Po jaka dietę sięgnąć by zrzucić zbędne kilogramy?

Wiele popularnych diet zmusza nas do restrykcyjnego liczenia kalorii i wiąże się z odczuwaniem permanentnego głodu. Wszystko to wpływa negatywnie na codzienne samopoczucie i zmniejsza nasz zapał do odchudzania. Tego typu diety, owszem pozwalają spalić nadmiar tłuszczu w krótkim czasie, ale oprócz ciągłego uczucia głodu wiążą się też z ryzykiem wystąpienia tzw. efektu jojo. Chcąc skutecznie i zdrowo obniżyć wagę, oprócz zmniejszenia ilości przyjmowanych kalorii, musimy także zwrócić uwagę na zaspokajanie podstawowych potrzeb odżywczych naszego organizmu.

Ograniczenie spożycia „złych” cukrów to dobry początek

Cukry (węglowodany) to nie tylko cukry proste jak glukoza czy fruktoza będące składnikami słodyczy, ale również bardziej złożone węglowodany wchodzące w skład wielu elementów naszego codziennego jadłospisu. W trakcie każdej diety powinniśmy unikać nie tylko słodyczy, ale też produktów charakteryzujących się wysokim indeksem glikemicznym. Im wyższa wartość indeksu glikemicznego tym spożycie danego produktu gwałtowniej podnosi poziom cukru (glukozy) we krwi. Nagły wzrost stężenia glukozy w naszym organizmie stymuluje uwalnianie insuliny. Hormon ten jest jednym z najważniejszych związków uczestniczących w procesach magazynowania tłuszczu. Insulina odpowiada za obniżanie poziomu cukru we krwi – jego nadmiar magazynowany jest w tkance tłuszczowej. Po przekąsce czy posiłku o wysokim indeksie glikemicznym bardzo szybko znów czujemy głód i sięgamy po coś do jedzenia. Długotrwałe utrzymywanie wysokiego poziomu insuliny, poprzez ciągłe dostarczanie łatwo przyswajalnych cukrów, może utrudniać spalanie tłuszczów i powodować przybieranie na wadze. Dieta w której zmniejszamy ilość „złych” węglowodanów nie tylko pomoże nam zabiegać gromadzeniu się tłuszczów, ale też ułatwi ich spalanie.

Tłuszcze, białka i warzywa – sprzymierzeńcy odchudzania

Nasza codzienna dieta odchudzająca powinna dostarczać niewielką ilość węglowodanów – najlepiej w postaci warzyw, resztę kalorii przyjmujemy w postaci tłuszczów oraz białek. Najlepszym źródłem tych ostatnich są oczywiście różnego rodzaju mięsa jak wołowina, wieprzowina czy drób. Dobrym źródłem białka, jak i ważnych dla naszego organizmu kwasów tłuszczowych omega-3, jest mięso ryb i owoców morza jak krewetki czy małże. Białko możemy też przyjmować pod postacią przetworów mlecznych, czy w przypadku wegan, wraz z roślinami strączkowymi. W trakcie diety niskowęglowodanowej nie powinniśmy rezygnować z tłuszczów – są one niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najlepiej dostarczać je wraz z mięsem ryb, warzywami jak awokado czy używając ich jako dodatek np. oliwa do sałatek.

W zrzuceniu wagi nieoceniona jest pomoc dietetyka

Zazwyczaj, gdy nie widzimy oczekiwanych efektów, poddajemy się i porzucamy dietę. Tymczasem zamiast rezygnować z wymarzonej, szczuplejszej sylwetki warto skorzystać z konsultacji u dietetyka. Lekarz tej specjalizacji po przeprowadzeniu wywiadu i ewentualnych badań ustala najkorzystniejszą dla nas dietę, która pozwoli uzyskać oczekiwane rezultaty, bez karkołomnych wyrzeczeń. W domowym planowaniu diety często mamy problem z ustaleniem właściwego jadłospisu. W trakcie wizyty u dietetyka nie tylko otrzymamy wskazówki dotyczące odżywiania, ale również szczegółowy jadłospis, który ułatwi nam osiągnięcie wymarzonej wagi. Jeżeli chcesz skutecznie i trwale pozbyć się zbędnych kilogramów już dziś zapisz się na konsultację dietetyczną do DP MED w Jabłonnie.

Bądź pierwszą osobą, która skomentuje artykuł "Po jaka dietę sięgnąć by zrzucić zbędne kilogramy?"

Zostaw swój komentarz

E-mail nie będzie publikowany.


*

AntySPAM *