Legionowo: Ważne zmiany w organizacji ruchu kołowego i pieszego na Przystanku

Przejazd kolejowy Parkowa-Wyszyńskiego, Fot. JM/Legio24.pl

Już za kilka dni zostanie zamknięty przejazd kolejowy w ciągu ulic Parkowa/Wyszyńskiego w Legionowie. Z dotychczasowej przeprawy, na czas budowy kładki, nie będą mogli korzystać ani kierowcy, ani piesi.

Jak informuje legionowski ratusz, kolej nie wyraziła zgody na przedłużenie funkcjonowania przejazdu do czasu faktycznego wejścia na teren budowy wykonawcy budowy kładki. Niebawem cała infrastruktura kolejowa zostanie zlikwidowana. Pojawią się zapory dla samochodów. Teren nie będzie jednak odgrodzony. – To może stanowić niebezpieczeństwo dla pieszych – mówi Piotr Zadrożny, zastępca prezydenta miasta Legionowo. – Kolej przewidziała jedynie ustawienie zapór dla samochodów, zupełnie nie pomyślała o bezpieczeństwie pieszych, którzy widząc możliwość przejścia przez torowisko mogą z niego skorzystać – dodaje Zadrożny. – Trwają rozmowy na temat tego, jak trwale i skutecznie odgrodzić torowisko tak, aby uniemożliwić przechodzenie przez tory w tym miejscu (…) – kontynuuje wiceprezydent.

W oczekiwaniu na odgrodzenie torowiska ulice zostaną oznakowane. Najbliższe przejścia dla pieszych będą się znajdowały w okolicy os. Kozłówka oraz przy PKP Legionowo- Przystanek.

Będzie autobus dowozowy dla mieszkańców III Parceli

Jak pisaliśmy już w Legio24.pl dla mieszkańców III Parceli, chcących dostać się do centrum miasta, zostanie uruchomiony bezpłatny autobus dowozowy. Pierwszy kurs na linii III Parcela – PKP Legionowo zaplanowano na 13 kwietnia. Więcej na temat trasy autobusu oraz częstotliwości jego kursowania można przeczytać TUTAJ.

Poprawią przejście podziemne przy PKP Legionowo-Przystanek

Jak informuje na swojej stronie internetowej UM Legionowo, miasto wynegocjowało z koleją remont przejścia podziemnego znajdującego się przy peronach PKP Legionowo – Przystanek. Schody zostaną uzupełnione o wygodne dla rowerzystów, osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi w wózkach pochylnie. Przypomnijmy, że windy znajdujące się na stacjach kolejowych często są zepsute lub ulegają awarii w czasie, kiedy korzystają z nich pasażerowie.

Co z kierowcami?

O ile piesi po wybudowaniu kładki będą mogli powrócić do przekraczania torów w ciągu ulic Parkowa – Wyszyńskiego, to auta już nigdy tam nie wrócą. Aby dojechać lub wyjechać z III Parceli trzeba będzie korzystać z pobliskiego tunelu w ciągu ul. Krakowskiej i al. Róż lub z przejazdu kolejowego znajdującego się przy PKP Legionowo – Piaski. Drogowskazy pokazujące drogę do tych przepraw przez tory zostaną niebawem umieszczone zarówno na ul. Parkowej, jak i Wyszyńskiego.

Co ze sklepami?

Przejazd kolejowy na Parkowej powodował zwiększenie ruchu samochodowego w tych okolicach. To idealna sytuacja dla małych i średnich sklepów znajdujących się przy Parkowej (np. sklep Raj) oraz Wyszyńskiego. Teraz cały ruch samochodowy zostanie skanalizowany w ulicach al. Róż oraz al. Legionów. Czy lokalnym sklepom grozi bankructwo? Wiele pewnie zależy od samych właścicieli, ale sam tylko sklep Raj straci z całą pewnością dużą część Klientów z III Parceli. Jego lokalizacja, która do tej pory była błogosławieństwem teraz może okazać się wyjątkowo zgubna.

