Mieszkańcy Legionowa mogą już potwierdzić swój Profil Zaufany, umożliwiający skorzystanie z usług publicznych dostępnych na platformie ePUAP, w siedzibie legionowskiego ratusza. Wystarczy tylko jedna wizyta w urzędzie i już będzie można składać podania, skargi i deklaracje za pośrednictwem internetu.
Aby potwierdzić swój Profil Zaufany należy się udać do Wydziału Spraw Obywatelskich legionowskiego ratusza, który mieści się na parterze, w Biurze Obsługi - stanowisko numer 6 i okazać dokument potwierdzający tożsamość. Od tej chwili większość spraw urzędowych będzie można już załatwić z domu, za pomocą internetu, logując się na nasz profil na platformie ePUAP.
Punkt potwierdzający w ratuszu powstał w ramach projektu "Utworzenie Centrum Aktywności Cyfrowej w Urzędzie Miasta Legionowo jako element zwiększenia dostępności do e-usług i upowszechniania Profilu Zaufanego", zgłoszonego do konkursu pn. "Utworzenie Centrów Aktywności Cyfrowej" i ogłoszonego w roku 2015 przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.
Celem Projektu jest popularyzacja dostępności do szeroko rozumianych e-usług wśród społeczności lokalnych oraz upowszechnienie Profilu Zaufanego jako narzędzia warunkującego dostępność e-usług świadczonych przez podmioty publiczne. Projekt jest współfinansowany ze środków budżetu państwa.
Co to jest Profil Zaufany?
Profil Zaufany służy potwierdzaniu tożsamości obywatela w elektronicznych systemach administracji bez osobistej wizyty w urzędzie. Jest alternatywą dla podpisu kwalifikowanego i pozwala na wnoszenie do urzędów podań, wniosków, skarg, opłat i deklaracji za pomocą internetu.
/red/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz