Legionowo: Reklamowa „wpadka” Urzędu Pracy

foto: UM Legionowo

Strony www Powiatowego Urzędu Pracy  w Legionowie zawierają wiele przydatnych informacji dla bezrobotnych, m. in. informacje o szkoleniach. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że nie są to szkolenia organizowane przez Urząd a przez prywatną firmę, która na nich zarabia.

foto: UM Legionowo

Szkolenie sprzedażowe polecane przez Urząd to wydatek 195 zł brutto za osobę. Nie mało, patrząc z perspektywy bezrobotnego. Na stronie głównej Urzędu, w aktualnościach znajdziemy także zaproszenia na spotkania różnego rodzaju, koszt każdego spotkania to wydatek 75 zł brutto za osobę. Screen wykonany 23.11.2012, godz. 14.00 jasno pokazuje, że 3 na 4 aktualności na stronie głównej to reklama wspomnianych szkoleń.

Powiatowy Urząd Pracy tłumaczy, że zaproszenia to efekt współpracy z Powiatową Izbą Gospodarczą, w której zrzeszona jest  GrupaOne, organizator szkoleń i spotkań. Szkolenia te natomiast nie są kierowane do bezrobotnych, a do przedsiębiorców. GrupaOne poprosiła o upowszechnienie informacji, Urząd opublikował… I nie wziął za publikację żadnych pieniędzy. Na usprawiedliwienie dodaje, że pracodawcy zrzeszeni w Powiatowej Izbie Gospodarczej bardzo często organizują staże dla osób bezrobotnych, dzięki którym osoby młode zdobywają doświadczenie zawodowe i podejmują zatrudnienie.

Korzyści z takiej publikacji dla organizatora szkolenia jest sporo. Darmowa reklama, za którą inne firmy szkoleniowe słono płacą i wymierne korzyści finansowe spowodowane zwiększonym zainteresowaniem szkoleniami. Dochodzi również wymiar niematerialny – skoro instytucja powołana do walki z bezrobociem poleca takie szkolenie – to zwiększa zaufanie do organizatora szkoleń.

Czy każda firma z powiatu legionowskiego organizująca tego typu szkolenia może liczyć na publikację zaproszenia na stronie www Urzędu? Nie otrzymaliśmy na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. „Wyciągniemy wnioski na przyszłość i weźmiemy pod uwagę Państwa sugestie”– powiedziała nam Pani Renata Gorzelak z  Urzędu Pracy.

To był „wypadek przy pracy” – można wywnioskować z wypowiedzi Pani Gorzelak – „naszą intencją było rozpowszechnienie informacji o projekcie dla lokalnych przedsiębiorców. Publikacja zaproszeń nie miała za zadanie faworyzowanie jakiejkolwiek instytucji z terenu powiatu legionowskiego. Jeżeli jakakolwiek firma bądź osoba fizyczna poczuła się z tego tytułu urażona, serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację”

Od października 2012r. spotkaniom organizowanym przez GrupaOne patronuje Prezydent Miasta Legionowo, jednak na stronach miasta znajduje się tylko jedno zaproszenie, i nie jest ono eksponowane. Można je znaleźć w kalendarzu wydarzeń.

Urząd Pracy  w Legionowie zapewnia, że w przyszłości bardziej będzie się przyglądał temu, co publikuje na swoich stronach www. Nasza redakcja będzie sprawdzać, czy Urząd dotrzyma obietnicy. Podajemy również adres www Urzędu http://www.puplegionowo.pl/

/Jarosław Malinowski/

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje artykuł "Legionowo: Reklamowa „wpadka” Urzędu Pracy"

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *