Legionowo: Przebudowa DK61. Jest drugi etap przetargu!

Od wielu lat kierowcy stoją w korkach na wiadukcie w Legionowie. Fot. arch. Legio24

W środę (28.09) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oficjalnie rozpoczęła drugi etap przetargu na przebudowę trzeciego odcinka przebiegającej przez Legionowo Drogi Krajowej nr 61. Do składania ostatecznych ofert zostało zaproszonych 13 wykonawców, którzy przeszli pozytywną weryfikację podczas pierwszego etapu procedury przetargowej, który odbył się pod koniec ubiegłego roku. Odpowiednią dokumentację firmy budowlane mogą składać do 23 listopada.

Na początku września przedstawiciele GDDKiA zapewniali naszą redakcję, że pod koniec miesiąca rozpocznie się drugi etap przeciągającej się w nieskończoność procedury przetargowej, mającej wyłonić przyszłego wykonawcę przebudowy kolejnego odcinka DK61 na terenie Legionowa. Trzeba przyznać, że tym razem słowa dotrzymali. W środę – 28 września na stronie warszawskiego oddziału GDDKiA został opublikowany krótki komunikat mówiący o zaproszeniu 13 firm, wyłonionych w pierwszym etapie przetargu do składania ostatecznych ofert. Mają na to termin do 23 listopada.

Przebudowa dopiero w 2018 roku?

– Jeżeli przetarg sprawnie przebiegnie (bez odwołań) planujemy w I kwartale 2017 r. podpisać umowę z Wykonawcą. Zadanie będzie realizowane w systemie „projektuj i buduj” (optymalizuj), co oznacza, że przyszły Wykonawca będzie miał możliwość zoptymalizowania rozwiązań technicznych w otrzymanej dokumentacji projektowej, a po pozyskaniu niezbędnych decyzji rozpocznie roboty budowlane. Przewidujemy, że prace w terenie będą realizowane w latach 2018-2020 – informowała naszą redakcję na początku września Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja bardzo polityczna

Inwestycja polegająca na przebudowie, a co za tym idzie poszerzeniu przebiegającej po stronie legionowskiego os. Piaski DK61 jest niezwykle istotna dla mieszkańców stolicy powiatu legionowskiego, którzy mają już dość stania w korkach na wiadukcie. Atmosferę wokół tej inwestycji podgrzewają zresztą lokalni politycy, którzy uczynili sobie z niej stały element kampanii wyborczych. O ile podczas minionych lat były to obietnice mieszczące się w granicach przyzwoitości, o tyle podczas ostatniej kampanii przed wyborami parlamentarnymi atmosfera została podgrzana do czerwoności. Winę ponosi za to ówczesny kandydat na posła Jan Grabiec i wspierający go miejskimi pieniędzmi prezydent Legionowa, Roman Smogorzewski. Ten pierwszy publicznie obiecywał rozpoczęcie prac budowlanych już wiosną 2016 roku, a ten drugi postarał się, aby to przesłanie „dobrej komunikacji” trafiło do mieszkańców w postaci groteskowych artykułów w biuletynie „Moje Legionowo” oraz bilbordów ogłaszających „wspólny sukces”. Naturalnie życie szybko zweryfikowało te obietnice. Opóźnienie rozpoczęcia przebudowy, względem przedwyborczych obietnic posła Grabca wynieść może nawet około dwóch lat – tak przynajmniej wynika z treści komunikatów dotyczących planowanego harmonogramu inwestycji przedstawianych przez GDDKiA .

/red/

12 razy komentowano artykuł "Legionowo: Przebudowa DK61. Jest drugi etap przetargu!"

  1. @And
    Odróżniasz takie pojęcia jak droga powiatowa od drogi wojewódzkiej ????
    Za obwodnicę Jabłonny i Serocka odpowiadał Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
    Starostwo w Legionowie odpowiada za jakże udaną reaktywację trasy kolejowej do Zegrza czy budowę szpitala dla całego powiatu legionowskiego
    To są te „zasługi’ bo sprawa szpitala i pociągu odżywa jedynie przed każdymi wyborami

  2. @And no proszę cię. Wydanie pozwolenia, udzielenie informacji to są jego zasługi, czy obowiązki starosty? Jak zaczniemy traktować obowiązki, jak zasługi to będziemy mieć takich ministrów, jakich mieliśmy i mamy. Robią bezwartościowy szum i nic więcej.
    Weź zajrzyj tutaj: http://siskom.waw.pl/DK61.htm
    i znajdź wkład lokalnych w powstanie tych dróg.
    Dodaj jeszcze lotnisko Modlin i przypomnij co lotnisko obiecywało naszym lokalnym odnośnie dróg podejścia samolotów, a jak jest w rzeczywistości. Czyż nie jest to kolejny przykład, że z naszymi lokalnymi można wszystko o nich bez nich?

  3. A obwodnica Serocka , jabłonny itd to same się wepchały do powiatu legionowskiego. Daro a może myśliśz, że to zasługa wielce szanownego ministra z bożej laski Blaszczaka ?

  4. @Abaki
    Wymień te „zasługi” Grabca dla naszego Powiatu, czym się tak zasłużył ?????

  5. Nie wiem dlaczego ciągle negujecie zasługi Grabca. Sami wystartujcie i zobaczcie jak łatwo takie sprawy się załatwia. Na pewno wam by się udało 😉
    Przechodząc do meritum super, że się udało. A narzekającym polecam melisę.

  6. A ja tylko przypomnę, że podniecamy się przebudową odcinka o długości 1800m. Ten odcinek powinien być na stałe wpisany w życiorys naszych lokalnych „kruluf” i tych co na tych obietnicach się wybili.
    Jeśli macie gdzieś zachowane ich obietnice sprzed lat, przysyłajcie redakcji, oni już będą wiedzieć co z tym zrobić. 🙂

  7. Dla mnie ten temat to idealny temat na szybkie i bezbolesne uzyskanie renty. Wystarczy tylko uwierzyć w te wszystkie brednie , pójść do psychiatry i już się ma expresowo odpowiednie papiery na rentę. Po co pracować? Wiadukt zapewni Ci przyszłość, hurrrra !

  8. Kwiatkowski z Legionowa | 01/10/2016, godz. 08:33 |

    CO ZA RADOŚĆ MNIE OGARNIA !!! ZNOWU ZAMIESZANIE W PAPIERACH I KOLEJNE OBICANKI-CACANKI !!! DROGA MIAŁA BYĆ JUŻ DAWNO POSZERZONA, A POCIĄG DO ZEGRZA MIAŁ JUŻ REGULARNIE KURSOWAC OD KILKU LAT !!! PO KOLEJNYCH WYBORACH ZNOWU DOWIEMY SIĘ, ŻE NASTĄPILA KOREKTA BUDŻETU I ZAMIAST DROGI I POCIĄGU ZOBACZYMY …. SŁYNNY GEST KOZAKIEWICZA!

  9. Grabiec i Smogorzewski to klamcy, jednak ktoś na nich głosował. Jacy glosujacy takie władze. Polak głupi i wiele razy na plecy daje się nabrać.

  10. grzeczny_m | 30/09/2016, godz. 12:40 |

    Co z pociągiem do Zegrza? Nadminister Błaszczak też liczy na kolejną kadencje…

  11. mieszkaniec | 29/09/2016, godz. 14:11 |

    Wlasnie tak wyglada nasza gospodarnosc, projekt jest juz wykoanny (ponad rok temy zostalo uzyskane pozwolenie na budowe w trybie natychmiastowym) , a teraz ponownie zostana wydane pieniadze na projekt do juz wykonanego projektu. Do tego jak mozna wymagac w specyfikacjii przetargu za 36 miesiecy na tak krotki odcinek, podczas gdy rowniez wymagaja 36 miesiecy na budowe dlugich odcinkow autostrad ( z wiaduktami, kladkami itp)

  12. Kolejne wybory samorządowe w przyszłym roku, już widzę Smogorzewskiego jak będzie chwalił się postępem prac na DK61. Kolejne wybory parlamentarne za 3 lata gdy być może będzie budowa i znowu Grabiec będzie się lansował, że niby dotrzymał słowa i buduje się.

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *