Zamknij

Blog firmowy sposobem na nowych klientów

08:29, 07.10.2014 Aktualizacja: 15:32, 07.10.2014
Skomentuj

Dożyliśmy czasów, gdy YouTube powoli zastępuje tradycyjną telewizję, zamiast rozmowy telefonicznej wybieramy kontakt e-mailowy lub video-czat, zaś magazyny opiniotwórcze wypierane są przez blogi. Właśnie ostatnia forma jest niezwykle ciekawa nie tylko ze względu na możliwość wyrażania swoich opinii, prowadzenia dziennika internetowego - blog kryje w sobie ogromny potencjał marketingowy. Specjaliści od reklamy w Internecie już dawno wpadli na pomysł, by właśnie w ten sposób dotrzeć do klienta, uczynić z firmowego bloga furtkę do świadomości użytkowników globalnej sieci. Jednak prowadzenia bloga to również spore wyzwanie - internauci mający dostęp do ogromnej ilości treści szukają wartościowych artykułów. Lakoniczne treści zachęcające do zakupu produktów firmy przyniosą odwrotny skutek.

Blog, jako miejsce do publikacji wiedzy, musi być przede wszystkim atrakcyjny treściowo i to właśnie o jakość artykułów należy zadbać w pierwszej kolejności. Internauci odwiedzając blogi, również firmowe, poszukują konkretnych informacji. Oczywistym jest, że wchodząc na dziennik internetowy firmy sprzedającej samochody nikt nie będzie spodziewał się porad o pieczeniu ciasta czy recenzji najnowszej płyty Rolling Stones - blog musi być powiązany tematycznie z profilem firmy. Umieszczane na nim treści powinny poruszać tematy związane z działalnością, świadczonymi usługami. Dobrym pomysłem są poradniki, sugestie, wskazówki. Internauci szukają porad, które przydatne będą w walce z problemem.

Blog jako forma dotarcia do Klienta, jak i kontaktu z nim, niesie za sobą wiele korzyści. Jednak by blog firmowy był wartościowy musi spełnić kilka wymogów. Warto przy jego tworzeniu pamiętać o kilku rzeczach, które dodatkowo wzmocnią jego siłę. Jak zatem stworzyć dobry, wartościowy blog?

Kilka wskazówek jak zachęcić internautów do czytania bloga


Podstawą jest obecność w social mediach. Facebook, Google+, Twitter, Instagram czy Pinterest to miejsca, które znacząco wpłyną na "rozprzestrzenianie" się bloga w świadomości internautów. Aby przyśpieszyć prowadzenie dużej ilości portali społecznościowych warto skorzystać z wtyczek, które automatyzują różne procesy. Mimo, że kluczem do popularności bloga jest wartościowa, unikatowa, interesująca treść, warto zadbać o odpowiednią optymalizację strony i jej wypozycjonowanie.

Istnieje szereg technik, które zaowocują zwiększeniem popularności bloga. To absolutne podstawy, które pozytywnie wpłyną na zwiększenie liczby odwiedzin jak i pozycję bloga w wyszukiwarce internetowej. Sposób w jaki pisane są teksty (odpowiednie formatowanie, optymalizacja meta tagów), linkowanie wewnętrzne, pozyskiwanie linków zwrotnych to absolutne minimum. Gdy pozyskamy podstawową wiedzę na temat optymalizacji bloga, jego pozycjonowania i zaczniemy publikować interesujące, unikatowe treści, możemy liczyć na szereg korzyści płynących z wykonanej pracy.

Zalety płynące z firmowego blogowania


Prowadząc bloga w katalogu domeny, każdy nowy, wartościowy wpis wpłynie pozytywnie na siłę strony. Zgodnie z informacjami na stronie http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/, regularnie publikowane posty na blogu firmowym będą sygnałem dla Google, że strona żyje, rozwija się, posiada ruch. Niezwykle przydatną możliwością wpływającą na pozycjonowanie strony firmowej jest możliwość linkowania wewnętrznego poprzez umieszczenie linków do strony głównej powiązanej słowem kluczowym w treści wpisu na blogu. Powiązanie strony firmowej z blogiem pozwala na pozyskiwanie nowych Klientów. Osoby zainteresowane treścią na blogu łatwiej zaufają firmie, która zajmuje się jego prowadzeniem. Jeśli znajdą na niej wartościowe porady, chętnie przejdą do strony głównej, gdzie skorzystają z dostępnej oferty. Wartościowe wpisy budzą zaufanie, mówią internaucie "on zna się na wykonywanej pracy". Jeśli będziemy prowadzić bloga regularnie i choćby jednym, czy dwoma wpisami zainteresujemy internautę, w większości przypadków umieści on odnośnik do niego w kanałach RSS lub w 'ulubionych' przeglądarki internetowej. W ten sposób dużo łatwiej przekonać do siebie klienta, gdyż pierwszy etap - zdobycie wstępnego zainteresowania - został zrealizowany.

Blog firmowy, jako miejsce pozwalające publikować wartościowe treści z danej branży, poradniki i porady pozytywnie wpłynie na wizerunek całej firmy. Pozwoli uzyskać status eksperta, który pomoże w rozwiązaniu problemu, udzieli cennych rad i wskazówek. Blog jest jedną z najprostszych form na dotarcie do większego grona osób poprzez prezentacje swojej specjalistycznej wiedzy. Warto z tego skorzystać! Pisz regularnie! Powyższe argumenty w jednoznaczny sposób pokazują, że warto prowadzić firmowego bloga. Najlepiej robić to systematycznie, by czytelnicy regularnie otrzymywali treści, zwiększając tym samym szansę na trafienie w zapotrzebowanie internautów. W końcu każdy nowy czytelnik to szansa na kolejnego klienta firmy.

/red/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

PiotrPiotr

0 0

Artykuł przekonał mnie do założenia bloga na stronie mojej firmy. Zastanawiałem się nad tym długo z obawy o nadmiar pracy nad nim, choć z drugiej strony potrzebujemy miejsca, gdzie będziemy umieszczać poradnik dla klientów. Wymaga tego nasza branża. Widzę jednak że zalet jest więcej niż wad, więc zaczynamy;) 12:15, 26.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%