Legionowski: SKM S9 i KM-ka tylko do Gdańskiego. W marcu rusza remont torowiska

Fot. arch. Legio24

Podróżnych z terenu powiatu legionowskiego, korzystających z połączeń kolejowych w przyszłym miesiącu czekają kolejne utrudnienia. 12 marca wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów, który uwzględni planowany od dłuższego czasu remont torowiska pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Zgodnie z zapowiedziami przewoźników pociągi KM i SKM S9 jadące z Legionowa kończyć będą swój bieg na Dworcu Gdańskim. Utrudnienia mają potrwać przynajmniej rok.

– W związku z rozpoczynającą się modernizacją linii, ruch pociągów zostanie wstrzymany na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia p.8. Obecnie trwają uzgodnienia z Zarządem Transportu Miejskiego dotyczące zasad honorowania biletów w środkach transportu ZTM. Ruch pociągów na Moście Gdańskim w dalszym ciągu będzie odbywać się po jednym czynnym torze. Ponadto, w godzinach wczesnoporannych oraz późnowieczornych w wybrane dni, część pociągów będzie miała zmienione godziny kursowania w związku z prowadzonymi pracami utrzymaniowymi infrastruktury kolejowej – czytamy w komunikacie przesłanym do naszej redakcji przez Koleje Mazowieckie.

Po wprowadzeniu zmian i wstrzymaniu ruchu pociągów na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, w najgorszej sytuacji będą pasażerowie wysiadający dotychczas na przystankach Warszawa Koło i Warszawa Kasprzaka. Aby dojechać w okolice tych stacji trzeba będzie bowiem korzystać z przesiadek do innych środków transportu. Podróżni wysiadający na stacji Warszawa Zachodnia będą mogli dalej dojechać do niej bezpośrednio linią SKM S3 lub pociągiem lotniskowym KM.

Ograniczenie ruchu pociągów pomiędzy dworcami Gdańskim i Zachodnim ma potrwać około roku.

/red/

20 razy komentowano artykuł "Legionowski: SKM S9 i KM-ka tylko do Gdańskiego. W marcu rusza remont torowiska"

  1. Kwiatkowski z Legionowa | 22/02/2017, godz. 17:59 |

    PKP UWIELBIA WĄSKIE GARDŁA I NIE CHCE ROZWIĄZYWAC PROBLEMOW, NAWET JAK MA KU TEMU MOŻLIWOŚCI I PIENIĄDZE. Znając podejście PKP do zadań, remot będzie trwać dłużej i drożej niż się zakłada.

  2. Dworzec Gdański miał przejąć zadania Centralnego w związku z planowanym olbrzymim remontem na linii średnicowej
    To właśnie dlatego dobudowano 3 peron na Gdańskim
    Teraz ta inwestycja stoi pod znakiem zapytania bo druga część mostu nie nadaje się do eksploatacji.

  3. do Michał : dobrze robią remonty tylko niech wezmą pod uwagę,że ludzie, którzy korzystali z s9 i kmki będą przesiadać się teraz do s3 i KL i wtedy dopiero tam będzie tłoczno do kwadratu. W godzinach szczytu mogliby rozważyć pociągi z zachodniej.

  4. do Kwiatkowski z Legionowa | 22/02/2017, godz. 09:28 |
    Odpisałem na tekst w którym było napisane cyt.: “NIE MA POWODU ABY RUCH POCIĄGÓW ODBYWAL SIĘ PO JEDNYM TORZE”.
    Powód jest i nie ma dyskusji. Po co bić pianę gdzie jej nie ma. Most ma tyle lat ile ma i zwyczajnie nie wystarczy go oczyścić do żywej blachy, zabezpieczyć i pomalować ponieważ w niektórych miejscach zwyczajnie po oczyszczeniu tej żywej blachy nie ma albo jest tak cienka, że prędkość pociągów była by niewiele większa od prędkości początkującego rowerzysty podczas jazdy pod górę.
    Pozostała część odcinka tej linii w końcu doczekała się modernizacji a to bardzo duży plus dla PKP.

  5. Kwiatkowski z Legionowa | 22/02/2017, godz. 09:28 |

    do Bogdana – nie napisałeś nic nowego bo wąskie gardła, fuszerki, byle-jakość i “marnacja” publicznych pieniędzy to standardy w PKP. Na potwierdzenie przesyłam fragment protokołu NIK z kontroli PKP: PKP PLK S.A.: • nieterminowo i w niepełnym zakresie realizowała zasadnicze cele i zadania określone w „Strategii rozwoju infrastruktury kolejowej do 2013 roku i latach dalszych” oraz „Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015”,
    • nieefektywnie wykorzystywała środki finansowe z Unii Europejskiej (po upływie 7 lat od uruchomienia „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013” nie zostały podpisane umowy o dofinansowanie dla 46,8 % projektów, znajdujących się na liście projektów indywidualnych PKP PLK S.A., a wykorzystanie pozyskanych środków wyniosło 14% ogólnej kwoty dofinansowania). Reszta na: https://www.nik.gov.pl/plik/id,9682,vp,11936.pdf

    POZDRAWIAM

  6. Piotr, stacja docelowa Warszawa Lotnisko Chopina nie jest w stanie przyjąć więcej pociągów. Mogliby za to puścić pociągi do Wschodniej albo, jeśli się da upchnąć na linii srednicowej – do zachodniej. Obawiam się jednak, że nie ma szans pogodzić dodatkowej ilości pociągów z faktem wykorzystania linii legionowskiej przez pociągi do Gdańska

  7. Ruch pociągów na Moście Gdańskim odbywa się wyłącznie po jednym torze bo firma wykonująca remont po tym jak zobaczyła w jakim stanie jest druga część mostu po prostu zwinęła się z placu budowy
    Kuriozalne w całej sytuacji jest to że planując rozkład cały czas mówi się o “remoncie” Mostu Gdańskiego

  8. wobec tego dopłaty które gmina Legionowo przekazuje Warszawie winny być zmniejszone, a ponadto jeden tor od Gdańskiej do Zachodniej był remontowany rok temu za PO, czyżby zmiana w PKP na PiS oprócz podwojenia prezesowi pensji na 102 tysiące miesięcznie wiązała się z nową jakością polegającą na wymianie torów położonych przez wrogów PiS?

  9. do Bogdan: racja dla kierowców to zrobili bardzo rozsądnie i nie mam nic przeciwko,ale mogli też pomyśleć przy okazji o zwiększeniu częstotliwości jazdy S3 i lotniskowej kmki, a tak ludzie będzie jeździć jeszcze bardziej jak sardynki. Na zasadzie ,,jakoś to będzie” z peronu 8 z Zachodniej jeździło bardzo dużo osób do tego Kasprzaka i Koło, a teraz część osób będzie wybierała S3 bądź KL. Niestety.

  10. Co do remontu toru na moście gdańskim, to prawdopodobnie nic się nie dzieje. I nawet przetargu nie ma, więc przez 5 lat nic się nie zmieni. Będzie JEDEN tor, amen!!! Więc puśćmy S9 do Warszawy wschodniej. Po co się oszukiwać? Co kwadrans kurs na wschodni,to też byłoby jakieś rozwiązanie, stamtąd dogodne przesiadki do centrum i dalej

  11. “Kwiatkowski z Legionowa | 21/02/2017, godz. 07:26 |
    MIĘDZY niedawno wyremontowanym MOSTEM GDAŃSKIM A STACJĄ WARSZAWA GDAŃSKA, POSIADAJACĄ 3 perony, SĄ liczne ROZJAZDY I NIE MA POWODU ABY RUCH POCIĄGÓW ODBYWAL SIĘ PO JEDNYM TORZE. TO JEST SZTUCZNE I NIEPOTRZEBNE OGRANICZANIE RUCHU POCIĄGÓW KM i SKM, ZWLASZCZA W GODZINACH SZCZYTU. Kilka dodatkowych tramwajów i autobusów rozwiąże problem.”
    Chyba potrzebny jakiś komentarz!
    Most Gdański znajduje się pomiędzy przystankiem osobowym Warszawa Zoo przy którym są rozjazdy należące do stacji Warszawa Praga a stacją Warszawa Gdańska. Remontowany był tor na moście Gdańskim w po torze nr.2 w kierunku Warszawy Gdańskiej. Tor w drugim kierunku leży na odcinku mostu, który nie nadaje się do eksploatacji z uwagi na bardzo zły stan. Tyle razy było o tym mówione i pisane, że osoba średnio zainteresowana i mieszkająca lub pracująca w Warszawie na pewno się zorientowała.
    Zatem może być i 5 peronów, 10 torów stacyjnych i 30 rozjazdów a wąskie gardło w postaci przeprawy mostowej pozostanie.
    Zatem JEST WYRAŹNY POWÓD ABY RUCH POCIĄGÓW ODBYWAŁ SIĘ PO JEDNYM TORZE!!!
    Nawiasem mówiąc, remont tego odcinka został idealnie zaplanowany przez kolejarzy. Budowa metra w okolicy a w tym koordynacja prac z linią obwodową pozwoli w efekcie na zmniejszenie utrudnień dla kierowców.

  12. Czy szanowna redakcja jest w stanie dowiedzieć się o co chodzi z zamknięciem jednego toru na moście Gdańskim? To utrudnienie trwa już bodajże półtora roku. Najpierw został wyremontowany jeden tor i obiekty inżynieryjne pomiędzy mostem, a stacją Warszawa Gdańska, co trwało pół roku. Teraz od roku rzekomo jest modernizowany drugi tor, tylko przez ten czas praktycznie nic się nie dzieje, żadnych pracowników, żadnych prac modernizacyjnych. Wygląda to ja na jakiś absurd

  13. Strach się bać co będzie od połowy marca w pociągach.

  14. Tak zachwalane przez urząd miasta skm-ki… no proszę a tu non-stop jakieś problemy! “A taki był ładny, amerykański… szkoooda” 😉

  15. Kwiatkowski z Legionowa | 21/02/2017, godz. 07:26 |

    MIĘDZY niedawno wyremontowanym MOSTEM GDAŃSKIM A STACJĄ WARSZAWA GDAŃSKA, POSIADAJACĄ 3 perony, SĄ liczne ROZJAZDY I NIE MA POWODU ABY RUCH POCIĄGÓW ODBYWAL SIĘ PO JEDNYM TORZE. TO JEST SZTUCZNE I NIEPOTRZEBNE OGRANICZANIE RUCHU POCIĄGÓW KM i SKM, ZWLASZCZA W GODZINACH SZCZYTU. Kilka dodatkowych tramwajów i autobusów rozwiąże problem.

  16. Kwiatkowski z Legionowa | 21/02/2017, godz. 07:16 |

    Anita, a teraz na spokojnie napisz o co Ci chodzi….

  17. Dziena! W szanownej Warszawie mieście królów Polski same problemy! Jakoś w mieście królów polskich nie ma problemów. Ale wiem, jak mi nie odpowiada to mogę się przeprowadzić. A i tak wiem, że trochą na wyrost te porównanie…

  18. Ale skm będzie 3 razy czesciej jeździć zapewne, skoro trasa krótsza a pociagow tyle samo na torach

  19. “Podróżni wysiadający na stacji Warszawa Zachodnia będą mogli dalej dojechać do niej bezpośrednio linią SKM S3 lub pociągiem lotniskowym KM”.
    To chyba jakiś dowcip? Pociągi lotniskowe są tak pełne, że w godzinach szczytu więcej ludzi się nie upchnie. Nie widzę szans, żeby po 16 z Warszawy Zachodniej około 100 osób, które wsiadało do pociągu o 16:27 miało zmieścić się do pociągu 16:10 z Warszawy Zachodniej, który już obecnie pęka w szwach.

  20. Jak piszą,że około roku to trzeba liczyć 2-3 lata z ich tempem pracy niestety. Do tego dojdzie S3 i KM-ka lotniskowa zapchane na maksa.

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *