Zamknij

Legionowo: Krócej na Polnej - miraż wyborczy, czy realna szansa?

12:45, 16.10.2014 Aktualizacja: 11:45, 30.10.2014
Skomentuj

Mieszkańcy Bukowca poinformowali Redakcję Portalu Legio24.pl, iż na terenie Legionowa radni zbierają podpisy pod listą popierającą budowę bezkolizyjnego przejazdu. Nadzieja dawana mieszkańcom, wydaje się być złudna, bowiem ani legionowski urząd, ani przedstawiciele kolei nie zajmują się tym problemem.

Nie da się ukryć, że długie oczekiwanie na otwarcie szlabanu przy przejeździe kolejowym na ulicy Polnej, jest jednym z większych problemów mieszkańców Bukowca. Przedostanie się przez torowisko wymaga czasem dużej cierpliwości. Dla każdego oczywiste jest to, że ponad 50-tysięczne miasto podzielone na części posiada zbyt mało przepraw kolejowych. Kierowcy mogą korzystać z tunelu na ulicy Krakowskiej, z zakorkowanego wiaduktu na Warszawskiej oraz z przejazdu na ulicy Polnej. Niestety w godzinach szczytu i w weekendy trasy te są przepełnione, a czas dojazdu bardzo się wydłuża.

Wyborcze nadzieje


Dla radnych kwestia przejazdów kolejowych to okazja by "zabłysnąć" przed nadchodzącymi wyborami. Uczciwie należy jednak przyznać, że prócz zbierania podpisów poparcia, nie dzieje się w tym temacie nic. Głównym powodem tej bezczynności są... pieniądze. - Koszt wybudowania tunelu dla samochodów porównywalny jest z inwestycją niedawno zakończoną przez PKP PLK w Al. Róż/Al Krakowskiej - jest to kwota dziesiątków milionów złotych. Koszt tunelu dla pieszych to kilka milionów złotych - tłumaczy legionowski magistrat.

Wyburzą domy?


Jak informuje rzecznik prasowy Urzędu Miasta Legionowo, Tamara Mytkowska, wybudowanie tunelu w tym miejscu wymagałoby nie tylko ogromnych środków finansowych i rozwiązania kwestii wysokiego poziomu wód gruntowych, ale (w przypadku przeprawy samochodowej) także wyburzenia niektórych domów przy przejeździe. Nie bez znaczenia jest również fakt, że inwestycja odbywałaby się na terenie kolejowym, wyłączonym spod jurysdykcji miasta. - Nie sądzę, żeby kolej wyraziła na to zgodę, ponieważ przejazd został niedawno zmodernizowany ze środków unijnych - mówi rzecznik UM Legionowo i dodaje, że nie ulega wątpliwości, iż na przejeździe w ulicach Polna/Kwiatowa stoi się zbyt długo. - Wielokrotnie kontaktowaliśmy się w tej sprawie z PKP, lecz odpowiedź jest zawsze taka sama - względy bezpieczeństwa - wspomina Mytkowska. - Alternatywą dla przejścia podziemnego będzie wiadukt po dokończeniu remontu drogi krajowej nr 61 przez GDDKiA.

Przejazd kolejowy na ulicy Polnej. Fot. Legio24.pl

Co na to PKP?


- Do PLK nie wpłynęło do tej pory żadne oficjalne zapytanie o możliwość budowy kładki dla pieszych bądź przejścia podziemnego - komentuje problem przejazdu na ulicy Polnej rzecznik prasowy PKP PLK, Maciej Dutkiewicz. Zapewnia jednak, że jeśli pojawi się taka propozycja, to kolej na pewno ją rozważy i dokona wszelkich starań, aby zapewnić mieszkańcom bezpieczny punkt przekraczania torów.

Zapłacicie, to przejazd będzie


Według PKP szacowany koszt przejścia podziemnego to 3-4 mln zł, a kładki dla pieszych ok. 2 mln zł. Kolejarze podkreślają, że inwestycja jest możliwa do zrealizowana, jednak pod pewnym warunkiem. - Musiałaby to być inwestycja w finansowana przez miasto Legionowo. W gestii inwestora, czyli w tym przypadku miasta Legionowa, leżałoby także wykonanie projektu takiego przejścia - informuje przedstawiciel PKP PLK. Czy znajdą się takie środki w budżecie miasta na rok 2015?

/Iwona Wymazał/

Zobacz także:

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

waldekwaldek

0 0

No cóż. Usiąść i płakać.Ostatnio byłem w Ciechanowie mieście podobno 40-to tysięcznym i tam budują trzy wiadukty i jeden tunel. U nas natomiast buduje się dworzec- nie dla pasażerów,tunel-nie dla pieszych ani rowerzystów/zbyt ostre podjazdy.No i oczywiści jak powstanie kładka w ul. Parkowej -nie dla rowerzystów i inwalidów a dla pieszych też z problemem. 13:04, 16.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

WładekWładek

0 0

jasne że nie będzie. jak Pan Prezydent zniża się już do tego żeby Cichockiego (ten 24 latek od deptaka) na swojej liście wystawić jako jedynego kandydata...to już wątpię nawet w Pana Prezydenta... ale cóż ten młodziak wkręcił się jako doradca Piechocińskiego.. poważnie .... to pewnie z PSL przyszła rekomendacja odpowiednia.... tak poza tematem w czym nastolatek może doradzać wicepremierowi? Na czym on się zna? na promowaniu stolarni na facebook i na trzymaniu parasola nad Wicepremierem? nie piszę tego ze złością, ja już swoje przeżyłem.... ale popatrzmy na takie kariery ... 18:16, 16.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

0 0

Marudzicie i marudzicie a rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki - zróbcie zrzutkę, kupcie Romkowi działkę na Bukowcu a wtedy wiadukt będzie za rok. I podgrzewana kładka (po krótki zastanowieniu - kładki jednak nie będzie, pieszy rzadko jest atrakcyjnym klientem w świecie totalnej komercji). Do dzieła! :) 19:50, 16.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekWMarekW

0 0

Przecież wiadomo dlaczego nie ma być przejazdu Polna-Kwiatowa, Parkowa/Wyszyńskiego i kładki na Kozłówkę. Jak PKP zbierało od gmin propozycje przepraw bezkolizyjnych, to Smogorzewski zgłosił tylko Warszawską i tunel na Przystanku, chociąż mógł bez problemu "zaszaleć" z przeprawami. Teraz to PKP nie ma podstaw do budowy kolejnych przepraw, nie ma tez interesu. Zamkną wszystkie trzy a mieszkańcy Legionowa skoro w swym bezgranicznym geniuszu wybierają Smogorzewskiego bo jest dobrym gospodarzem wybula 200 mln na Parkowa, Kwiatowa i Kozłówkę. Pytanie tylko co obiecali Smogorzewskiemu w ministerstwie za rezygnację z 200 baniek, które rząd móg wydać na co innego. 23:25, 16.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltanvoltan

0 0

Jak nie chcecie stać na przejeździe to można objechać to bezkolizyjnie tunelem. Pewnie najlepiej mieć tunel/wiadukt pod nosem albo marudzić, że daleko do tunelu a wiadukt zakorkowany. A ja mam do warszawy najbliżej przez Wisłę w Jabłonnie i co mam napisać do Gronkiewicz żeby mi most zbudowała!? 10:24, 17.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

0 0

tory kolejowe w Legionowie zaczynaja pełnic role ,, muru berlinskiego" a Roman co i raz dokłada do niego cegiełek i rznie głupa jak to ma w zwyczaju. A nasza dzielna Policja robi łapnki pod widuktem na ludzi tamtedy przechodzacych, wzmozone jak im 80% za zwolnienia lekarskie płacą, zamiast bandziorów scigac. 11:30, 24.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

0 0

Dla Romana to ,, o jeden tor za daleko" i nie chodzi o tor łyzwiarski który chciał budowac- moze z Grabcem i Rosiakiem zalew Zegrzynski zadsza jak zamrznie, stad pomysł pociagów do Zegrza heheheh 11:32, 24.10.2014

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%