziemy czekać na przebudowę 61, choć ten kawałek byle by tylko minąć Legionowo…
    Pomijając lokalnych politykierów z Ministrem Błaszczakiem na czele (bo co ten człowiek zrobił dla regionu?) ale odbudowa tak krótkiego odcinka torów to razem z planami i pozwoleniami powinna trwać maksymalnie pół roku, tylko jaka będzie kiełbasa wyborcza przy następnych wyborach jak ten pociąg ruszy?
    PIS może zwalać na PO, PO na PIS, kasy zaraz zabraknie na jakąkolwiek inwestycje bo cała pójdzie na 500+ czy inne „sztandarowe projekty rządu” i sprawa przyschnie do kolejnych wyborów i kolejnego objawienia w rodzaju A MOŻE BY TAK POCIĄG DO ZEGRZA? CHCECIE? BĘDZIE….

  13. Koszt w 2015r. szacowali na 20mln. zł. Było to w trakcie lub przed kampanią wyborczą. Grabiec stawał na rękach, odstawiał szopki z przejazdem, zorganizował spotkanie w knajpie radnego z Nieporętu. Podpisał dwa listy intencyjne, z których nic, a nic nie wynikało. Wszyscy to łyknęli, jak łyżkę miodu. A w tym samym czasie doskonałe miejsce na P+R jest wystawiane na sprzedaż pod inwestycje.
    http://dom.gratka.pl/tresc/407-62830516-mazowieckie-zegrze-poludniowe-warszawska.html
    https://www.youtube.com/watch?v=hniJvoRTwD8

  14. W tym przypadku raczej nie chodzi o pieniądze tylko całkowity brak chęci ze strony władz Powiatu i kolei.
    Ile może kosztować przywrócenie ruchu na 3-4 km trasie.
    Tym bardziej że infrastruktura co prawda zdewastowana ale jest
    Jeszcze by się okazało że tanim kosztem można przywrócić do życia zaniedbane linie kolejowe i inni by też wyciągnęli ręce po pieniądze

  15. A kiedy wyniki tych badań? W tym tygodniu? Ile to ma trwać? Są duże środki dla kolei, jest duże prawdopodobieństwo ich niewykorzystania, czemu nie rozpocząć prac w sierpniu? Na co to czekanie?

  16. Rewitalizacja wymaga zachodu,a w tej chwili nikomu już na tym nie zależy.Pan Grabiec osiągnął swój cel.Miał i nadal ma parcie na szkło.Prościej wyglądała sprawa z likwidacją pociągów w latach dziewięćdziesiątych.Jedni przyjechali zwinęli trakcję,drudzy zainteresowali się zezłomowaniem szyn,bo to w końcu pieniądz,a Polak POtrafi i wyszło jak wyszło.

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *