Zamknij

KM: W listopadzie znów krótsza trasa pociągów lotniskowych

10:03, 30.09.2015
Skomentuj

Wszystko wskazuje na to, że na początku listopada pasażerowie korzystający z pociągów lotniskowych ponownie będą zmuszeni przesiadać się na stacji Warszawa-Wschodnia aby kontynuować podróż do centrum Warszawy. Ponieważ taka uciążliwa sytuacja będzie mieć miejsce nie po raz pierwszy, pasażerom puszczają nerwy.



- Skrócenie trasy jest nieuzasadnione, nie będzie żadnych prac torowych na odcinku torów dalekobieżnych, które by to uzasadniały. Skrócenie pociągów wynika prawdopodobnie z prac na linii podmiejskiej i skierowaniu pociągów podmiejskich i skm-ki po torach dalekobieżnych. Reklamowane szeroko przez samorząd wojewódzki połączenie między dwoma lotniskami znów będzie rozbite. Tak funduje się ludziom z bagażami uciążliwą przesiadkę w Modlinie na autobus (po dwukrotnym pokonaniu wysokich schodów), a teraz dodatkowo kolejna przesiadka w Warszawie Wschodniej - kolejne schody i często kilkunastominutowe - kilkudziesięciominutowe oczekiwanie na przesiadkę. Zresztą przesiadka na stacji Warszawa Wschodnia dyskwalifikuje podróż pociągiem lotniskowym dla podróżnych z większym bagażem i o ograniczonej zdolności poruszania się. O ile w Modlinie są windy, to na stacji Warszawa Wschodnia nie ma wind dla niepełnosprawnych. Podróżni zostaną zostawieni samym sobie - czytamy w liście jaki otrzymaliśmy od jednego z naszych Czytelników. Postanowiliśmy więc sprawdzić dlaczego Koleje Mazowieckie ponownie skrócą trasę tych popularnych - nie tylko wśród pasażerów "lotniskowych" - połączeń.

KM: To wszystko przez kolejny remont torów


Odpowiedź od Jolanty Maliszewskiej, z Biura Prasowego Kolei Mazowieckich nadeszła do nas po kilku dniach od zadania pytań. Przedstawicielka przewoźnika tłumaczy, że "skrócenie trasy wynika z prowadzonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej, tj. "PKP Polskie Linie Kolejowe" S.A. prac remontowo-modernizacyjnych na linii średnicowej, tj. Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia. Przepustowość na ww. odcinku będzie bardzo ograniczona. Nadmieniam, że spółka jako przewoźnik nie ma wpływu na zakres i tempo prowadzonych prac. Należy jednak wziąć pod uwagę, że realizowane obecnie prace ukierunkowane są na poprawę standardu świadczonych przez przewoźników kolejowych usług przewozowych, poprzez skrócenie czasów przejazdu pociągów w przyszłości. Zaniechanie wykonania tych prac doprowadziłoby do postępującej degradacji infrastruktury kolejowej, a co za tym idzie - ograniczeń prędkości jazdy pociągów i wydłużenia ich czasu jazdy" - pisze w e-mailu do Legio24.pl Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich.

Jak dojechać do centrum Warszawy?


Pasażerowie z terenu powiatu legionowskiego będą mogli w dniach od 7 do 17 listopada wybrać podróż Szybką Koleją Miejską. Linia S3 będzie w dalszym ciągu kursować do Lotniska Chopina przez Warszawę Centralną i Warszawę Zachodnią. Pasażerowie z terenu powiatu nowodworskiego będą musieli się przesiadać, aby dojechać do warszawskiego lotniska lub choćby centrum Warszawy. Mogą to uczynić, między innymi, na stacji Warszawa Wschodnia lub zamienić KM-kę na SKM-kę na stacji w Legionowie.

/red/

(W cytacie z listu Czytelnika zachowano oryginalną pisownię)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

WojtekWojtek

0 0

Kilka dni temu otrzymałem z ZTM informację, że planowane (długoterminowo) jest zlikwidowanie linii S3 SKM na rzecz zwiększenia częstotliwości kursowania linii S9 (z obecnej co godzinę do co 30 miunut), przy wydłużeniu trasy do Piaseczna. Jeśli tak, to należy zadbać o to by KM wypełniły tak powstałą lukę zwiększoną ilością połączeń lotniskowych. 19:00, 01.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%