/red/

Przeczytaj także:

8 razy komentowano artykuł "Legionowo: Ważne zmiany w organizacji ruchu kołowego i pieszego na Przystanku"

  1. @Anna – Aleja Legionów jest szeroka i stosunkowo rzadko zabudowana. nie chciej wiedzieć co dzieje się na wąskiej i bardzo gęsto zabudowanej Bandurskiego… Przejazd na ulicy Parkowej dawał swobodę wyboru po przejechaniu przez tory do skrętu w Narutowicza, Targową, Bandurskiego i to w dwie strony. Teraz mieszkańcy III Parceli skręcają i pędzą przez Bandurskiego jakby nie zdawali sobie sprawy, że człowiekowi na tych wąskich działeczkach i malutkich postawionych na ogół przy ulicy domkach aż szyby się w oknach trzęsą. To jest dopiero tragedia… Jeszcze trochę a osobiście zacznę rozkładać sztorcem gwoździe, żeby idioci przebijali sobie opony.

  2. @Fred, na Jagiellońskiej ruch raczej się nie zmniejszy. Zobacz, jak na Czerniakowskiej w wawie się zmniejszył po odjęciu jednej przeprawy 🙂

    @Anna, walcz o utwardzenie al. Róż. Odciąży ona Suwalną i wyprowadzi ruch poza obszar zabudowany.

  3. A czy ktoś może zająć się szybkością jazdy samochodów na nowym odcinku Al.Legionów od Al.Róz do ronda Cynkowa? Kierowcy korzystając z dobrej nawierzchni próbują sprawdzić swoje samochody i dodatkowo się wyprzedzają. Hałas i problem z wyjazdem z posesji. Może radar można tam postawić.

  4. Super zgrany czas zamknięcia przejazdu kolejowego z remontem Sobieskiego/ Krakowskiej.
    Pomimo tego że tunel (po wielu bólach) działa już rok, a i tak przecieka to i tak sporo kierowców wybiera przejazd i stoją w korkach.
    Armagedon się zacznie jak wszyscy z tunelu wjadą w rozkopaną Krakowską/Sobieskiego i dopiero będą korki.
    Remont robi jakaś firma krzak co podpiera się w 90% na podwykonawcach.
    A włodaże się zaklinali że nie pozwolą zamknąć przejazdu do czasu wybudowania kładki…

  5. Ciekawe. Od lat podobno nie dało rady zrobić pochylni w Legionowie ze względu na przepisy, a teraz nagle daje radę. Co się zmieniło w konstrukcji schodów albo przepisach, że jednak da radę? 🙂

    Co do sklepu, to w Chotomowie przy przejeździe też chyba by sklep. Teraz jak tam czasem biegam, to żywej duszy nie ma. U nas docelowo ma być ruch pieszy, więc jacyś ludzie będą się kręcili, ale na pewno nie tyle co teraz.

    Ja jestem ciekawy, na ile zmniejszy się ruch na Jagiellońskiej, czy uliczkach dochodzących, którymi ludzie teraz jeździli w kierunku przejazdu, od strony centrum miasta.

    A jeszcze o braku przejścia dla pieszych, porażka lokalnej władzy. Mówili że będzie, teraz jednak nie będzie… Najwazniejsze widzę obecnie, to poparcie dla Bronisława.

  6. Bądżmy dobrej myśli. Przecież mamy wiadukt w Chotomowie, z którego niejednokrotnie korzystałem. A na przejście przez tory to nie mam pomysłu. Dziwi mnie, że przejście na Kozłówce przez tory na piechotę i nie tylko może się odbywać natomiast w ul. Parkowej zdecydowanie nie.Do tego problemu dojdzie jeszcze przez dłuższy czas remont ul.Sobieskiego, który na dobre utrudni dojazd do tunelu.

  7. To może również w Chotomowie w przejściu podziemnym na stacji dałoby się wprowadzić podobne udogodnienia?

  8. Kwiatkowski z Legionowa | 09/04/2015, godz. 11:04 |

    1. Dla potrzeb zarządzania kryzysowego proponuję zastosować tymczasowe (nie trwałe) blokowanie przejazdu przez torowisko. Jeśli nastąpi zalanie tunelu lub uszkodzenie wiaduktu…..strach pomyśleć o przejechaniu na drugą stronę miasta.
    2. “Zaślepione” ulice Parkowa/Wyszyńskiego w tej sytuacji nadal będą drogami z pierszeństwem przejazdu ?

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *