Mieszkańcy Jadwisina (gmina Serock) przez ponad 4 lata będą mogli korzystać z darmowego internetu. Na jakich zasadach? O tym poniżej.
Jak informuje serocki ratusz, w czerwcu bieżącego roku Urząd Miasta i Gminy zawarł umowę z firmą GVT Sp. z o.o. z Legionowa, na mocy której przedsiębiorstwo będzie zapewniało bezpłatny dostęp do internetu mieszkańcom Jadwisina. Warto w tym miejscu podkreślić, że z darmowego dostępu do sieci mieszkańcy będą mogli korzystać we własnych domach, a nie w wyznaczonych punktach. Inicjatywa została sfinansowana z funduszu sołeckiego.
Jak to wygląda w praktyce?
W ramach przedsięwzięcia firma GVT wykona instalację, dzięki której internet będzie mógł być odbierany na jednym urządzeniu, wskazanym przez użytkownika. Mieszkańcy będą mieli zapewniony bezpłatny dostęp do sieci 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Przykładowa instalacja do odbioru sygnału internetowego. Fot. GVT
Jak skorzystać?
Osoby, które chcą skorzystać z darmowego internetu, mogą uzgodnić termin montażu z przedstawicielami GVT. Szczegółowych informacji na ten temat udziela pracownik firmy, Michał Nowak, pod numerem telefonu 503 503 721. Bezpłatna instalacja niezbędnego sprzętu będzie wykonywana do końca 2015 roku. - Na chwilę obecną do sieci podłączono już około 40 gospodarstw domowych - informują przedstawiciele operatora.
Jak udało się nam dowiedzieć, internet będzie dostarczany droga bezprzewodową, w częstotliwości odpornej na zakłócenia. Wykonawca zobowiązał się do utrzymania darmowego internetu dla wszystkich podłączonych użytkowników co najmniej do 2018 roku włącznie.
Warto również wspomnieć o parametrach bezpłatnej usługi. Jak deklarują przedstawiciele GVT, maksymalna prędkość pobierania danych to 1 Mbps. Natomiast miesięczny limit transferu to 1 GB - po jego przekroczeniu prędkość łącza może zostać zmniejszona do 256 kbps.
Mieszkańcy, którzy chcą korzystać z szybszego internetu bez limitu danych, mają możliwość podpisania umowy z operatorem na komercyjnych warunkach.
/kh/
Jadwisinianka14:57, 30.10.2014
E=mc... Zagłosujemy mądrez, obiecujemy! :) zroblibyśmy to również bez Twojej odezwy :) 14:57, 30.10.2014
Euzebiusz17:24, 24.10.2014
Korzystam z tego Internetu jak jestem u rodziców i bardzo sobie chwale. GVT dziękuje. Urząd Miasta Serock dziękuje. 17:24, 24.10.2014
Jadwisinianka20:55, 24.10.2014
Czekam na komentarz jadwisinskiego radnego, ze to z jego inicjatywy :D
Redaktor przeoczył? :p 20:55, 24.10.2014
Rafał Tyka21:58, 24.10.2014
Z INICJATYWY MIESZKAŃCÓW POWSTAŁ INTERNET!
A skromny radny tylko przypilnował w urzędzie kogo trzeba , żeby zrealizowali inwestycje.
W nawiasie, droga Jadwisinianko,czy nie obawiasz się z racji tak częstego pisania na mój temat, pomyłki w kodach, z racji zbytniego przyzwyczajenia do zwykłej klawiatury? 21:58, 24.10.2014
grzeczny_m08:23, 25.10.2014
Rafał Tyka, radny który wymyślił internet :D Normalnie jadwisiński Kim Dzong Il :D
Jak to mówią? Sukces ma wielu ojców a porażka jest sierotą...
W dalszym ciągu czekam na rozliczenie Twojej 4 letniej kadencji, może napiszesz List Do Redakcji a Pani Iwonka go opublikuje?
No chyba że nie masz się czym chwalić albo po prostu tchórz Cie obleciał.... 08:23, 25.10.2014
Rafał Tyka09:37, 25.10.2014
Już to pisałem, ale trudno......
,,Tak naprawdę normalny człowiek nie powinien się chwalić swoimi osiągnięciami, ale przy takiej nagonce na moja osobę, pragnę pokazać, jak można zweryfikować działania w oparciu, o bezinteresowność, skuteczność, szczere chęci, zaangażowanie , na przykładzie wykorzystania funduszu sołeckiego :
Wysokość funduszu sołeckiego na 2013 rok , dla miejscowości Jadwisin wynosił 28 129,41 zł ( kwota wynika z przelicznika procentowego, dla stanu ludności miejscowości Jadwisin, czyli 779 osób).
W ramach tej kwoty, podczas zebrania, mieszkańcy zadecydowali o przeznaczeniu tej kwoty na zakup namiotu za 4000 tyś złotych- ZREALIZOWANO (znalazłem firmę, NEGOCJOWAŁEM I WYNEGOCJOWAŁEM, zakup w ramach tej kwoty dwóch namiotów, w cenie jednego, o czym wcześniej pisałem), zakup ławostołów za kwotę 2580 zł – ZREALIZOWANO, zorganizowanie cyklicznej imprezy plenerowej na kwotę 8500 zł ( kwota obejmowała tylko zakup usługi wynajęcia sceny i angażu zespołu muzycznego) – ZREALIZOWANO ( tylko dzięki zaangażowaniu moim i współorganizatorów, ludzi z ,,dobrym serduchem,, na czele z Panią Grażyna Wożnicką, przy jedynie naszym poświęceniu, ponieważ Pan Sołtys , nie wiadomo dlaczego, nie chciał wziąć odpowiedzialności za organizacje imprezy, więc ja podjąłem się organizacji, zapewniając opiekę medyczną, ubezpieczenie imprezy- organizując imprezy zawsze to robię, więc możecie czuć się Państwo bezpiecznie!, zapewniłem również posiłek w postaci kilkaset porcji darmowej grochówki, darmową watę cukrową, owoce, słodycze, a także dmuchany zamek, zjeżdżalnię, zamek z piłkami, sumo, etc, to ja występowałem do właściciela obiektu z wnioskami o nieodpłatne udostępnienie terenu, domków etc) ,kolejne elementy co do wniosku sołeckiego to : zakup nagłośnienia i okablowania 11 tyś złotych – NIEZREALIZOWANE! , zakup grilla gazowego 2 tyś złotych – NIEZREALIZOWANE !
Reasumując, nie zrealizowano oczekiwań mieszkańców Jadwisina w kwocie 13049.41 złotych! Warto nadmienić, że pozostałe elementy , składające się na profesjonalne zorganizowanie imprezy, a które zapewniłem ( dzięki pomocy współorganizatorów) , nie były w ogóle brane pod uwagę.
Nie zostały również zrealizowane w pełni, fundusze sołeckie na 2014 rok, które stanowiły kwotę 30 tyś złotych, 15 tyś na zrealizowanie zadanie , podstawowego Internetu dla mieszkańców Jadwisina, i 15 tyś złotych, na zagospodarowanie działki nad Jeziorem Zegrzyńskim, pod rekreacje dla mieszkańców Jadwisina ( miała powstać zadaszona altana, z ogniskowiskiem i grillowiskiem , ławami , siedziskami, oświetleniem etc),. W tym przypadku zrealizowano kwotę tylko 15 tyś złotych , pod uruchomienie podstawowego Internetu , natomiast drugie tyle funduszy , nie zrealizowano!
Podsumowując , chyba czytelne i wyraziste jest to, co zrobiłem , w przypadku tylko dwóch , prostych przedsięwzięć (prostych dla zwykłego śmiertelnika).
Przy okazji poruszania tematu, Staropolskim zwyczajem , BÓG ZAPŁAĆ WSPÓŁORGANIZATOROM!,, 09:37, 25.10.2014
Bzyk11:54, 25.10.2014
Przypilnuj lepiej swoją pokusę podpisywania się pod czyjąś pracą i nikt wtedy nie będzie komentował Twojej osoby. Proste chyba co? 11:54, 25.10.2014
Kaśka13:55, 25.10.2014
Chwalić osiągnięciami to się potrafimy i lubimy ale proszę napisać dlaczego niezrealizowane. Przede wszystkim zagospodarowanie działki nad jeziorem pod rekreację dla mieszkańców. Czyżby Pan radny się wycofał z działania czy sołtys nie dopomógł czy wystąpiły inne niezależne przyczyny? 13:55, 25.10.2014
inna Jadwisinianka14:26, 25.10.2014
Rafał dlaczego wytykasz tylko NIEZREALIZOWANE części zadań z funduszu?
Dlaczego nie wytłumaczysz mieszkańcom DLACZEGO nie zostały one zrealizowane?
Nie według Ciebie, ale według UG,który też przecież musi się rozliczyć z wydatkowania pieniędzy przeznaczonych na fundusz sołecki. Wiesz o tym doskonale,że mogą być one wydatkowane na ściśle określone zadania. Zgłaszając cel na jaki chcemy te pieniądze uzyskać,powinniśmy mieć choć odrobinę wiedzy,czy mamy szansę na zrealizowanie naszego pomysłu. Nie będę tu ujawniać czyje wnioski, z racji obowiązujących przepisów MUSIAŁY zostać odrzucone.Sąsiedzi ,którzy faktycznie chcą mieć wpływ na to co się dzieje i jak się żyje w Jadwisine,znajdują chwilę czasu by uczestniczyć w corocznym zebraniu,przynajmniej tym dotyczącym funduszu sołeckiego. Wiedzą i na pewno pamiętają kto był pomysłodawcą każdego wniosku. Zarówno tego zrealizowanego,jak i odrzuconego.
Nie wiem czy wiesz,ale pisma uzasadniające odrzucenie każdego nie zrealizowanego pomysłu, były wywieszane na sołeckiej tablicy ogłoszeń i każdy zainteresowany mógł się z nimi zapoznać.
Jeszcze jedno...Musisz jeszcze pokombinować,bo błędnie wiążesz nick z osobą. Choć w dużej mierze zgadzam się z większością słów Jadwisinianki,to naprawdę nie mam tyle czasu,aby śledzić Twoje wirtualne życie ;).Większość wie że jestem osobą raczej zapracowaną w przeciwieństwie do co niektórych... W każdym bądż razie pozdrawiam i mimo wszystko życzę powodzenia... jakkolwiek miałbyś to odebrać... 14:26, 25.10.2014
inna Jadwisinianka16:05, 25.10.2014
Jeszcze słówko w temacie internetu. Panie Rafale Radny Tyka, jeśli próbuje Pan sobie przypisać jakąkolwiek zasługę jeśli chodzi o zatwierdzenie i realizację wniosku dotyczącego darmowego internetu dla mieszkańców Jadwisina,to z całą odpowiedzialnością muszę Pana ostrzec, że może Pan sięgnąć szczytu ignoracji i zakłamania. Mało tego,śmiem sądzić, że inwestycja ta doczekała się realizacji tylko dlatego,że Szanowny Pan się w nią nie angażował. Jak Pan słusznie zauważył pomysł wyszedł od mieszkańców,ci sami mieszkańcy zajęli się zatwierdzeniem i realizacją zadania. Inni zaś mieszkańcy przejęli zadanie poinformowania pozostałych o możliwości skorzystania z tejże inwestycji. Kto i czym się zajmował to my mieszkańcy żyjący w realnym świecie doskonale wiemy , tylko Pan się chyba ciut pogubił między fantazją,fikcją,cyberprzestrzenią a realem.... 16:05, 25.10.2014
grzeczny_m19:48, 25.10.2014
Nasuwają się trzy pytania:
1. Piszesz o w kółko o zakupie dwóch namiotów i twardych negocjacjach ale zastanawiające są daty, to miało miejsce w 2013 roku a radnym jesteś od 2010. Co robiłeś przez pierwsze dwa lata?
2. Kto robił założenia projektu funduszu sołeckiego że tylko Ty z poświęceniem wydajesz gminne pieniądze?
3. Czy uważasz że kwota 48 tysięcy! złotych które dostałeś z naszych podatków przez 4 lata jest adekwatna do pracy jaką wykonałeś dla Jadwisina? 19:48, 25.10.2014
Jadwisinianka20:16, 25.10.2014
Naprawdę nie wiem, o jakie kody Panu chodzi.
Zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami - doprowadzenie do zakupu dwóch namiotów, to naprawdę wątpliwy sukces, jak na czteroletnią kadencję radnego. I słusznie napisała Inna Jadwisinianka - proszę pamiętać, że ludzie nie są ślepi, głusi i naiwni. Dobrze pamiętamy, które pomysły były czyje, czyja jest ich realizacja oraz w jaki sposób próbował Pan zjednać sobie sprzymierzeńców. 20:16, 25.10.2014
Rafał Tyka21:50, 25.10.2014
W rozdziale I, paragraf 4 Statutu Sołectwa Jadwisin, podpunkt 4 mowa o tym, że to sołectwo dysponuje funduszem sołeckim!, ORGANEM WYKONAWCZYM jest SOŁTYS !!, o czym mowa w rozdziale II, paragraf 7, podpunkt 2, więc pretensje proszę kierować nie do mnie. Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć , w kontekście plaży na wysokości Ośrodka Geovita, spotkałem się z Panem Dyrektorem trzykrotnie, jak również z kierownictwem RZGW podczas wizji terenu, proponowanego jako teren rekreacyjny dwukrotnie. Mogę tylko powiedzieć , że negatywny bodziec , torpedujący pozytywną aurę, pozostałą po rozmowach z obydwiema instytucjami, był tego samego pochodzenia, jak w przypadku niespodziewanego i nagłego veta kierownictwa instytutu w kontekście potencjalnego Domu Kultury w Jadwisinie.
Pozdrawiam. 21:50, 25.10.2014
zirytowany22:51, 25.10.2014
Widzę że Tobie wprost trzeba napisać- ludziom chodzi o to, że niezrealizowane fundusze to Twoje głupie pomysły, czemu Ty oczywiście zaprzeczysz. W notatce z zebrania trzeba zapisywać takie rzeczy bo u nas na wsi wszystko widze co się wydarzy na plus to Twoja zasługa a wszystko inne - to wIna sołtysa, burmistrza, "ktosia". Trochę inteligencji wykaz człowieku bo już jesteś tak irytujący ze się tego czytać nie chce. Nic do Ciebie nie dociera, żaden argument. Pojęcia nie masz o tym co robisz i co realnie zrobić mozna. Ja również czekam na Twoje sprawozdanie z dzialalności! Tylko nie pi@@rz o namiotach, imprezach, które niby bezinteresownie organizujesz a gdzie tylko możesz i jak tylko możesz się nimi chwalisz. Na prawdę krew mnie zalewa jak czytam te Twoje wypociny 22:51, 25.10.2014
Bzyk23:19, 25.10.2014
1.rada gminy musi podjąć uchwałę o wyodrębnieniu funduszu sołeckiego 2.organem wykonawczym jednostki pomocniczej gminy jest sołtys.
Moje pytanie: w co mają angażować się i pomagać mieszkańcy, w tym i sołtys jeśli nie ma od strony radnego żadnego logicznego i przemyślanego pomysłu na wydatkowanie funduszu sołeckiego ??? „Kto mówi językiem niezrozumiałym dla nikogo poza nim, nie mówi w ogóle. Mówić, to mówić do kogoś.” Hans Georg Gadamer. Dobranoc, pozdrawiam cały Jadwisin. 23:19, 25.10.2014
Rafał Tyka09:29, 26.10.2014
,,Na miły Bóg, czyż ty naprawdę myślisz , że w naszych czasach może zdarzyć się coś dobrego? Czyż nie widzisz, ze złe tak się rozmnożyło, że ledwo jeszcze jakie miejsce dla miłosierdzia Bożego zostało? Czy nie widzisz, że taka się między ludżmi zagnieżdziła niegodziwość, taka złość we wszystkich sercach osiadła, że poczciwość już nie rzadka , ale prawie jest żadna! Wszyscy jak na wyścigi pracują nad tym, by złe z dobrem pomieszać, obyczaje w ostatnim upadku,,
KRÓL JAN III SOBIESKI 09:29, 26.10.2014
Jadwisinianka12:18, 26.10.2014
Panie Radny wygoogluj sobie inne cytaty, bo ten już chyba wszyscy na pamięć znają. Oczywiście, oczywiście - wszyscy są źli, wszyscy sterowani przez bliżej nieznanych szerszemu gronu NICH, albo przez NICH przekupieni, by denerwować biednego społecznika. Dobrej niedzieli życzę. 12:18, 26.10.2014
grzeczny_m14:08, 26.10.2014
Ja! Ja mam nowe cytaty dla Pana RADNEGO!
"Na tapczanie siedzi leń,
Nic nie robi cały dzień.
"O, wypraszam to sobie!
Jak to? Ja nic nie robię?
A kto siedzi na tapczanie?
A kto zjadł pierwsze śniadanie?
A kto dzisiaj pluł i łapał?
A kto się w głowę podrapał?
A kto dziś zgubił kalosze?
O - o! Proszę!"
...."
Brzechwa, Jan
Ten wierszyk przedstawia całokształt Twojej pracy jako radnego, gościa któremu za reprezentowanie naszych interesów przez 4 lata zapłaciliśmy 48 tysięcy złotych. 14:08, 26.10.2014
Kaśka23:29, 26.10.2014
A może jeszcze to:
Samochwała w kącie stała
I wciąż tak opowiadała:
"Zdolna jestem niesłychanie,
Najpiękniejsze mam ubranie,
Moja buzia tryska zdrowiem,
Jak coś powiem, to już powiem,
Jak odpowiem, to roztropnie,
.....................
Jan Brzechwa 23:29, 26.10.2014
grzeczny_m11:01, 27.10.2014
Jeszcze jedno, może być to motto życia:
"Kłamstwo powtarzane tysiąc razy staje się prawdą"
Josef Goebbels 11:01, 27.10.2014
Bzyk20:19, 28.10.2014
podsumowanie 4 lat pracy, brawo! 20:19, 28.10.2014
Bzyk20:37, 28.10.2014
Pani Iwono, proszę nie mydlić ludziom oczy. Interesowanie się czymś to nie praca. "Praca – miara wysiłku włożonego przez człowieka w wytworzenie danego dobra; świadoma czynność polegająca na wkładanym wysiłku (działalność lub oddziaływanie) człowieka w celu osiągnięcia założonego przez niego celu; czynności umysłowe i fizyczne podejmowane dla realizacji zamierzonego celu." Wikipedia
Z tego mieszkańcy Jadwisina chcą rozliczyć radnego!!! List z zapytaniami może napisać każdy, nie wymaga to praktycznie żadnego wysiłku. 20:37, 28.10.2014
Jadwisinianka20:40, 28.10.2014
Wzruszyłam siė :D
Ma Pani jeszcze jakas korespondencje um z radnym? Chetrnie poczytam :)
A to to sławne drewno, o którym opowiadają panowie spod sklepu? ;) 20:40, 28.10.2014
grzeczny_m21:36, 28.10.2014
Pani Iwono, przedstawia Pani szczególną formę dziennikarstwa kiedyś tego typu treści zwane były "gadzinówką" oraz innymi bardziej dosadnymi określeniami.
Jeżeli wyraża Pani chęć odgrywać rolę obrońcy honoru Rafała Tyki czekam na inne, bardziej spektakularne newsy - może inspiracją będzie współczesna prasa Korei Północnej?
A może by tak choćby prywatnie zainteresować się tym tematem z drugiej strony i napisać obiektywny tekst o oczekiwaniach mieszkańców Jadwisina, kulisach walki (bo Rafał nie pracuje tylko walczy!) radnego o dobro wsi która reprezentuje.
Może zobaczy Pani jak ta praca wyglądała i jakie przyniosła efekty, może będzie okazja zweryfikować informacje które z wolna wychodzą na światło dzienne a dotyczą podobno "dóbr osobistych Rafała T i jego rodziny".
Nie trzeba w Jadwisinie "chleba i igrzysk" (grochówki pod dwoma namiotami i meczyków) w tej wsi jest, było i będzie dużo do zrobienia...
Wybory się skończą, kampania też się skończy... A Pani bez względu na wynik pod swoimi tekstami będzie się podpisywać Iwona Wymazał...
Pozdrawiam życząc opamiętania zawsze grzeczny_m :) 21:36, 28.10.2014
e=mc223:00, 28.10.2014
Macie najlepszego radnego z terenów gminnych , a jedziecie po nim jak po łysej kobyle. A pomogliście mu w załatwieniu czegokolwiek, czy po prostu oczekujecie, że się samo załatwi, albo radny załatwi za was?
Nagonka na radnego Tykę przybiera nieprzyzwoite rozmiary i formę. Od ratusza po Jadwisin. Burmistrzowi widać bardzo zależy żeby obsadzić w J. swojego człowieka. 23:00, 28.10.2014
Jadwisinianka13:17, 29.10.2014
No tak mc, bo caly Jadwisin, to poplecznicy Sokolnickiego. Błyskotliwe :). Po to jest radny, żeby słuchać mieszkańców i występować w ich imieniu w urzedzie. Ale w ich imieniu, przedstawiac ich sprawy, a nie wymyslac problemy... 13:17, 29.10.2014
e=mc219:57, 29.10.2014
Za niecałe 3 tygodnie będziecie mieć wybór, wybierzcie sobie radnego, który będzie chodził na smyczy ( wiadomo czyjej) to Wam wszystko załatwi. Obyście się tylko potem nie zdziwili.
Albo może radnego niemowę, jak np radna z Wierzbicy, będzie dla Was walczył do upadłego. Życzę Wam z całego serca właśnie kogoś takiego, wtedy może docenicie ;) 19:57, 29.10.2014
grzeczny_m22:09, 30.10.2014
Droga niegrzeczna_m, piszesz że Rafał walczy o to abyśmy MY mieli lepiej...
Czy bycie radnym polega na "walce" z kimkolwiek? Czy bilansując 4 letnią "walkę" Rafała Tyki wieś Jadwisin zyskała czy straciła? Moim zdaniem zyskała, rozgłos... Wszyscy w powiecie dzięki Legio24 i Gazecie Powiatowej są na bieżąco z życiem wsi a Miłościwie Nam Panującemu przybyło siwych włosów.
Czy ten rozgłos jest wart 48 tysięcy złotych którą wypłaciliśmy wszyscy Rafałowi Tyce jako radnemu? Moim zdaniem nie.
Co są warte sztandarowe pomysły Rafała Tyki?
a. Domu Kultury jako miejsce spotkań z gabinetem lekarskim. Już pisałem wcześniej, powrót PGR i wiejskich świetlic. Gabinet lekarski, czy on (Tyka) ma chociaż pojęcie o tym jakie warunki powinien spełniać gabinet lekarski w XXI wieku?
b. Plaża poniżej ośrodka Geovita, też o tym pisałem - o braku dojścia, dojazdu, miejsca na pozostawienie auta czy choćby roweru.
Na te inwestycje mają iść publiczne gminne środki? Nie ma innych potrzeb które ułatwią życie wszystkim mieszkańcom Jadwisina? Zapewniam że są i nie trzeba być radnym aby je zauważyć.
Przyznaje rację, słowa Goebbelsa są za mocne. Rafał nie kłamie, może tylko lekko nagina rzeczywistość na swoją korzyść a część faktów pomija ;) Można by mu to nawet wybaczyć wszak fantazja dobra rzecz, choć w życiu dorosłego człowieka nie jest czasem na miejscu.
I na koniec - nie działam dla ŻADNEJ kampanii wyborczej a tym bardziej kampanii obecnego Burmistrza, nie podoba mi się działanie i styl jak to nazwałaś "polityki" choć to za duże słowo uprawianej przez Rafała Tykę a tym bardziej nie chcę finansować jej przez kolejne 4 lata. 22:09, 30.10.2014
koleżanka seby14:11, 31.10.2014
Radni z Jadwisina (tak Pani jak i Pan) to ludzie prowadzący działalność gospodarczą. Oboje notorycznie dokładają do interesu (oświadczenia majątkowe) Nie rozumiem skąd przeświadczenie, że są w stanie zrobić coś dla regionu, skoro nie są w stanie zarobić na siebie. Instynkt samozachowawczy nakazywałby najpierw zaspokoić podstawowe potrzeby życiowe, ale radni z Jadwisina żyją dzięki kulturze , sztuce, ekologii i całej reszcie podniosłych globalnie problemów. Ja dziękuję takim "gospodarzom", bo jeżeli nie dbają o swoje sprawy, nie zadbają i o moje, co pokazały ostatnie 4 lata.
Pani nigdy w Jadwisinie nie widziałam, ani na spotkaniach mieszkańców, ani na imprezach sołeckich. (czytałam jak hojnie będzie oddawać wszystko, łącznie z rezerwatem właścicielom pałacu)
Pana widzę często ( najpierw słyszę), jak mówi: ja, moja duma, moja godność, moja racja itp...
Nie znam drugiego tak wrażliwego i pochylonego nad krzywdą - swoją własną.
Oboje radni z impetem ruszają po mandaty (ale nie odpowiedzialność za ich wykonanie) i wcale nie przeszkadza im, że nie reprezentują spraw społeczności i służą sami sobie. 14:11, 31.10.2014
grzeczny_m20:17, 31.10.2014
W przypadku kandydata pisanie o prowadzeniu działalności gospodarczej to raczej chodzi o czas przeszły - prowadził działalność gospodarczą która zawiesił 30.05.2013 roku.
https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/EntryChangeHistory.aspx?Id=97896aa9-a4fc-4c7c-9866-6151a4ed0a6c&archival=False 20:17, 31.10.2014
amna20:35, 31.10.2014
A o jaka Pania chodzi? Chyba kandyduja tylko mezczyzni? 20:35, 31.10.2014
Rafał Tyka20:51, 31.10.2014
grzeczny, Jadwisinianka, koleżanka Seby, Kasiu, Izo, czy jak tam się zwiecie , czy zwać się za chwile będziecie, etc, przecież możecie ze mną porozmawiać osobiście, skoro mnie znacie, widujecie. pytanie tylko, czy macie odwagę spojrzeć mi w oczy? 20:51, 31.10.2014
koleżanka seby21:09, 31.10.2014
Do amna
Pani radna powiatu legionowskiego Olga Wierzbicka startująca z listy PO zamieszkała w Jadwisinie 21:09, 31.10.2014
koleżanka seby21:24, 31.10.2014
W nawiązaniu:
W Jadwisinie chrząszcz brzmi w trzcinie
I Jadwisin z tego słynie.
Wół go pyta: "Panie chrząszczu,
Po co pan tak brzęczy w gąszczu?"
"Jak to - po co? To jest praca,
Każda praca się opłaca." 21:24, 31.10.2014
grzeczny_m16:37, 01.11.2014
Rafale Tyko, proszę nie wiąż mojego nicku z innymi osobami. Chyba nie uważasz że wszystkie niepochlebne opinie na Twój temat pisze jedna i ta sama osoba?
Nie, nie będę rozmawiał z Tobą o planach wyborczych. Moje stanowisko znasz min. z postów które napisałem, podsumowaniem będzie brak krzyżyka przy Twoim nazwisku podczas głosowania.
I nie jest to też kwestia odwagi, no może troszeczkę.... Wszak możesz mnie poszczuć prokuratorem oczywiście w trybie wyborczym. 16:37, 01.11.2014
Małgorzata21:14, 01.11.2014
Pani Olga zamieszkała w Jadwisinie to dobry żart.
Pani Olga Wierzbicka pewnie dlatego występuje z naszego okręgu do powiatu bo PO nie myśli jej wystawi z Legionowa. W Jadwisinie od ładnych lat P. Olga nie mieszka, dom stoi pusty wystawiony na sprzedaż. Od dawna mieszka w Legionowie. Nie można było zamieszkała w Legionowie ? Zwyczajnie. 21:14, 01.11.2014
Artur21:19, 01.11.2014
Kto utrzymuje Radnego Tykę Tata żony sięgnął do Gminy po dietę ? 21:19, 01.11.2014
piterb22:42, 01.11.2014
Uprzejmie proszę o nieatakowanie mojej osoby różnymi formami agresji Panie Rafale nie mam ochoty na dyskusje z Pańską osobą Stara maxyma mówi nie dyskutuj z idiotą bo najpierw wciągnie cie na swój poziom i pokona doświadczeniem 22:42, 01.11.2014
koleżanka seby23:41, 01.11.2014
A mnie jest chyba trochę szkoda teścia. Chłopina nieźle sobie to wymyślił i prawie mu się udało. (dzieci zdrowe i leniwe nie miałyby prawdopodobnie szans na mieszkanie socjalne- bo z jakiego powodu mieliby je dostać?-, ale co wyrok to wyrok) Gmina została zmuszona do zapewnienia mieszkania radnemu. Masz ci los, Radny Tyka odmówił przyjęcia lokalu socjalnego, bo brylował w komisji mieszkaniowej. Plan wziął w łeb, ale teść do końca się nie poddał. Wiedział , że jeżeli eksmisja nie została wykonana, może ubiegać się od Gminy o odszkodowanie, co też uczynił. Za 100 tys. swobodnie kupi im mieszkanie w Jadwisinie i po sprawie ( i nie będzie to mieszkanie gminy tylko ich własne). Plan prawie idealny i godny naśladowania, o ile gmina się nie wybroni.
Cóż, dotacje z Unii Europejskiej , gmina Serock i wyborcy potrafią zapewnić spokojne i całkiem wygodne życie wolne od trosk o kurs franka. Wystarczy tyko trochę pogłówkować. 23:41, 01.11.2014
niegrzeczna_m11:40, 03.11.2014
Drogi grzeczny_m nie mi wyrokować, kto, co i za ile?
Skoro kadencja trwa 4 lata, to myślę, że jeśli po pierwszym roku możnaby przedstawić postulaty owemu radnemu i powiedzieć jestem zadowolony z tego, ale nie zadowolony z tamtego.. na tym polega dialog.. jeśli przedstawimy swoje sugestie i wnioski i ów radny nie uczyni pewnych kroków by temu zaradzić, wówczas roszczenia są jak najbardziej wskazana. Niemniej jednak nie widzę tu postów w których wskazane byłoby takie zachowanie od strony mieszkańców. Może coś ominęłam.. jeśli tak to proszę wyprowadzić mnie z błędu.
Widzę z mojej perspektywy fakt, że co by się nie zrobiło i tak nie będzie pasowało, z założenia. Ludzie uwielbiają narzekać i ubolewać nad własnym losem. Teraz przed wyborami tym bardziej. Pan Rafał chociaż stara się coś zrobić, nie siedzieć na tyłku i nie użalać się nad czymkolwiek.
Jeśli zaś chodzi o pobory radnych.. może tak to ujmę.. Czytałam na łamach gazety powiatowej artykuł Radni z Serocka w akcji, z którego jasno wynika, że Tyka jest modelowym radnym w zabieraniu głosu na sesjach.. natomiast Kopka, Gryc i Oktaba... hmm.. ani razu przez całą kadencję?? do nich te przytyki mogłyby pasować znakomicie.. Biorą pieniądze zupełnie za nic!!! Bo napewno nie reprezentują interesów mieszkańców swoich okręgów.
Takie to moje spostrzeżenia..
Na koniec powinszuje Ci szanowny grzeczny_m faktu otwartego umysłu. Bez żadnej ironii. Lubie czytać inteligentne posty, inteligentnych ludzi. Nie lubię zaś obrzucania błotem niewinnych.. Sorry.. Pisząc niewinnych - mam na myśli fakt, jak napisałam powyżej, że dotychczas nie zauważyłam żadnej informacji świadczącej o tym, że mieszkańcy Jadwisina nie są zadowoleni działaniami Pana Rafała. Wszystko wypływa dopiero teraz przed wyborami.. Do kogo drodzy wyborcy macie więc teraz pretensje?? Bo powinniście mieć do samych siebie!
Na tym kończę mój wywód twórczy.
Pozdrawiam 11:40, 03.11.2014
rumajs11:14, 24.01.2015
Tak skupiacie się na Rafa Tyka że mieszka u Teścia i nie umie zadba o siebie a taki sam jest radny Borkowski też z rodziną (4 osoby razem) siedzi na karku u swoich rodziców i z tego wniosek że też nie jest samodzielny życiowo prawda ? Bo osoba samodzielna mieszka na swoim, a nie u rodziców do 40 stki zgodzicie się ?
Radny Tyka gdyby by sekretarzem powiatu i zarabia ok 12,o00 na miesiąc na pewno mieszkałby oddzielnie. 11:14, 24.01.2015
Iwona Wymazał15:17, 28.10.2014
0 0
Trzeba przyznać radnemu sprawiedliwość, że interesuje się sprawami Jadwisina
Pozdrawiam Iwona Wymazał 15:17, 28.10.2014