W kancelarii Starostwa Powiatowego w Legionowie - na parterze - pojawiło się nowe urządzenie. To defibrylator, który w razie potrzeby ma służyć do udzielania pierwszej pomocy osobom znajdującym się w budynku starostwa. Przy okazji specjalne szkolenie z zakresu pierwszej pomocy i poprawnego użytkowania urządzenia przeszli urzędnicy.
Nowe urządzenie znajduje się w specjalnej gablocie i jest zawsze gotowe do użytku. - Umieszczanie defibrylatorów w instytucjach użyteczności publicznej oraz miejscach, w których przebywają duże skupiska ludzi jest praktyką coraz powszechniejszą, rekomendowaną przez środowiska medyczne np. Europejską Radę Resuscytacji - możemy przeczytać w komunikacie starostwa.
Zakupione przez powiatowych urzędników urządzenie jest bardzo proste w użytkowaniu. Defibrylator po podłączeniu elektrod do klatki piersiowej pacjenta automatycznie dokonuje analizy pracy serca i powiadamia, czy defibrylacja jest konieczna. Jeśli zachodzi taka potrzeba, krok po kroku, za pośrednictwem komunikatów głosowych instruuje operatora odnośnie dalszego postępowania. Defibrylator sam określa moc i częstotliwość wyładowań. - Jest to cenny nabytek, dzięki któremu wzrośnie poziom bezpieczeństwa osób przebywających w budynku starostwa, ale miejmy nadzieję, że nigdy nie zaistnieje potrzeba jego użycia - mówią pracownicy Starostwa Powiatowego w Legionowie.
Przy okazji zakupu urządzenia specjalne szkolenie z jego obsługi przeszli także urzędnicy. Szkolenie zostało wykonane przez ratowników medycznych z NZOZ Legionowo. Koszt defibrylatora to 5 tys. złotych.
/red/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz